Olialia
Reklamų galeriją pradėsiu turbūt visiems žinomu "Olialia" brandu:
Reklamų galeriją pradėsiu turbūt visiems žinomu "Olialia" brandu:
ICG reklamos visada kliūna į akis dėl savo vulgarumo ar moterų žeminimo. Labiausiai nuskambėjo "Imi 1 gauni 2" su besilaukiančia nuotaka; reklamos etiką pažeidė ir kampanija "Ar bandei su dviem?". Siūlome pažiūrėti daugiau "perliukų":
Nuo ankstesnių reklamų serijų nė kiek neatsilieka ir Elektromarkt'as, savo topą pasiekęs kalėdine TV reklama, kai lateksu apsitempus Snieguolė Kalėdų senelį vaišino žydrosiomis tabletėmis...
Parduotuvių tinklas "Drogas" kojinių ir pėdkelnių išpardavimo akciją puošia šūkiu - "Drogas - už moteriškumą". Ant parduotuvių vitrinų puikuojasi plakatai su šūkiu ir moters kojos su "moteriškumo simboliais" - seksualiomis kojinėmis bei aukštakulniais.
Lytinių santykių vaizdavimas yra dažnas reiškinys populiariojoje kultūroje. Daug reklamų naudoja seksualumą kaip būdą parduoti prekes. Todėl sekso vaizdavimas popkultūroje dažnai pridengiamas pasiteisinimu, jog seksas parduoda viską. Beabejonės, sunku ginčytis, jog tai melas, tačiau galime kalbėti apie tai, jog nemažai mūsų privačių ir intymių gyvenimo detalių yra įtakojamos tų reklamų, taip pat kad dažnas sekso vaizdavimas visur aplinkui žaloja visuomenę, kuri ir taip turi polinkį į seksualinį smurtą, išprievartavimą, nepageidaujamus nėštumus ir lytiniu būdu plintančias ligas. Maža to, kompanijos kvailina žmones, paversdamos savo produktus į... seksą ir taip skatindamos juos įsigyti (juk seksas yra reikiamybė/būtinybė!) Todėl derėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip seksualinis elgesys yra vaizduojimas reklamose, siekiant komercinės naudos. Kaip ir daugelis kitų reklamų, kuriose vaizduojami žmonių santykiai, reklamose, vaizduojančiose seksą, žmonės ir patys santykiai yra labai suprimityvinti, dažnai prilyginami daiktams. Taip pat didžioji dalis tokių reklamų vaizduoja tik heteroseksualius santykius.
http://www.ltcconline.net/lukas/gender/pages/sex.htm
http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3778/is_200201/ai_n9032366
Ir be abejonių - didžiulė galerija lietuviškų reklamų.
2007m. LGPC duomenimis, lyčių proporcijos valstybinėje politikoje buvo tokios:
moterų/vyrų
33:108 - Seime
5:8 - Europos Parlamente
3:10 - Vyriausybėje
7:16 - Seimui atskaitingų institucijų vadovai
33:66 - Tarybų ir komisijų nariai
6:25 - LR ambasadorių
Šiandien kol keičiausi valiutą banke užkliuvo:
Skirtumas akivaizdus, ar ne?..
O dirbtuvių rezultatų dar teks palaukti ;)
Ponia L. G. savo rinkiminiame plakate skelbia, jog "Valstybė - tai šeima". Tačiau TTP ėjo dar toliau, išleisdama tokį plakatą:
Man kilusios mintys:
1) wtf???!!?!
2) lol :)
3) dar viena heteroseksualios šeimos kulto išraiška
4) ką toks paveiklėlis turi bendro su rinkimais į Europarlamentą?
5) kuris iš jų tvarka, kuris - teisingumas? :))
6) tas erelis,.. ir raištis ant peties... jei bent kiek istorijoje nusimanote...
Kokios mintys kyla tau?..
Dar kelios naujienos iš "Olialia Cola", ačiū Aleksui, kad papasakojo.
Šiaip, ta visa kompanija jau gerokai pabodusi, nuvalkiota, beigi vis dar bjauriai vulgari, tuščia ir banali. Tačiau iš kur pas jų marketingo specialistus tiek tokių idėjų?..
Becut'n'paste'indama atkapsčiau 1999m. žurnalą, kur puikavosi šios trys reklamos. Na, pažiūrėjus ir palyginus, tai gal ir matosi per dešimt metų šiokia pažanga reklamos srityje :)
..ir pati nuostabiausia, taip ir besiprašanti fotošopo:
jei kas sumąstys patobulint, įmeskit rezultatą.
Cheers!
10+ metų senumo šedevrinė kolekcija.
Berods, rimtai tada buvo užsikabinę reklamininkai ant butelio fališkumo:
Oo taip, dar tas besiveržiantis skystis!!
Aišku, kaip TAI gali būti be moters.
O esmė gi visiškai paprasta:
Skraidantys kamščiai jau kažkur matyti, aišku, nepamirštant ant jų pasodinti ir merginos.
Dėl šitos rinkiminės reklamytės net nesusilaikiau ir raštelėjau į šimtą metų nepildomą blog'ą:
Tai, tipo, sex sells... politics?
Dar įdomu, ar šitie jaunuoliai žino apie save reklamoje, priešingai nei šitie?
Gimstantys nauji projektai truputį davė spyrio į užpakalį prikelti iš mirusių senus ir imho visai vykusius. Taigi - po ilgos tylos - šiek tiek naujienų į marazmynų galeriją, valioo!
Koks tavo dydis? klausia banneris. Atsakymas įrašo tęsinyje.
Beabejo, kiekvienos merginos svajonė - kad visi nepažįstamieji pagirtų jos arbūzus:
Ne tik dabar, bet ir Pirmojoje Lietuvos respublikoje spauda buvo pilna reklamų, o tos reklamos prie savęs turėjo prisikabinę įvairiausių žinučių. Nors tokio atviro seksualumo kaip šiandien tada ten nebuvo, bet jose vaizduojami žmonės daug ką pasako apie to meto standartus:
Na, bent jau vienu prašymu, įdedu antrą dalį senų lietuviškų reklamų.
Tikriausiai nežinojote, kad:
Šitas mačiau seniai, bet kažkaip...
...o štai praėjo kažkiek laiko, ir reklamos sulaukė nemažai dėmesio.
Kaip pastebėjo Daiva Repečkaitė @Feminizmas, konkurse dalyvavusios moterys apie savo rutiną pasakojo visiškai ką kitą, negul į reklamas prirašė jų kūrėjai. Kita pastaba iš tos pačios grupės diskusijos: Organizatoriams prireikė įgrūsti visas moteris į namų šeimininkės rolę. O tokiu projektu, gerai sudedant akcentus, kaip tik buvo galima laužyti stereotipus.
Galima pykti ir skųstis, taip pat galima šiek tiek pažaisti pačioms, kaip daro Anne Taintor:
Jei kas nepatingėsit perrašinėt lietuviškų reklamų tekstukų, mestelkit čia ; )
Kadaise viena mėsgalių kompanija užsitraukė pyktį dėl moteris žeminančios reklamos su šūkiu „Kai norisi mėsos...“ ir dabar - dar vienas šleptelėjimas ir persiorientavimas: „geriems santykiams reikia... dešros!“
Gal aš per daug mėgstu Freudą, o gal jis per daug mane mėgsta ir mano galvoje gyvena, bet pagal kiekvieno polinkius ir pomėgius „dešra“ vis gi nėra paskutinės svarbos dalykas : ))
Ir, jūsų dėmesiui, pati reklama:
Ačiū grupės diskutuotojoms, kad pasidalino, o aš begėdiškai pavogiau šią nuorodą : )
Kaunas - socialinių reklamų sostinė. Štai kokiems šedevrams pinigus leidžia SADM:
Whoa, per kelias dienas šitoks pasipildymas!
Bet kadangi jau rytoj svarbiausia moterims diena metuose (aišku, būtų smagiau, jei būtų daugiau istoriškumo o ne parduotuvinių ir tulpinių akcijų), tai „reklameriai“ nesikuklina ir panaudoja feminizmo ikoną saviems tikslams:
Jau darosi nebejuokinga:
Alaus reklamos trykšte trykšta lyčių stereotipais, todėl prasidėjo boikoto akcija:
Continue reading "...kai tikrajam vyriškumui iškilo grėsmė" »
Kaip jau rašiau, rinkimai artėja.
Ir konservuota partija reklamuojasi jau gerklėj stringančiu šūkiu, jog šeima (suprask - santuoka) - visuomenės pagrindas.
Tai juk aišku. Kam rūpi valstybės ekonomika, nedarbas, emigracija, švietimo problemos (turi vieną reklamą su švietimu, joje darželinukas - bet negi studentą dėt į ją, kai M. Adomėnas tiek studentams „džiaugsmo“ pridaręs?), tarptautinių santykių bėdelės ir kiti dalykai?
Veskitės ir veiskitės, taip išnyks visos bėdos.
Veskitės ir veiskitės. Kertu lažybų, jog valant „švelnų kaip šilkas“ kūdikio užpakaliuką, paskutinis dalykas apie kurį galvotumėte, būtų, pvz., Lietuvos ir Lenkijos santykiai.
Iš pradžių buvo žydri/rausvi vs. geltoni drabužėliai.
Paskui prasidėjo daug stipresnis lyties identiteto konstravimas, sunyko ribos tarp vaikų ir suaugusiųjų. Kiekviena mergaitė kartu yra ir moteris, kiekviena moteris tačiau turi išlikti mergaite. Kiekvienas berniukas yra „Tikras Vyras“, tačiau ir kiekvienas vyras turi išsaugoti berniuką savyje.
Neįvykdomos užduotys, peršamos su drabužių reklama:
Atšilus vyrų mados suartėja su vaikiškomis arba atvirkščiai - mažyliai vilki beveik kaip jų tėčiai.
O kokia to berniuko povyza!
versus:
Karalaitės ant žirnių nebeguli, nes visi žirniai pabėgo ant jų suknelių. Kaip ir dryželiai, gėlytės, kita smulkmė, labai aktuali šį sezoną.
Aha, pradėti stereotipizuoti lytis niekada nebūna per anksti.
Ir šiaip, dar vienas pastebėjimas - vyrai reklamose visada būna „tikri“, o moterys - „tobulos“. Taip ir kankinasi visi nuolatos - arba įrodinėdami savo tikrumą, arba siekdami tobulumo...
Kažkur beklaidžiodama atradau į internetus sukeltą leidinį pavadinimu „Moteris namuose“.
Na, kaip gi kitaip.
Dar liūdniau, kad atsvara „moteriai namuose“ turėtų būti „jauna, žavi, veikli“ Cosmopolitan'o moteris.
Štai kelios reklamos iš žurnalo:
Atrodo, kad moteris visai nuo namų ruošos darbų užsiorgazmino.
Ėch, kad ir man taip būtų : ))
Šitoje kaip ir kitose virtuvinės tematikos reklamose dominuoja moteriškoji šeimos pusė - mama ir dukros. Beje, pastarajam reklaminiui projektui priklauso tinklapis pavadinimu „Šeimoskepiniams“, todėl galime pasidžiaugti (nors ir veikiausiai netyčia) propaguojamu (vaje, koks baisus žodis : )) tokiu šeimos modeliu - mama su dukromis, be tėčio - šeima! Valio!
Paskutinėje reklamuojamas tikrai geras preparatas, skirtas hemoglobino kiekiui kraujyje pakelti. Nors geresnis draugas jis būtų po ilgų ligų nusilpusiems ar mažakraujyste sergantiems arba nesubalansuotai besimaitinantiems vegetarams, kažkodėl toks preparatas - geriausias merginų draugas (gal dėl reguliaraus kraujavimo? Kitokio paaiškinimo nesugalvojau). Dalykas geras, bet reklama tai visiškai WTF.
Ir pabaigai - keletas radinių iš visur kur kitur:
„Prakaituoju kaip nėščia boba“ - pareiškė save žvaigždute belaikantis prastos rokelio grupės muzikantas.
Damn, šlykštu. Čia visai sueitų „your mom jokes“ - jei jau taip tau bjauru prakaituojančios nėščios „bobos“, nederėtų pamiršti, kad iš tokios pačios ir atsiradai; galų gale, galbūt kadanors pačiam teks laimė (?) būti tėvu ir jei kas tokį komentarą mesteltų tavo gyvenimo draugei, nežinia, ar labai būtumei patenkintas. Nors čia kažkada neseniai klajojo internete paveikslėlis, kažkas panašaus į „kaip vadinamas vyras, kuris nepagarbiai elgiasi su moterimis ir t.t.? - viengungiu“. Tai šito ir palinkėsiu.
O šiaip, ta trumpa frazė priminė visai panašiu būdu sukurptą reklamų seriją, rodytą ir LT - „ko čia bumbi kaip sena boba“, „GET SOME NUTS“ (nepamenu, kaip išvertė į LT kalbą, bet turbūt sunku būtų tą anglišką dviprasmybę palaikyti) ir t.t. Ir anksčiau tos reklamos buvo ne kažką, o dabar į vieną krūvą pridėjus ir palyginimą „prakaituoji kaip nėščia boba“, viskas dvokte dvokia. Ir ne prakaitu, o mizgonija.
Smagu nebesijausti vieniša reklamų stebėtoja, kai viešus komentarus tam tikroms reklaminėms kampanijoms skelbia vis daugiau (ir vis žinomesnių) žmonių, o kai kurie marazmai sukelia ir didesnę bei smagesnę visuomenės reakciją (ėhėė, vilties yra!).
Aišku, reklamčikams šitie pokyčiai negalioja. Nu nes kam vargintis ir galvoti idėją reklamai, jei visada galima mesti seną gerą seksizmo kortą. I have some news. Tai nebeveikia. Atsibodę, erzina ir artėja iki ignoravimo lygmens. Plius, kokie neoriginalūs turi būti tokio pobūdžio reklamų kūrėjai, misdami iš vienintelės ir prastos mintelės?
Tebūnie, tarkim, kad seksas parduoda. Bet seksizmas nebeparduoda nuo kokio 8-9 dešimtmečio. Ir tik pas mus gali ir toliau dygti tokios reklamos:
Moteris patirianti euforiją dėl to, jog iškepė pyragą. Na, nebent ten kiek „žolytės“ įbarstė, tada nesiginčysiu. Kitap - buka, nuobodu, ir išvis, kiek galima? Nes net ir Maxima, kad ir kiek man ji nepatiktų, juda į priekį su tokiu prekių katalogo viršeliu:
Bravo Maxima, būūūū Vilniaus maratonui.
P. S. ką pridegęs pyragas turi bendro su euforija ir maratonu?..
Šiais metais šaršalo apie rinkimines reklamas netrūksta:
Vieni gauna velnių už jose vaizduojamą smurtą...
...kiti gauna velnių už antisemitinius, nacistinius ir kitokius „prikoliukus“
...iš nevykusių reklamų šaiposi rimtesni internetiniai žinių portalai...
...ir, be abejo:
Norėjau pasekti reklamų ir aš, todėl išsijungiau visus ad-block'us ir, nors buvau pasiryžusi taip gyventi visą savaitę, ištvėriau tik tris dienas : ))
Šįmet politinės reklamos kaip reta nuobodžios. Nepaisant kelių lėkštų „skandaliukų“, net ką padoriai aprašyti nėra.
Kažkas internetuose pasakojo, jog balsuos už tą partiją, kuri turės gražiausią reklamą.
Labai gaila, bet mano manymu, tas balsas atiteks LKP... oi, TS-LKD.
Aišku, už išleistus pusę milijono, galėjo ir agentūrą padoresnę pasisamdyti, ir ne patys paveiksliukus fotošopint.
Kad ir kaip ten bebūtų, norėčiau pažymėti kelis dalykus, kuriuos pavyko užfiksuoti:
1. grįžimas prie tarpukario tendencijų ir atvira antireklama socialdemokratams, bei tas žodis iš Š raidės, kuris jau lenda pro kažkur, kur nesueina:
2. žodis iš raidės Š one more time, tik šįkart - su didesnėmis reakcijomis. Kaip smagu, kad pasaulis Lietuvą pažins dar sykį iš pačios gražiausios pusės!
3. apie Š (kaip visada) savo plakate svaigo ir Rimantas Jonas, visas nufotošopintas, be jokių raukšlių, kad net sukėlė tokį „heebie jeebies“ (nežinau tinkamo žodžio lietuviškai); plakato nutraukti
Be tų per amžius Š besispjaudančiųjų, tuo pačiu spjaudosi ir kiti:
Pssst! Dėde, dėde, vaikus ne gandrai neša! Nejaugi iki šiol jums to niekas nepaaiškino?..
Ėhė, sunkoka užduotis vienai moteriai su tokia šutve vyriškių...
Kita vieno kolegos įžvelgta tendencija - politikai pagaliau prisiminė, jog už juos balsuoja vis dėlto žmonės, todėl ėmė ir pradėjo dėmesį kreipti į juos.
LSDP rinkiminis šūkis apie žmogų nesikeičia jau nemažai metų:
...bet apie žmones pradėjo kalbėti ir kiti, netgi pats Romanovas ; )) Deja, paveikslėlių taip pat neturiu, pasigooglinkit.
Dar šiek tiek iš reklaminių WIN, FAIL ir WTF.
Zuokula su kompanija oranžinius panaudojo savo naudai, į vitrinas įdėdamas sulūžusį „Kubiliaus Lietuvos“ dviratį ir naujutėlį oranžinį po „Taip“ laimėjimo.
Bet šito tai matyt nesuprato niekas:
Atominė energetika blogai? Nacių eitynės gerai (čia ne dėl vaiko, o dėl datos ir įvykio)? Whatever.
Liberalų sąjūdis skatina ne balsuoti už save, o balsuoti apskritai. Ir jų kampanija man visai patiko.
Nelabai supratau kodėl ir iš kur, bet išsikvepiantys LICS ieško įkvėpimo... feminizme?
Į savo reklaminį banerį įdėjo vienintelę moterį, kuri kalba apie tokias idėjas, bet jas tarsi atstumia ranka. Be to, kai taip išdygsta lyg iš niekur kaip koks grybas po lietaus nauja „susipratusioji“, soriuką, bet netikiu.
Dar viena tendencija - prie kandidatų prirašyti jų mokslinį laipsnį. Nuotraukų neturiu, bet viena profesorė feisbuke reklamuojasi taip:
Why not? : )
Iš serijos WTF:
Su meile - ak, įtikino - imu!
O pabaigai - pats didžiausias WTF/WIN/FAIL - neapsisprendžiu, katras labiau - PAXRICA.
Na, bet greitai įsigalios agitacijos draudimas ir vėl galėsime gyventi ramiai.
Senokai čia bebambėjau : )
Šiaip, gana sunku rašyti blogą apie reklamas, kai supranti, jog negali gyventi be ad-blocko, neturi TV ir neskaitai laikraščių. Bet netgi taip atsiribojus nuo ano pasaulio, vis tiek kokia viena kita įpuola į akiratį. Keliomis pasidalinsiu.
Tarp bajerio ir mirties, tarp gang bang ir gang rape.
Viso labo tik alaus reklama. Ką ji bendro turi su produktu?.. Nežinau, neklauskit, arba patys sugalvokit ir papasakokit.
via: Ilzė Butkutė
Blogiausia, kas gali nutikti porai - be aistringų meilužių tapti geriausiais draugais. Nes tikri virai turi būti tikri virai, nesiseilėti, neašaroti, vaikščiot dvelkiantys prakaitų, ir mokėt savo merginas pasiųsti ar pastatyt į vietą, kad galėtų su draugeliais nueit pagurkšnoti š... alaus.
This page contains an archive of all entries posted to invert-advert in the Galerija category. They are listed from oldest to newest.
Apie blog'ą is the previous category.
Lytis, kūnas ir reklama is the next category.
Many more can be found on the main index page or by looking through the archives.