Main

Lytis, kūnas ir reklama Archives

February 24, 2009

Lytis, kūnas, reklama

Pagal šiandien galiojančias taisykles, reklama per TV gali būti transliuojama ne ilgiau kaip dvylika minučių per valandą, taigi, jei žiūrėtumėte televiziją penkias valandas, vieną valandą šio laiko sudarytų vien reklamos. O kiek dar kasdien pamatome lauko reklamų, reklamų spaudoje, troleibusuose ir kitur?.. Galime teigti, kad netikime, jog reklamuojamas produktas yra geresnis už kitus, tačiau reklamose naudojama kalba ir pats pateikimo būdas dažniausiai niekam neužkliūna, nes sutampa su visuomenės nuomone. Reklama jau savaime yra problema dėl savo paskirties skatinti vartojimą. Tačiau reklama nešasi ir kitą, „paslėptą” žalą – lyties ir kūno įvaizdžio formavimą. Deja, beveik neįmanoma įsivaizduoti masinės žiniasklaidos bei marketingo be stereotipų formavimo.

Labiau įsigilinę į matytas reklamas lengvai pastebėsime tam tikrus dėsningumus: drabužių ir kosmetikos reklamose dominuoja idealių figūrų ir nepriekaištingų veido bruožų jaunos merginos, maisto ir buities reikmenų reklamose triūsia moterys-namų šeimininkės, vyrams skirtų produktų reklamų siužetuose taip pat pasirodo seksualios gražuolės. Reklama ir rinkodara kuria kultūrą, o ne tik ją vaizduoja; kuriant lyčių stereotipus įtvirtinami siauri lyčių vaidmenys ir taip apribojama moterų ir mergaičių, taip pat vyrų ir berniukų, judėjimo laisvė ir gyvenimo galimybės. Dar daugiau: idealaus kūno vaizdavimas žiniasklaidoje gali turėti neigiamos įtakos moterų, ypač paauglių ir tų, kurios linkusios turėti mitybos sutrikimų, tokių kaip nervinė anoreksija ir nervinė bulimija, savęs vertinimui. Kadangi šie reklama perteikiami pranešimai vyrauja mūsų kasdieniame gyvenime (televizijoje, laikraščiuose, filmuose, internete), jie tampa norma, kurios mes, kaip tikimasi, turime laikytis.

Continue reading "Lytis, kūnas, reklama" »

March 26, 2009

Sex sales everything!

Lytinių santykių vaizdavimas yra dažnas reiškinys populiariojoje kultūroje. Daug reklamų naudoja seksualumą kaip būdą parduoti prekes. Todėl sekso vaizdavimas popkultūroje dažnai pridengiamas pasiteisinimu, jog seksas parduoda viską. Beabejonės, sunku ginčytis, jog tai melas, tačiau galime kalbėti apie tai, jog nemažai mūsų privačių ir intymių gyvenimo detalių yra įtakojamos tų reklamų, taip pat kad dažnas sekso vaizdavimas visur aplinkui žaloja visuomenę, kuri ir taip turi polinkį į seksualinį smurtą, išprievartavimą, nepageidaujamus nėštumus ir lytiniu būdu plintančias ligas. Maža to, kompanijos kvailina žmones, paversdamos savo produktus į... seksą ir taip skatindamos juos įsigyti (juk seksas yra reikiamybė/būtinybė!) Todėl derėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip seksualinis elgesys yra vaizduojimas reklamose, siekiant komercinės naudos. Kaip ir daugelis kitų reklamų, kuriose vaizduojami žmonių santykiai, reklamose, vaizduojančiose seksą, žmonės ir patys santykiai yra labai suprimityvinti, dažnai prilyginami daiktams. Taip pat didžioji dalis tokių reklamų vaizduoja tik heteroseksualius santykius.

http://www.ltcconline.net/lukas/gender/pages/sex.htm
http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3778/is_200201/ai_n9032366

Ir be abejonių - didžiulė galerija lietuviškų reklamų.

Continue reading "Sex sales everything!" »

March 27, 2009

Naujas maximos įvaizdis: darni šeima

Berods ir mūsų visų mylima ir gerbiama Maxima įsiliejo į visuotinį marazmą apie šeimas su savo nauja kampanija "Darni šeima".

Nuo šiol prekybos tinklo siūlomus produktus, paslaugas ir akcijas pristatys MAXIMA šeima: namais ir šeimos nariais besirūpinanti mama, tėtis, dukra ir du broliai – identiški dvyniai. <...> Šeima lietuviams yra didelė vertybė. Ekonominio sunkmečio laikotarpiu buvimas šeimoje, artimųjų palaikymas tampa dar svarbesnis. Pasirinkdami šeimos liniją, siekiame priminti pirkėjams, kad mūsų parduotuvės yra skirtos jiems, kur jie gali apsipirkti su visa savo šeima, rasti kiekvienam šeimos nariui reikalingų produktų ir dar sutaupyti“.

Beabejonės, darnioje šeimoje negalima apsieiti be namų šeimininkės.

Stipriausia linija MAXIMA šeimoje – MAMOS. „ Kaip ir daugelyje šeimų, mama laiko visus keturis namų kampus. Ji rūpinasi namais bei kasdieniais šeimos reikalais. Ji puikiai žino kiekvieno šeimos nario poreikius ir sugeba juos patenkinti neišlaidaujant, nes žino kur galima apsipirkti neišlaidaujant ir rasti visko ko reikia.

Kas sakė, kad vyrai geresni kulinarai?..

Mamos liniją įvaizdinėje kampanijoje ketinama aktyviai plėtoti. Mamos pastebėjimai, patarimai ir pasiūlymai atsiras visuose MAXIMA reklaminiuose leidiniuose, ketinama leisti ir Mamos receptų knygeles, kuriose su MAXIMA prekybos centro lankytojais bus dalinamasi patiekalų receptais. Ir ne bet kokių patiekalų, o tų, kuriuos taip gardžiai gali pagaminti tik rūpestinga mama.

ir šiaip, jau truputį krypstant iš šio blog'o temos, Maxima iki šiol prisistatinėdavusi kaip "geriausia vaikų draugė" dabar pretenduoja net į mamos vaidmenį - iš "Darnios šeimos" kampanijos: "Prasideda MA, bet ne MAMA". Žiū, tuoj vaikai pirmą žodį tars naują - maxima...

April 21, 2009

Kas? Kur? Kada?

Balandžio 24, penktadienis, nuo 12:00
Europos Humanitarinis Universitetas (Valakupių g. 5)
Foto ir video dirbtuvės
Aptarsime mums labiausiai nepatinkančias reklamas ir jas perkursime, o taip pat sukursime naujas.

Ieškomi fotografai/ės, operatoriai/ės bei modeliai ir aktoriai/ės!..

Jei turi pasiūlymų, kokios reklamos tiesiog prašyte prašosi būti perdarytos ar sukurtos, jei nori prisidėti pabūdama(s) modeliu/fotograf(u/e)/operator(e/umi) naujų reklamų kūrimo procese - rėk šauk rašyk idėjas e-mail:

Ugnė -> placebomanija(A)yahoo.com [lt/en/de]
Sasha -> yesfuture@gmail.com [ru/pl/en]

Balandžio 25, šeštadienis, 15:00
Tilto g. 29 vidiniame kieme
Dirbtuvių aptarimas, darbų ir dokumentinio filmo "Killing us softly 3" peržiūra. Po filmo diskusija ir afterparty!

Continue reading "Kas? Kur? Kada?" »

August 9, 2010

Prabegomis

Iki galo neperskaiciau, bet berods idomesne rasliava delfyje.

December 7, 2011

Keli video // moterys ir vanduo

Nors nelietuviška reklama, noriu pasidalinti:

Blogai, viskas blogai!!!

Continue reading "Keli video // moterys ir vanduo" »

March 5, 2013

Velniop tas tulpes, kai noriu, pati nusiperku! [upd]

Kaip ir kiekvieną kovo 8-ąją, ir visą savaitę prieš ją, viskas, kas įmanoma, užverčiama tulpėmis ir dėmesiu „dailiosios lyties atstovėms“.

Šiais metais nutariau pradėti rinkti tų daiktų kolekciją ir iš jo sukurpti blogo, kurio nepildžiau bent tris mėnesius, įrašą.

Bet visų pirma, reikia pradėti nuo pradžių.

Kas yra kovo 8-oji?

PLETKAS: kovo 8 - Tarptautinė moterS diena.
TIESA: kovo 8-oji - Tarptautinė moterŲ solidarumo diena.

PLETKAS: kovo 8 - komunistų ir SSRS išmįslas.
TIESA: kovo 8-oji buvo sugalvota 1910 m. Kopenhagoje, taigi, iki bolševikų revoliucijos ir iki SSRS sukūrimo.

PLETKAS a): visos moterys trokšta gauti tulpių per moterS dieną; b) jei padovanosi tulpę feministei, ji nukąs tau galvą.
TIESA: ne visos moterys to trokšta, ne visos moterys, kurios jums atrodo moterys, yra moterys, plius, tulpių gali norėti ir vyrai, ir visų kitų lytinių tapatybių žemės gyventojai. Jei padovanosi tulpę feministei sveikindama(s) ją su tuo, kad jai tarp kojų nekaba pimpukas, o įtaisyta vagina, be abejo, ji tuo neapsidžiaugs. Jei pasveikinsi ją ir palinkėsi sėkmės tolimesnėje kovoje (taip, Lietuvoje vyrų ir moterų atlyginimai vis dar skiriasi apie 16 %).

Taigi, Kovo 8-oji atsirado ne dėl to kad egzistuoja moteriška lytis, o dėl to, jog visame pasaulyje vyko moterų kova dėl lygių atlyginimų, lygių galimybių įsidarbinti, socialinės apsaugos, vaikų priežiūros, seksualinės sveikatos ir teisių į šeimos planavimą.

Dedu gražų rašinėlį apie šios dienos istoriją iš 1933 m. socialistinio (ir antibolševikinio) laikraščio „Aušrinė“:

66977_495582200504141_2038316790_n.jpg

...tačiau ilgainiui, nutiko tai, kas nutiko ir...

Continue reading "Velniop tas tulpes, kai noriu, pati nusiperku! [upd]" »

April 19, 2016

Smurtas prieš moteris: socialinių reklamų/projektų evoliucija

Balandžio 18 d. vykusiuose Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose laurus už lyčių lygybę nuskynė projektas, kurį nepaprastai taikliai apibūdino Daiva Repečkaitė:

Spontaneous association after yesterday's gender equality award (by Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba) went to a group that picked out several conventionally attractive domestic violence survivors and photographed them in catwoman costumes against pink backgrounds.
http://www.theonion.com/article/women-now-empowered-by-everything-a-woman-does-1398

Daugumos mano draug(i)ų nuo pat fotosesijos paviešinimo neapleido jausmas, jog "kažkas čia labai ne taip", bet kas - įvardinti buvo sunkoka.
Man labiausiai kliuvo spalvos bei superherojės su kablais (pala, per kažkokį filmą su kablu išlupo akį, tai... gal... gal?), tik šiandien atkreipiau dėmesį į banalius užrašus ("Moteris ne daiktas" - ane? Tikrai? Negali būti! Net nebūčiau pagalvojusi!). Aišku, gal ir faina, kad tos moterys išdrįso sudalyvauti tokioje akcijoje (abejoju, ar labai lengva viešai kalbėti apie patiriamą/patirtą smurtą...), bet... kabliukų (cha!) daugiau nei pliusiukų.

Vienintelis, hm, teigiamas (?) dalykas tas, kad šita akcija visgi yra kažkokia (r)evoliucija socialinėse reklamose/akcijose, kuriose mėginama nagrinėti smurto prieš moteris temą. Kodėl? Galbūt ši galerija padės prisiminti šiokią tokią tų reklamų istoriją.

Continue reading "Smurtas prieš moteris: socialinių reklamų/projektų evoliucija" »

About Lytis, kūnas ir reklama

This page contains an archive of all entries posted to invert-advert in the Lytis, kūnas ir reklama category. They are listed from oldest to newest.

Galerija is the previous category.

Many more can be found on the main index page or by looking through the archives.

Powered by
Movable Type 3.35