" /> loading: July 2004 Archives

« June 2004 | Main | August 2004 »

July 27, 2004

Apranga->stereotipai. Žmonės?

Viskas prasedėjo pas may arba ankščiau.

Kodėl manau kad niekas neturėtų vertinti, galvoti apie žmones iš drabužių?

Žinoma, kad yra žmonių, kurie savo išvaizdai skiria daug laiko, norėdami ja kažką apie save papasakoti, identifikuotis su kuo nors, sekti kažkokias madas. Daug kas taip daro. Tokių žmonių išvaizda gali teikti šiek tiek informacijos apie žmogaus aplinką, įpročius ir norus, tačiau niekuo negali pasakyti apie žmogaus būdą. Žmogaus kalba, posakiai, poelgiai ir drabužiai, manau, labiausiai padeda jį identifikuoti su kažkokia grupe, kuriai mes priskiariame savų bruožų. Galima teigti tad toks suklasifikavimas gali padėti mums prognuozoti žmogaus veiklą, daryti kažkokias išvadas ir taip toliau. Manau, taip nėra.

Tiksliau yra būtent taip. Charakterizuodami, kaišiuodami į apybrėžimus ir budvardžius žmogų jūs abstraguojate iki minios arba iki kažkuokio emocijų rinkinio jūsų galvoje. Laikantysis peilį prie stalo kairėje rankoje tampa chamu arba tiesiog nekulturingu, apsirengęs kerzus panku, užsivilkusį kelnes su lampasais į forsus, dėdę raudonu veidu į girtuoklius. Kitaip traktuojant, vienam žmogui yra priskyriamos keliasdešimt savybių... ar galite garantuoti kad kiekvienas treninguotas užsinorėjęs apdaužys jums snūkį? Nekalbant apie tai, kad suklasifikuodami jūs tiesiog tampa nesaugus, atsisakydami vertinti konkretų žmogų, jo galimybes ir savybes, paniekinate žmogaus savybes, kuriuos yra jūsų vertinamos, nes gabūt kažkas, priklausantis tai pačiai grupėi, tokių savybių neturėjo.

Taip, iš tikrųjų greitas įvertinimas pagal matomus požymius yra reikalingas (kaip bet kuris refleksas), bet kam pridėti dar vieną abstraktumo skraistę? Kokia seka jums labiau patinka "Piktą žvilgsnį mestėlėjęs žmogus yra forsas, forsas yra pavojingas, reikia pasiruošti kovai" ar "Piktą žvilgsnį mestėlėjęs žmogus yra pavojingas". Beto, kiek jis yra objektyvus?

Vertinimas pagal drabužius yra imho kvailas amžiuje, kai drabužiai yra gaminami fabrikuose, falcifikuojami cechuose ir platinami išleidžiant didesnes už medžiagų savikainą sumas. Kiek žmonių turi treningus? Kiek žmonių apsirengia džinsus? Kokią reikšmę turi užrašas EMINEM ar LIMP-kažkas ant marškinių? Gal mergina apsirengusi permatomas kelnes yra nimfomanė? Kiek įtakos turi nuleistas kelnių užtrauktukas žmogaus psihinei būklei (tikriausiai jis galvoja turįs juoda užpakalį)?

Retesni drabužiai gali būti kiek daugiau objektyvus, tačiau kai kalbame apie į masinę apivartą išejusias prekes arba apie didesnę žmonių grupę jokie klasifikavimai nebus adekvatūs.

P.S. ...nebus adekvatūs... kaip ir mano žodžiai, perdaug abstraktūs kad būtų tiesa ir tiktų visiems, tačiau tai mano principai ir mintys, o aš dar gyvas (gal būtent todėl, kad mąstau abstrakciai).

July 22, 2004

Gynyba ir dorybė

Yra keli atvejai:
1)Žmogus eina gatve. Ji sustabdo 3 vyrukai. "Duok, mobilų, laikrodį ir piniginę!". Žmogus susinervavęs bando pabegt, smogia, krenta, keliasi, bega, prisimina apie ginklą. Ištraukia, iššauna kur nemato, nužudo.

2)Žmogus eina gatve, pastebi, kad ji seka, judėdamas erdvėje išvengia pavojingų vietų ir pabega nuo savo galimų upuolikų. Arba žmogus nepasprunka, bet apsigina nužudydamas.

Mintys: Antroje situacijoje žmogus atsako už savo jausmus, emocijas ir poelgius. Pirmoje ne. Pirma man nepanši į gynyba. Tai žmogus akligatvyje, kaip žvėris spastuose. Jis blaškomas ir draskomas baimės ir įniršio nužudo pats nesuvokdamas savo veiksmo. Jis ne gali sau pasakyti ką ir kaip daryti, kiek jo veiksmai atitnka jo moralę, kaip jis gali pasielgti kitaip, jis yra refleksų, senų igūdžių ir emocijų kamuolis. Manau, gynyba tai dorybė, kada žmogus kontrolioja save, žino ką daro, ką gali sau leisti ir kodėl tai įmanoma jam.

Kovos menų stovykloje, kurią aš praleidau šiais metais, kartais mes kalbėjomės ar galėtume (ne galimybių, bet moralės atžvilgių) nužudyti žmogų. Mano atsakymas - taip, besigindamas.

July 16, 2004

Поэты эпохи Рудаки

Вот это полная версия моего любимого стихотворения Cабира Термези:

Что у тебя взамен лица, глаз и кудрей, красавица?
Раз - это роза, два - нарцисс, а в-третьих - амбра славится!
Три формы у твоих кудрей, - и знать обязан ученик:
Кривая линия, кольцо и полукруг, красавица!
Три родника в твоих устах сливаются в единый миг:
Один - Замзам, другой - Кавсар, а третий бытия родник.
Весенний ветерок - должник дыханию кудрей твоих,
И мускус и кадильница - лишь должники, красавица!
Дай красный камень сердолик в улыбке алых губ твоих,
Фисташку дай и сахар дай в улыбке алых губ твоих!
Три состояния души познал искатель губ твоих:
Бесславие, безмолвие, безумие, красавица!
Есть подозрение, что ты, мой друг, ограбила троих:
Луну, и пери красоты, и гурию, - мне жалко их!
Взор - у одной, стан - у другой, у третьей - драгоценный лик:
Ты все их милые черты присвоила, красавица!
Три дома есть: молитвы дом, надежды дом и счастья дом.
Сперва - прийти, взглянуть затем и дать обнять себя потом...
Твои глаза, язык и слух я трижды заклинать привык:
О, посмотри! О, позови! Услышь мой крик, красавица!

(Замзам - священный источник в Мекке;
Кавсар - райский источник;
гурия - (от араб. хур - черноокие) - в Коране прекрасные райские девы)

Ещё мне нравится Абульхасан Кисаи и Рабиа Каздари

***
Роза - дар прекрасный рая, людям посланный на благо.
Станет сердцем благородней тот, кто розу в дом принес.
Продавец, зачем на деньги обменять ты хочешь розы?
Что дороже розы купишь ты на выручку от роз?
***

Газель

Лепестками роз и лилий землю устилает ветер, С ним да будет милость божья, пусть не утихает ветер!

Он разбил на сотню бликов отраженье солнца в море,
Сто следов Мани заметил и о них вещает ветер!

Разве туча — очи пери, что наполнены слезами?
Как Иса, великодушен, чудеса свершает ветер:

Туча льет не дождь, а жемчуг — на лугу сверкают перлы,
Листья жухлые дыханьем свежим оживляет ветер!

Где же туча, что казалась в черных сумерках свирепой?
Розовым вином рассвета чашу наполняет ветер!

Кто алеть заставил розу ранним утром, на рассвете?
Необузданный и дерзкий, он ее смущает, ветер!

Посмотри, и ты увидишь: легкокрылою невестой
Льнет к заждавшемуся саду, меж дерев играет ветер...

Как его повадки странны: сон предутренний, глубокий
Без стесненья прерывая, розы мне бросает ветер.

Взято с Jamshed Dodkhoyev и Iran.ru

July 14, 2004

[foto]Išleistuvės

Kažkokios anologijos bus pavogtos iš čia. Albumas čia. Rašė ir fotografavo šie žmonės (abu iš kairės).

Mūsų išleistuves galima buvo pavadinti paradu ar fiesta. Čia buvo ir Grafas Drakula su Undina. Laisvės statula. Nakties ir Tamsos Karalėnė kuri labia domisi astronomija:) ir juodosiomis skylutėmis:). Gerai pastebėta, masinės sci-fi ir komp. žaidimų kultūros įtaką: mūsų Rezident Evil (iš dešinės) ir Final Fantasy. Iš multikų išlindęs pabalęs Woody Woodpecker (toleliau).

Kultūriniai kataklizmai tęsiasi ir žmonės keičiasi:) čia ir čia panckroko grupės bugnininkas;).

Man dingsta Žemė iš po kojų. Kodėl? Ne! aš negeriu, bet svaigstu nuo jos.

Mokytojos šoka ir rūko. Ir jau ryte ilsisi. Nusileidžia ang elai.

Viskas baigiasi. Deja, mes vargu ar pasimatysime. Miegas užvaldo.

UPDATED: Tamsos Karalėnės geresnė nuotrauka

July 13, 2004

Всё

Парки заканчиваются по дороге Оланду ->Канклю. Лес, кочки, песок, МТБ... и я её уже почти забыл.

Нашол бунгало Антона. Оказывается в это время с училками всё ещё хуже было:( Посмеялись, поговорили, скомпилировали всё что было.

"Мы друзья".Он сказал всё что я знал:) Теперь всё ещё лучше.

Когда спешил к Славке, пробил заднюю шину. Прошол метров 50-70, неее. Я побежал, я устрою себе лагерь и буду жить как в лагере, но лишь под своим присмотром:)

July 12, 2004

Груз I: похожие слова, эмоция та же

There's no time for us
There's no place for us
What is this thing that fills our dreams
Yet slips away from us?

There's no chance for us
It's all decided for us
This world has only one sweet moment
Set aside for us.

Who wants to live forever?
Who wants to live forever
Oh_______ when love must die?

Touch my tears
With your lips
Touch my world
With your fingertips
And we can have forever
And we can love forever
Forever....
Forever....
Forever... is our today.

Who wants to live forever?
Who wants to love forever?
Who dares to love forever?
Oh________
Who waits forever anyway?

Груз II: меня приглючило и дальше плющит

Когда вчера кровь и пот на руках, когда мрут не с перидичностью лет, но дней, Когда отдых принёс силы, а завтра идти умирать, пьёшь жизнь, чувствуешь страсть, не теряешь не минуты, не думаешь и не чувствуешь - наслаждение приходить с беспаметсвом и ценится.

зачем страдать, чтобы любить жизнь?

образ тусофки в матрице 2. Не так всё здесь было.

Когда я хочу петь, я хочу петь для кого-то, танцевать с кем-то, не стараться выводить что-то эдакое, но приносить счастье. Я не хочу красиво петь - хочу петь , чтобы обрадовать; я не хочу танцевать - я хочу быть рядом с тем, с кем танцую.

Жалко, что часто приходиться орать в воздух для себя, когда плохо.

Я попросщался

Я ...скин (почти 100% что Яшка),

"-ну, Максима бородка....
-математик, философ, физик
-наш человек " (математик Александр Антонович Халявкин и филосов а так же просто верующий В Бородкин) (подслушано агентом Михасём родным),

Маленькая пантерка (Юля, спасибо большое за вечер!),

раз 20 скин (ве подрят),

гений (запаренная Алиса, подарившая всем маленьким любителям Анимэ сказку, ценой многочасовой работы),

сумашедший раз 10 (невольные слушатели моего традиционного репертуара),

redskin (я, я, предурок, чего только не плету),

а навернo я такой же самовлюблённый.
UPDATED: бля, как я забыл :) я ЛОХ (Серый я тебя тоже люблю)
--
Ваше маленькое гавнецо, которое живёт в сказке.

July 8, 2004

Nuorodos

(Kol apt-get.org ieško)
Techmergaičių gildija (žvilgtelėkite į reikalavimus) + Spec. pasiūlimas nerdams:)

Žydai su žydais iš Izraelio ir Amerikos juokauja (o gal ir ne) rusiškai ir ne tik.
(см. "Cо святой свининкой на Шабатник в Израиловку")
Holokost
Lenka_usa
Tangodancer

Updated: bad link, my fault

July 4, 2004

Aš laimingas turįs gerų nuorodų

1. Senas kaip gyvenimas :A HOWTO on Optimizing PHP. Radau labai daug naudingų patarimų.

2. Švežias ir kvepiantis :xdebug. Daug sąvybių:) nesu iki galo ištyręs, bet naudos duoda.
Dar benchmarkinti malonu su "apache benche" dar žinomas kaip "ab" (yra standartinėje pakuotėje:)

3. Kas neskaitė Congo publikacijos: Simple Tests klasių ir tutorialų rinkinukas skriptų testavimui. (Aš iš jo mokausi:)

July 2, 2004

Dviratininkai vienykimės

Jau senai išsvajota mūsų su mentolių ir tikriausiai daugelio kitų.

Katik grįžau iš grandiozinio mtb pasivažinėjimo. Teigiu :"su mtb yra ką veikti Vilniuje!!!!"

Pratesiu mintį Siūlau: šį šeštadienį, imame dviračius, draugus, užkąsti-išgerti apie 14.00 susirinkti kokioje Katedroje ir važiuoti nenustatyta kryptimi.

Mano nenustatomos kryptis:
1) Pavilnių regioninis parkas (ir mtb ir turistiniams dviračiams yra smagumo)
2) Pavilnis, arba kitoks miškas.

Geekai ir neGeekai, nerdai ir blogintojai, programotojai ir dizainėriai, net nekompiuterastai ir rimti pilvoti dėdės prisijunkite. Atitrūksime, taip kaip mus patinka.

UPDATED: pasirašykite komentaruose, kas prisijungs ir kur norėtute važiuoti

UPDATED2: Mano kaltė, kad viskas užtilo. Užtikrinu - viskas įvyks!!!
Išvados: diena sekmadienis (sorry, truputi pasikeitė mano galimybės, jei daug kam netinka sekmadienis galima ir be manęs šeštadienį:), vieta Katedros aikštėje prie Akmens, laikas 11 (jei kam netinka - rekite). Apie KRYPTĮ galvokite - nuspręsime vietoje. Galimas maršrutas - per Saulėtekį, per miškus į naująją Vilnia, grįžtatnt per naujuosius rajonus (nuo centro ratas apie 26km:)

UPDATED3: Kritus kažkokia MT daliai, kažkodėl šitame bloge neveikia komentarų publikavimas (aš ne specialiai:). Deje, neišgirdau jūsų nuomonės. Lieka siūlyti savo variantą. Diena - sekmadienis, vieta -kafedros aikštėje prie Akmens, laikas - 12.00, maršrutas Centras->Antakalnis->miškai/sodo bendrijos->Naujoji Vilnia->Pavilnis->Senamiestis, ilgis nežinomas, vietos neatrastos. Iki susitikimo.

Diagnozė "Priklausomas"

Jau rašiau, kad pildžiau anketą (sužinojau mic).

Viskas buvo labai šaunu. Psihologe pasirodė mokėsi mano mokykloi, smagiai pabendravome. Ji gyvena 12aukščio paskutiniame, po "LG" reklama. Bus pirma kiberpsihologė lietuvoje, o šią specialybę pasirinko dėl to, kad pati buvo "priklausoma":)

Atėjau. Pakalbėjau. Atlikau testus. Klausiu:
-А кто ещё придёт?
-Две девушки.
-Спорим отгадаю кто?

Ogi opit ir katiba :)

Po kurio laiko gavome diagnozės. Tą buvome pakviesti nulėmė, kad jau esame prikausomi nuo kibererdvės, tačiau pasirodo profiliai skyriasi. Štai pats darbas (.doc pasirodo per didelis, tad naudokite opensource AbiWord), tačiau dėl konfidencialumo iškirptos kitos dvi (katibos ir opit) diagnozės.

Pokalbio metu paaiškėjo, kad Maksimas yra labai (Maksimo komentaras : netiesa) patyręs kompiuterio ir interneto vartotojas – kompiuteris jo namuose atsirado, kai jam buvo aštuoneri, dvylikos pradėjo programuoti, keturiolikos kūrė dirbtinį intelektą (beje, sukūrė paprasčiausią bendravimo programą) ir šiuo metu nori įstoti į “matematikos ir informatikos” specialybę. Taigi, kompiuteris jo gyvenime užima reikšmingą vietą, tačiau kaip teigia pats tiriamasis “internetas mano gyvenime tėra instrumentas, kurio pagalba aš rašau, kalbu, dirbu, mąstau, gyvenu ir panašiai”. Pokalbio metu Maksimas noriai kalbėjo (kalba nerišli, tiriamasis mikčiojo), į klausimus atsakinėjo išsamiai ir išplėstai bei sudarė įdomaus pašnekovo įspūdį. Su didžiausiu įkvėpimu tiriamasis kalbėjo apie ateities kompiuterių galimybes, apytikriai nurodė, kada bus sukurtas dirbtinis intelektas, savo ateitį siejo būtent su šiuo atradimu. Apskritai, tiriamąjį galima priskirti prie tų interneto gyventojų, kurie supranta interneto technologiją “giliau”, priskiria jo erdvei realybės charakteristikas, žmones internete laiko tokiais pat realiais kaip realius. Tokį pomėgį šiuolaikinėms technologijoms galėjo lemti tai, kad tiriamasis dešimties metų ėmė skaityti fantastikos žanro knygas, kuriomis žavisi iki šiol. Anot J. Suler (1996) perdėtas domėjimasis internetu (knygų skaitymas, informacijos apie pačią interneto technologiją nuolatinis ieškojimas ir pan.) yra vienas iš rečiau pasitaikančių priklausomybės nuo interneto simptomų (Suler, 1996). Tiriamojo “Priklausomybės nuo interneto” testo įvertinimai yra labai aukšti pagal nesugebėjimą kontroliuoti laiko internete, darbo rezultatų ir santykių su reikšmingais žmonėmis pablogėjimo dėl veiklos internete, taip pat reiškiasi distreso simptomai (nerimas, irzlumas), kai trukdoma veiklai internete: “aš jaučiuosi “įtrauktas” interneto veiklos… tai tarsi proto atsijungimas , jo nukreipimas į kitą realybę ir kas vyksta aplinkui tiesiog nematai ir negirdi… mano sąmonė yra ten” (parodo į monitorių).
Šiuo metu Maksimas skiria bendravimui internetu apie 22 valandas per savaitę, tačiau sako, kad bendravimas internetu jam yra mažiau patrauklus, negu informacijos iš tinklapių skaitymas ir siuntimas (prisiminkime, kad interneto vartotojai, kurie labiau vertina informacinę - pažintinę interneto galimybę, negu komunikacinę, yra mažiau linkę kurti virtualias asmenybes), todėl jis pabrėžia, kad jokios virtualios asmenybės jis neturi. Be to tiriamasis yra linkęs suvokti interneto erdvę kaip gyvą visuomenę, kur realiai vyksta gyvenimas, todėl mano, kad jo realus Aš ir Aš virtualioje erdvėje yra visiškai tapatūs.
Tiriamojo “Namo, medžio ir žmogaus” piešinyje daugiausiai atsispindi vienišumo ir atsiribojimo tema (namas nupieštas tolumoje, medis yra vienišas, žmogaus figūra piešiama aukščiau vidurio, žmogaus akys mažos, nosies nėra), socialinio atstūmimo problematika (pabrėžiamos sienų linijos, daug dėmesio lango piešimui, grotelės ant langų, durys nupieštos iš šono, kamino nėra, labai didelės žmogaus ausys) bei gynybiškumo išraiškos (nupieštas namo eskizas, durys be laiptelių, žmogus vaizduojamas karikatūriškai, sustingusi žmogaus figūra). Išgyvenamas realybėje vienišumo jausmas gali būti bendravimo internetu priežastis, o interneto erdvės suvokimas kaip realiai egzistuojančios visuomenės gali būti suprastas kaip tam tikra gynybiškumo išraiška, siekiant įtikinti save savo reikšmingumu bent jau virtualioje visuomenėje. Tiriamojo polinkis fantazuoti, fantazijų akcentavimas (fantastinio žanro knygų skaitymas, kalbos apie dirbtinio intelekto kūrimą) atsispindėjo piešinyje (išryškintas stogas ir neproporcingai didelė žmogaus galva). Kadangi dėl internetui būdingų savybių, ši technologija gali realizuoti bent jau iš dalies asmens fantazijas, tiriamajam tai dar vienas pretekstas naudotis internetu.
“Santykio su savimi tyrimo” rezultatų duomenimis, tiriamojo savęs vertinimas pagal socialinio normatyvumo kriterijus yra gana žemi, ypač žemai įvertintas “veidrodinis Aš”. Tai reikštų, kad tiriamasis linkęs laukti priešiškų jausmų iš aplinkinių pusės. O žemi balai “vidinio atvirumo” skalėje sąlygoja tiriamojo gilų savojo Aš įsisąmoninimą, padidintą refleksyvumą ir kritiškumą. Šis faktas patvirtina N. Čiudovos (2002) pateikiamus duomenis, kuriais remiantis apie 47,5% “interneto gyventojų” būdingi perdėti reikalavimai savam Aš (Чудова, 2002). Emocinis tiriamojo santykis su savu Aš taip pat nepasižymi kažkuo teigiamu, verčiau vertinamas vidutiniškai. Tačiau “savęs žeminimo” kriterijuje tiriamasis surinko vos ne maksimalų įvertinimą. Tai pasako apie tiriamojo vidinių konfliktų, abejonių buvimą, polinkį save perdėtai analizuoti ir kaltinti. Tai labiau siejama ne su savo galimybių, kompetencijos ir žinių vertinimu, bet labiau atspindi tiriamojo negatyvių emocijų sau išgyvenimą. Aukšti balai “savęs žeminimo” kriterijuje derinyje su pakankamai žemais kitų kriterijų įvertinimais byloja gilią vidinę disadaptaciją.
Tiriamojo pretenzijų lygis (toliau – PL) yra gana žemas: tiriamasis pradėjo nuo pirmos užduoties ir toliau sprendė sunkėjančia tvarka kitas užduotis iki penktos. Sprendimo metu patyrė dvi nesėkmes. PL yra gana žemas (vidutiniškai 3), tačiau stabilus. F.Hoppe (1930) vartoja “Aš – lygio” sąvoką, kuri apibrėžia darinį, lemiantį individo veiksmų visumą, tikslo parinkimo dinamiką, perėjimą nuo vieno veiksmo prie kito. Tam tikra “Aš- lygio” projekcija, individui funkcionuojant konkrečiose sąlygose, ir duoda jo PL, o skirtingi autoriai (K.Lewin, M. Jucknat, B.V. Zeigarnik) sutaria, kad “Aš – lygis” atspindi žmogaus savęs suvokimą ir vertinimą. “Aš – lygis” turi tendenciją vengti nesėkmių ir siekti sėkmės maksimaliam PL esant (cit. pagal Бороздина, 1986). Tai reikštų, kad tiriamojo pasirinkimo strategiją galėjo būti nulemta “Aš-lygio” savybės išlikti aukštu, kuri pasireiškia kaip siekimas vengti nesėkmių, esant maksimaliai aukštoms pretenzijoms. Nesėkmės baimė verčia iš pradžių nustatyti žemą PL, po sėkmės didinti jį. Tokiu būdu tiriamasis balansuoja tarp aukštų pretenzijų ir saugumo jausmo.
Apibendrinant galima pasakyti, kad tiriamojo savęs vertinimas yra žemas, jis kelia perdėtus reikalavimus savajam Aš, todėl yra linkęs save kaltinti, jaučiasi atstumtas realios visuomenės, o interneto erdvę suvokia iškreiptai, ginantis nuo vienišumo jausmo išgyvenimo realybėje. Turint visa tai omenyje, tiriamasis turėtų virtualioje realybėje siekti idealaus Aš, tačiau taip nėra. Todėl negalima teigti, kad nepasitenkinimas realiu Aš yra pagrindinė virtualios asmenybės kūrimo priežastis.