" /> vosvos weblog: September 2005 Archives

« August 2005 | Main | November 2005 »

September 25, 2005

Ūlos-Merkio maratonas

Šį savaitgalį vyko turistas.lt maratonas bei Nidos pusės maratono bėgimas. Tačiau kol kas bandau vengti renginių, kur reikia naudoti kojas. Noriu pasaugoti savo kelią, kuriam kaip spėju - ITBS. Taigi, kartu su tėvu plaukėme Ūlos-Merkio maratone. Startas Zervynose, o finišuojama Puvočiuose.

Senai nemačiau tokios baidarių gausos (bent 60 tikrai buvo).

Pradžioje išleido vienviečius kajakus, toliau startavo visos dvi kanojos su 4 žmonių ekipažais. Toliau paleido mišrius ir tada pagaliau sulaukėm vyrų eilės. Startai - kas vieną minutę. Mes išplaukėm ketvirti. Ūloje plaukti buvo visai smagu. Laviravimas tarp užvartų, bei šokinėjimas per jas. Aplenkėme porą priekį mūsų buvusių vyrų ekipažų bei krūvą mišrių bei moterų. Sutikome dvi apsivertusias baidares - bei ten vykdomus gelbėjimo darbus (спасание утопающих дело рук самих утопающих). Rengėjai žadėjo atskirai apdovanuoti tuos, kurie plauks senobinėm turistinėmis baidarėmis (Салют, Таимень, RZ ir pan.), bet tokių berods išvis nebuvo. Tačiau, dabar atsirado nemažai naujų, tobulesnių plastikinių baidarių ir atsiranda poreikis net ir plastikus skirstyti į kelias kategorijas. Nors Merkyje srovės greitis padidėjo, tačiau plaukti tokia plačia upe buvo ganėtinai nuobodu. Todėl jau su nekantrumu laukėme finišo. 25 km atstumą įveikėme per 2:58 (~8,3km/h). Išsikrovėme tikrai neblogai, pirštai buvo sustingę ir įgavę irklo formą, o pečiai skauda dar ir dabar. Nugalėtojų laikas 2:22 (~10,5km/h). Rengėjai žadėjo plastikines baidares suskirstyti į dvi kategorijas, taigi turėjome šansų patekti į prizininkus. Tačiau galutinių rezultatų nesulaukę išvažiavom namo. Kitoms irklavimo varžyboms rekia truputi patiuninguoti baidarę ir padaryti atramas kojoms, kurios leistų geriau užfiksuoti apatinę kūno dalį, bei būtų neblogai įsimontuoti vairą.

atrama kojoms

vairas

September 23, 2005

Slovenijos Alpės 05 #3

Lipimas į Triglavą trunka maždaug 6-7 valandas. Ilgoji kelio dalis yra smarkiai nuobodi. Gerai, kad Kęstas bent gitarą pasiėmė. Planavome įkopti į Trigalvą ir ten ką nors padainuoti. Tačiau maždaug pusiaukelėje pradėjo lyti. Ir lietus net ir nežadėjo liautis. Todėl gitara ilgąją laiko dalį buvo supakuota kuprinėje ir kišojo tik grifas. Vienas sutiktas slovėnas, šį vaizdą pavadino visiems suprantamu žodžiu iš tryjų raidžių. Dabar bandžiau pažiūrėti, kokias gi aš turiu nuotraukas iš Triglavos, bet jų praktiškai nėra. Kadangi dėl lietaus visai nesinorėjo jį traukti. Be to viskas skendėjo drėgname rūke ir matomumas buvo prastas.

Pasiekėme Triglavski Dom, kuriame apsistojome nakvynei. Nuo jo iki viršūnės lieka ~300 metrų. Į šį namą atėjo ir Valentino grupė. Dar vienas įdomus faktas, kad Valentinas su dukra ir Artūru, lipo trumpesniu, bet sudėtingesniu maršrutu, o likusi jo grupės dalis turėjo eiti ilgesniu, bet mažiau pavojingu keliu. Grupės dalyviai ėjo išsibarstę ir vieni apie kitą nieko nežinojo. Keista, tačiau galų gale - atėjo visi. Dauguma smarkiai nuvargę, o kaikurios megraitės net verkė. Tą progą su Kęstu modifikavome Anties dainą. Posmelis kartojamas, kas kart po vieną žodį iš originalios versijos - keičiant nauju. Kol galų gale, Martynas pakeičiamas - manau patys suprantat kuo.
Ne tau Martynai mėlynas dangus
Ne tau seneli rožėm klotas kelias
ir vėl vienam teks grįžti į namus
Tu paaukojai grupę dėl čerkelės.

Padainavom šią dainą vienai merginai iš Valentino grupės. Ji sakė, kad tai netiesa ir kad valentinas visai neblogas vadovas, ir kad bent jau ji parsiveš daug įspūdžių. Na negali ginčytis... Bet man tai labiau panašu į sado-mazochizmą. Taigi vakarą praleidome gerdami vyną 1l/9€. Ryte pamatėme, kad oras nė velnio nepagėrėjo. Pasikonsultavome su Valentinu, ar galima tokiu oru kopti. Sakė, kad pagal alpnizmo nuostatus kopti tikrai negalima, beeeeet... į tokią viršūnę... Tačiau vėliau visi nusprendėm, kad net ir į "tokią" viršūnę kopti per daug rizikinga. Vietiniai sakė, kad nemaža tikimybė gauti žaibo. Taigi mes toliau gėrem vyną. Nusileisdavome iki sekančio namuko ir vėl gėrėm vyną 1l/9€. O jau kai visai nusileidom gėrėm tą patį vyną 1l/1,5€. Taigi dauguma mano nuotraukų iš Triglavos - kaip mes geriam tą vyną. Na bet gal tiek to...

Ačiū visiems, kurie su mumis keliavo, tiems kurie padėjo, kurie netrukdė ir kurie davė įkvėpimo dainoms:)

(dainuojama pagal svajoklio melodiją)
Mūsų dainos intelektu nespindi
Jos nespindi intelektu, intelektu - visai
Jeigu norit ateikite čia išsiaiškint
išsiaiškinsim tikrai!

ps. kokios dainos - tokie ir mes. Taigi jei kas netaip - nepykit.

September 15, 2005

Slovenijos Alpės 05 #2

Pradžia. Nelaimingas atsitikimas nutiko pusiaukelėje į bivaką. Nusprendėm, kad didžioji grupės dalis eis į bivaką, o aš ir vadovas padėsime Dainiui sugrįžti į Cojzova Kočą. Džiugu kai po tokio kritimo lieka sveikos kojos. Kelionė į Cojzova Kočą truko maždaug valandą. Čia mus pasitiko namuko šeimininkės. Jos dar kartą pertvarstė Dainių bei susisiekė su gydytoju. Dainius suprato, kad gydytojas pasikels į Namuką dar šį vakarą. Aš Slovėnų kalbos dar neperkandau ir labai abejojau, kad naktį tamsoje kažkokiu būdu gydytojas mus pasieks kalnuose. Ir beveik neabejojau, kad gydytojas ateis ne 10 vakaro bet ryto. Apsirikau. ~11 vakaro gydytojai atvyko pas mus ir eilinį kartą pertvarstė Dainių. Supratau, kad žaizda "velka i nixorosha" ir Dainiui kartu su gydytojais ryte reiks leistis iš kalnų kur jį susiūs ir atliks rentgeną. Mes gi su vadovu eisime ieškoti savo grupės. Labai pergyvenom, kaip gi jiems pasisekė nukakti iki bivako. Su Gydytoju pasikonsultavau dėl saugesnių mūsų kelionės maršrutų ir nusprendėm, kad vertėtu visus sugražinti į Cojzova Kočą ir toliau eiti link Grintovec viršūnės. Po tos dienos įvykių labai nesinorėjo rizikuoti. Kėlėms 6 ryto. Gydytojai su Dainium pasuko žemyn iš kalnų, o mes su vadovu nutarėm susimokėti už nakvynę, bet šeimininkės pareiškė, kad mes turim sumokėti tik už alų:) Išėjom link savo prarastos grupės. Po ~45 minučių pasiekėme jų bivaką. Bivakas švelniai tariant buvo mažokas. Tačiau grupė, laiko veltui neleido ir praitą vakarą išgėrė beveik visą spiritą ir samagoną. Kas jiems visiems 9niems leido sėkmingai prisiderinti prie bivako formos.

Nevisiems patiko žinia, kad vėl reikės eiti per tą vietą, kur vakar įvyko nelaimė. Taigi merginas paleidome eiti be kuprinių, o kartu su Kęstučiu padarėme kelis reisus. Eilinį kartą sugrįžome į Cojzova Kočą. Čia turimas pečius susilaukė nemažo dėmesio. Nusprendėme, kad mūsų solidaus amžiaus bendražygei Reginai, bus geriau pasilikti šiame namuke ir toliau žygio netęsti. Tolimesnis mūsų tikslas buvo pasiekti kitą bivaką. Kelias iki jo buvo neįpatingai malonus, kadangi reikėjo eiti žole apaugusiais šlaitais. Pastoviai purškiantis dušas darė juos ypač slidžiais. Pagaliau pasiekėme savo bivaką:

Ryte pirmą kartą išlindo saulė. Visi puolame džiovintis daiktus.

Nėra nieko geriau už slidinėjimą

Kęstutis sąkė - atrodau kaip girtas

O toliaus seka mūsų kelionė link aukščiausios tame regione viršūnės Grintovec

Pasiekėme:

Ant viršūnės sutinkame kitą, kartu su mumis atvažiavusią grupę, kuriai vadovauja Valentinas. Šioje grupėje labai įdomi tvarka, joje niekas nieko nelaukia. T.y. visi eina savo tempu. Labai stebėjausi kaip jie visi paskui susirenka į vieną vietą. Tolumoje matyti ant viršūnės Malij Grintovec lipantis, vyriausias Valentino grupės narys - Rimas:

Likusi jo grupės dalis, jau nusileido nuo šios viršūnės ir jo nelaukdama eina tolyn. Mūsų grupė pasiveja Rimą, o mūsų vadovas padeda jam nusileisti ir vėl "prijungia" jį prie grupės. Dėja vėliau tą vakarą, jis vis tiek bus paliktas vienas kalnuose ir praleis naktį ant uolų, apsidėjęs akmenimis. Gerai, kad naktis buvo šilta. Ryte gelbėtojai jį surado malunsparnio pagalba...

Mes gi grįžtame į "savo" bivaką:

Kitą dieną mes turime nusileisti prie mūsų autobuso tam, kad mus pervežtų į kitą kalnų masyvą, kur yra aukščiausia slovenijos viršūne Triglava. Taigi eilinį kartą turime sugrįžti į Cojzova Kočą, kur palikome Reginą. Kadangi dar turime kelias valanda laisvo laiko, tai padarome radialinį link viršūnės Greben.

Toliau bus pasakojimas apie Triglavą. (ką mes ten gėrem ir ką dainavom.)

September 10, 2005

Vilniaus maratonas 2005

Deja šiandien vykusiame maratone aš nedalyvavau. Prieš gerą mėnesį, treniruotės metu, gavau kelio traumą, kurios iki šiol neišsigydžiau. Tačiau maratoną stebėjau sėdėdamas ant dviračio.
starto laukimas (±252 dalyviai )
pagaliau startas
visi skirtingi
Pats planavau distanciją įveikti per 3:30-4:00h, tačiau tokiam karštyje nenustebčiau jei laikas būtų prastesnis. Dabar įsitikinau, kad lyderių tempo tikrai negalėčiau išlaikyti (net ir trumpai:).
~11 kilometras, greitis 18km/h.
Dabar rinkdamas nuotruokas radau anksčiau matytų veidų:
Agnė ir Dainius - minieko nugalėtojai
mano naparnikas iš minieko - Gedas (tvarko reikalus telefonu)
Važiuoju gaudyti finišuojančių lyderių.
I - Baltarusijos bėgikas (pernai buvo antras) - Aleksandr Labuchenko. Laikas 2:28:44.
II vietos nugalėtojas, laikas - 2:30:45
III vietos nugalėtojas, laikas - 2:31:43
Pirmųjų moterų nesulaukiu. Bet pasigaunu tuo metu pro Mindaugo tiltą begantį (27km) - Gedą. Su juo pavažiuoju iki Vingio parko tilto, kur gausu vestuvių:)
Gedas, 30km.
Važiuoju namo pietauti,o po valandos judu link finišo laukti finišuojančio Gedo.
Gedas finišuoja, laikas 4:44h
Taigi taip iš šalies atrodė renginys, kuriam ruošiausi beveik pusę metų:) Ar nesigailiu tiek treniravęsis veltui? Na tikrai ne. Bėgimo treniruotės padėjo man pasiekti visai padorią sportinę formą, o svarbiausia, kad "pagavau kablį" - gyventi kiek sportiškiau. Dabar stengiuosi nepraleisti masinių orientacinio varžybų, bei dažniau dalyvauti įvairiuose turistiniuose renginiuose. Ir bent jau kol kas mane tai veža:) Tikiuosi, kad ateityje, mano sportinis entuziazmas neišblės. Kitą met planuoju prabėgti maratoną (nebūtinai Vilniaus). Žadu statyti tikslą sutilpti į 3h. Na bet dabar reikia sugrįžtį į žemę ir išsigydyti traumą...

September 8, 2005

neprisimenu

Vakar vėlai vakare įsijungiau LTV. Rodė kažkokį juodai baltą filmą. Gulėjau lovoje ir viena akim jį žiurėjau. Gal tik klausiau. Kažkodėl nutariau prisiminti, kur aš sutikau naujus metus. Įtemptai galvojau, bet be rezultato. Galbūt aš jų ir nesutikinėjau, bet ir to neprisimenu. Kalėdų irgi neprisimenu. Nei karšto raudono vyno su gvazdikėliais, nei mandarinų kvapo. Neprisimenu viso gruodžio mėnesio. Dabar pabandžiau pasižiūrėti šitame dienoraštyje, bet be rezultato. Jeigu reikėtų įrodyti, kad gruodis išvis buvo, man beliktų skėsčioti rankomis. Dabar pabandžiau internete susižinoti koks ten buvo filmas, bet neradau vakarykštės programos. Niekam neįdomi vakarykštė programa. Kaip ir praitas gruodis matyt niekam neįdomus. Filmo pabaigos irgi neprisimenu. Matyt aš jo ir nedažiūrėjau. Užmigau.

Slovenijos Alpės 05 #1

Grįžau jau prieš dvi savaites, bet vis delsiau kažką parašyti. Be to laukiau, kad gal iki manęs prieis žemėlapiai ir galėsiu detaliau papasakoti apie praeitą maršrutą. Dėja kol kas jų neturiu. Be to mano bendražygė Asta jau parašė gana išsamų pasakojimą. Tačiau manau, kad aš vis dar turiu ką pasakyti. Kaip ankščiau rašiau, buvau laimėjęs kelionę į Aukštuosius Tatrus, bet vėliau truputi primokėjęs iškeičiau ją į kelionę į Slovenijos Alpes. Prie manęs dar prisijungė mano seni draugai Aidas ir Dainius, bei praitų metų bendražygeiviai Kęstas su Aiste.

Dainius (1), Kęstas(3), Aistė(4), Aidas(6)

Į starto vietą Slovenijoje atvykome neplanuotai vėlai, nes mūsų nepraleido į Austriją dėl per didelio autobuso svorio (Kiek girdėjau tai jau ne pirmas kartas, kai Ditmos autobusas susidūria su šia problema).

Statome palapines (to daryti negalima). Neužilgo atvyksta inspektoriai. Maloniai susitariam, kad ryt 7 mūsų ir palapinių tikrai nebus.

Rytas. Kylam į kalnus. Oras drėgnas. Nuotaika gera. Jau gerai idienijus pasiekiame namuką Cojzova Koča (1793m). Pirma diena kalnuose, o mes jau turėjome bent keturias valandas gryno ėjimo/lipimo. Nei kiek neabejoju, kad pirmai dienai to būtų pilnai pakakę. Mūsų grupę sudaro 6 vyrai ir 6 moterys. Vienai jų 72 metai. Taigi manau racionaliausias sprendimas būtų buvęs likti nakvoti šiame namuke (kaina 11 eurų žmogui). Iki artimiausių bivako1, bent 2 valandos kelio (sudėtingesnio nei mes turėjom anksčiau), oras drėgnas ir vėjuotas, turime ~16 valandą. Dabar žvilgtelėjau į Astos aprašymą ir truputi pacituosiu: "Ten visi išsidžiovinome, sušilome ir netyčia pradėjo nykti noras eiti toliau. Vos ne vos išvilkome kojas vėl į vėją ir lietų, nors daugelis iš moterų norėjo likti, lyg šeštas jausmas būtų ką pakuždėjęs…". Tai vat aš manau, kad tai ne 6 jausmas, o paprasčiausias sveikas protas. Čia man norėtusi pradėti kaltinti vadovą, kuris manau esant aukščiau aprašytai situacijai turėjo pats nuspręsti, kad eiti toliau nėra protinga. Tačiau to daryti neskubėsiu kadangi, nakvynė kainuoja 11 eurų ir kažkam tai gali atrodyti dideli pinigai ir vadovas matyt negali priversti grupės narių leisti pinigų, kurių tarkime, kad jie ir neturi. Palapinių statyti negalima, be to ir vietos tam nelabai tinkamos. Taigi manau čia yra vienas įdomesnių šiame žygyje iškilusių uždavinių. Mūsų vadovas pasirinko eiti visa grupe link artimiausio bivako1. Visa grupė su šiuo sprendimu sutiko. Po geros valandos kelio, leidžiantis uoliniu šlaitu paslydusi krito mūsų grupėje buvusi 72 metų ponia, priešais ją ėjęs Dainius pabandė jai padėti, bet tuo momentu prarado pusiausvyrą ir nukrito iš ~4 metrų aukščio. Kritimo vietą galima pamatyti sekančioje nuotraukoje - pažymeta X. O nusileidimo vieta - Y.

Dainiui labai pasisekė, ties alkūne 3-5cm žaizda iki kaulo, nubrozdinimai ir kaip vėliau parodė rentgenas skilo nykštys. Kitaip nei "Nuskilo" ir nepasakysi. Grupės nariai, kurie geriau nusimano medicinoje (bent jau už mane) suteikė pirmąją pagalbą. Sąmyšis buvo nemenkas, čia dabar tikrai nebandysiu perteikti. Bet tik patarsiu jums, kad jei kada nors važiuosite į kalnus su kuria nors agentūra, tai įsitikinkite, kad jūsų grupėje bus medikas (žmogus, kuris matė ne tik "ligoninės priimamąjį").

žygio tęsinys

Pamąstymai (arba dabar lengva kalbėti)
Manau, kad vadovas galėjo apmokėti nakvynę tiems kurie neturėjo\nenorėjo mokėti 11 eurų iš žygiui skirtų pinigų ir vėliau jau dėl to aiškintis su kelionės organizatoriais. Mano pasiūlimas dar buvo, kad stipresnė grupės dalis eina nakvoti į bivaką1, o labiau išvargę lieka nakvoti namuke už 11 eurų. Bet dabar nesu tikras, kad toks grupės skaldimas būtų protingas. Šiaip dar kartą įsitikinau, kad visada geriau vengti keliavimo po 16 valandos. Vakare dar gali jaustis pakankamai stipriai fiziškai, tačiau jau prarandi atiduma/budrumą, o tai priveda prie nelaimių.

Kodėl keliauti su agnetūra į kalnus yra blogai? Grupės sudaromos bele kaip, visiškai neatsižvelgiama į žmonių fizinius pajėgumus. Nesuprantu, kaip galima leisti į kalnus lipti 72 metu moteriškei. "Juokavome", kad grįžę (tie kas sugrįš) į Vilnių atidarysime agentūrą pavadinimu "paskutinė kelionė" ir pagyvenusiems žmonėms perpardavinėsime "Ditmos" kelialapius į kalnus.

1Bivakas - tai toks nedidelis, statybininko vagonėlį primenantis kalnų namukas, kuriame keliauninkai gali rasti preiglobstį ir pernakvoti - pasislėpti nuo blogo oro. Ir kas svarbiausia tikram Lietuviui - Nemokamai!