« Padanga vs. skalbiankė (by nemezgu) | Main | Rekomenduoja nemezgu »

Abortai

Sukarpiau, suklijavau ir atiduodu keleto senų postų koliažą apie abortus.

Smuikininkas (A Defense of Abortion)
A Defense of Abortion is a moral philosophical paper by Judith Jarvis Thomson first published in 1971. Granting for the sake of argument that the fetus has a right to life, Thomson uses thought experiments to argue for the moral permissibility of induced abortion.
Atsibundate vieną rytą nugara į nugarą su sąmonę praradusiu smuikininku. Žymiu sąmonę praradusiu smuikininku. Jam buvo diagnozuota mirtina inkstų liga ir Muzikos mylėtojų asociacija ištyrė visas prieinamas medicinos korteles ir nustatė, kad jūs viena(s) turite tinkamą kraujo tipą jam padėti. Dėl to jie(-os) jus pagrobė ir praėjusią naktį smuikininko kraujo apytakos sistema buvo sujungta su jūsų taip, kad jūsų inkstų pagalba pašalinami nuodai iš jo ir jūsų kraujo. Jeigu jį dabar nuo jūsų atjungs, jis mirs, bet po devynių mėnesių jis pasveiks nuo savo ligos ir galės būti saugiai atjungtas nuo jūsų.
Turbūt niekam net neateitų į galvą, kad galima žmogų įstatymu priversti dovanoti savo organus ar "išnuomoti" kūną. Kažkodėl kai eina kalba apie moters kūną, valstybė, visuomenė, bažnyčia, visi(-os) jaučiasi turintys(-čios) teisę spręsti ką moteris turėtų daryti ar nedaryti.

Kaip apsaugoti infantilias moteris nuo jų pačių?
G.Vaitoška. Abortai: kiek Lietuvoje yra skausmo? (delfi.lt)

Tyrimo duomenys, paskelbti „British Medical Journal“, parodė, jog iš 100 000 moterų Suomijoje per metus nusižudo vidutiniškai 11; iš tų, kurios pagimdė vaika – 6, po persileidimo – 18, po aborto – 35.

Kur tyrimai, kiek iš tų moterų prieš abortą sirgo depresija ir buvo linkusios į savižudybę? Kur tyrimai, kiek iš jų buvo persekiojamos ir smerkiamos dėl savo pasirinkimo? Čia iš serijos "Apie agurkų žalą": 99,9% visų žmonių, mirusių nuo vėžio, būdami(-os) gyvi(-os), valgė agurkus. Agurkai mus sunaikins!
Sokratas yra sakęs, jog blogis kyla iš nežinojimo. Aborto problemoje informacijos stoka labai aštri. Pavyzdžiui, retai kada pasakoma, jog skausmas gali užklupti po keleto metų.

Informacijos stoka tikrai labai aštri. Pvz., informacijos, kad abortas nėra žmogžudystė, kad standartinė būsena neturėtų būti kaltės jausmas, kad moteris turėtų rinktis jai ir jos šeimai geriausią išeitį, kad aplinkiniai(-ės) neturėtų ją badyti pirštais, kad jei blogai jaučiasi, turėtų ieškoti pagalbos.
Prarandamas tas, kuris ar kuri mylėtų motiną meile, už kurią vargu ar yra stipresnė. Užtenka tik pagalvoti apie mūsų santykį su savo motinomis.

Pvz., tie(-os), kurie(-ios) savo pensininkes motinas nukankina ir nužudo dėl kelių varganų litų? Absurdiška vaiko gimimą motyvuoti meile. Yra vaikų, kurie(-ios) motinų nemyli, yra motinu, kurios vaikų nemyli ir yra žmonių, kurie(-ios) norėtų niekada nebūti gimė. Straipsnio autorius myli motiną, jo motina myli jį ir jis nori gyventi. Šaunu. Tik kodėl reikia pagal save apie visus(-as) kitus(-as)?
Nathansonas nustojo daryti abortus atsiradus ultragarsiniam tyrimui. Kai pamatė, ką reiškia nutraukti nėštumą, ir kaip desperatiškai ta „būtybė“ stengiasi išsisukti nuo instrumento.

Esu tikra, kad p. Nathansono pasiekimai vertingi visuomenei, bet visgi, kodėl jo nuomone daugiau reiškia nei mano, kai sprendžiama, ką turėčiau daryti su savo kūnu?

Zigotos gyvybė brangesnė už žmogų
Europarlamentarai pritaria pastangoms apginti negimusį vaiką (delfi.lt)

Seimo nario duomenimis, Lenkijoje uždraudus nėštumo nutraukimą padidėjo gimstamumas, triskart sumažėjo mirtingumas, gimsta mažiau negyvų kūdikių, o jaunos motinos savo vaikus palieka net šešiskart rečiau, taip pat sustiprėjo lenkų moralė.

Labai patogiai pamiršta paminėti Alicja Tysiac, kuriai buvo priteista 39 tukst. eurų kompensacija iš Lenkijos, abortų turizmas ir tūkstančiai moterų, žalojamos ir mirštančios nuo nelegalių abortų, moterys, kurioms abortas neatliekamas, nors pagal įstatymą turėtų būti, apie policijos reidus per ginekolog(i)ų kabinetus ieškant įrangos, apie naujai atsiradusį terminą "šiukšlių maišelių kūdikiai" ir kad 80% Lietuvos moterų draudimui nepritaria.
Seimas po pateikimo yra pritaręs grupės parlamentarų pateiktam Gyvybės prenatalinėje fazėje apsaugos įstatymo projektui. Jame konstatuojama, kad žmogaus gyvybė prasideda nuo moters apvaisinimo, todėl visi klausimai, susiję su gyvybės prenatalinėje fazėje apsauga, turi būti sprendžiami, teikiant prioritetą vaiko prenatalinėje fazėje teisėms. Tai negalioja tik tuomet, kai nėštumas gresia nėšcios moters gyvybei ar sveikatai bei kai yra pagristų įtarimų, jog nėštumas atsirado del nusikalstamų veikų.

os išimtys man visada kelia vieną klausimą. Jei jau embrioną laikome žmogumi, kurio gyvybė vertingesnė už tikrą žmogų, kodėl esant grėsmei moters gyvybei arba po nusikalstamos veikos embriono gyvybė tampa mažiau verta? Nes jei ji vertinga, ji visada vertinga. Ir iš to seka išvada, kad ne apie gyvybę čia eina kalba, nes jei brangi gyvybė, tai būtų brangi ir moters, o apie tai, kad norima bausti moteris už seksą.

Pavyzdys, kaip rojų žemėje sukūrė abortų draudimas Lenkijoje: Lenkijoje išžagintai 14-metei atsisakyta nutraukti nėštumą (lrytas.lt).
Kaip rašo dienraštis, paauglė norėjo atlikti abortą Liubline, kur gyvena. Taciau dvi ligoninės atsisakė ją priimti. Vienoje jų, kur mergaitė ir jos motina kalbėjosi su gydytojais, staiga pasirodė kunigas, kuris bandė įkalbėti paauglę gimdyti. Nuo to laiko kunigai ir abortų draudimo organizacijų veikėjos neduoda merginai ramybės. Motinai galiausiai pavyko surasti ligoninę Varšuvoje, tačiau jau sekančią dieną ją čia surado kunigai ir gyvybės išsaugojimo aktyvistės.

Poland’s pro-choice movement: a long and winding road ahead

Comments (10)

Ugnė:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-11-17-palmira-rudaleviciene-materialnis-ir-dvasinis-skurdas-ir-aborto-pasirinkimas/53238

Nežinia, ar sąmoningai, ar ne, bet pagaliau dar kažkas netiesiogiai užsimena apie problemos sprendimą panaikinant ne jos pasekmes, o priežastis.

Tuo tarpu toks glaustas surišimas su SSRS truputį juokina dėl savo iškritimo iš tųmečių aplinkybių konteksto:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-11-17-lapkricio-27-d-bus-minima-negimusio-kudikio-diena/53245

Man nė vienas straipsnis nepasirodė draugiškas moterų atžvilgiu. Pvz., "Mūsų kultūroje abortas yra ir socialinis reiškinys, susijęs su materialiniu bei dvasiniu skurdu, nestabiliomis šeimomis bei nesibaigiančiais konfliktais šeimose, dvasinio saugumo stoka, atsitiktiniaias lytiniais santykiais, seksualinio gyvenimo tamsa. Abortas yra neatsakingo elgesio padarinys." Lyg moterys būtų kažkokios avys, aukos, dar kažkas, bet tik ne suaugusios mąstančios būtybės, kurios gali pačios nuspręsti, ką daryti su savo kūnu. Sutinku, yra moterų, kurios abortą renkasi, nes visos kitos galimybės jų netenkina, bet galimybė rinktis vis tiek turi būti. O tam pirmam straipsny tiek mėšlo ir pseudomokslinių "faktų", kad jis vertas viso atskiro posto.

Šviesa:

Pritariu, tikrai vertas posto. Klaidinga mat teigti, jog abortas yra moters pasirinkimo laisvė, nes straipsnio autorei teko matyti tiek ir tiek moterų, kurias giminės privertė pasidaryti abortą. Ką tai reiškia? Ogi, kad šių moterų vaikai ir stabili emocinė būklė galėjo būti išgelbėti, jei tik 1955 metais nebūtų buvę legalizuoti abortai. Kaip gali būti objektyviau uždrausti, kad apsaugoti nuo priverstinio aborto (tam beje yra kitokių priemonių, pvz BK), negu leisti darytis abortus ir pvz šviesti liaudį apie kontracepciją, lytinį ugdymą, pagarbą sau (kuri ypatingai reikalinga tokiuose santykiuose kur vyras žmonai uždraudžia gimdyti, priverčia pasidaryti abortą, o paskui kaltina ją vaiko nužudymu ir jo paklausymu) bei teises ir galimybes.

Man kolkas dar sunkiai suvokiama kaip negimęs kūdikis gali būti prilyginamas gimusiam - t.y. gyvam žmogui. Išnyksta riba tarp gemalo ir žmogaus. Man asmeniškai tai spyris į veidą - Šviesa, tu toks pats žmogus, kaip aborto liekana. O kiaušinis yra mažas gaidžiukas. O ikrai yra žuvytės.

one:

na gerai,kad apie dalykus prasneko specialistai, kaipmatome pasekmes skaudzios, o priezatys kiauliskos.

Ta pora yra pasižymėję kaip anti-choice'ininkai. Šitas poelgis yra ne kas kita kaip bandymas sukelti audrą stiklinėj. Priklausomai nuo to, kokie bus rezultatai, bus galima skelbti, kad arba "pro-life'ininkai yra nuostabūs žmonės, kurie brangina gyvybę", arba "pro-choice'ininkai yra atmatos, kurie žudo ir ėda kūdikėlius". Mano asmeninę feministinę (kieno nors kito asmeninė feministinė nuomonė gali būti ir kitokia) nuomonę geriausiai išreiškia va šitas postukas: Fixed that for you!. O čia yra puiki pastabėlė tam atvejui, jeigu visgi kažkokia mulkių pora laiko internetinę apklausą geru argumentu sprendžiant, ką daryti su vienos poros pusės reprodukciniais organais:
But I had to vote to abort, not because of any consideration about the embryo, but because I'm looking at Pete and Alisha, the full-grown, conscious, decision-making human beings who are considering whether to take on the responsibilities of a child. And no, they are not. I'd say the same thing to someone who decided whether to have a baby or not by a flip of the coin. If that's how you make decisions about whether to commit a significant part of your life to a lot of hard work and the emotional roller coaster of child-rearing, then NO, you do not want to do it.

VYTS:

Fixed that for you!:
"When faced with a yes/no question about someone else’s body, it’s obvious that the only pro-choice answer is, “It’s not up to me.” "
Tik tuo atveju jeigu niekas neklausia. Nemanau, kad moteris turinti savo kūno autonomiją neturėtų galėti laisva valia perleisti teisės spręsti kam nors kitam. Žmogus gali palaikyti moters teisę spręsti, bet jos paklaustas/a išsakyti savo nuomonę. Tai būtų išties pikantiška provokacija jei ji įsipareigotų pasielgti pagal balsavimo rezultatus (dabar tai tik šiaip provokacija :) ).

Bet jie neprašo nuomonės, jie būtent ir sako, kad jūsų balsas lems embriono likimą.

Moteris laisva valia atiduoda laisvą valią? Neskamba juokingai? Jeigu moteris perleidžia teisę spręsti kažkam kitam, tai ji laisvos valios ir nebeturi. Už pasirinkimo laisvę toj pirmojoj apklausoj nėra galimybės balsuoti, todėl galima balsuoti arba 'anti-choice', arba 'anti-choice'.

VYTS:

"Bet jie neprašo nuomonės, jie būtent ir sako, kad jūsų balsas lems embriono likimą."
Labai gali būti kad jie galų gale nusispjaus į tuos balsus.
"Moteris laisva valia atiduoda laisvą valią?"
Laisva valia įsipareigoja. Jei negali įsipareigoti kažką daryti, tai tavo laisva valia irgi apribota.
"Už pasirinkimo laisvę toj pirmojoj apklausoj nėra galimybės balsuoti, todėl galima balsuoti arba 'anti-choice', arba 'anti-choice'."
"Tegul ji renkasi pati" yra beprasmis balsavimo variantas, nes ji jau pasirinko daryti apklausą. Taigi galima sakyti kad abu variantai yra pro-choice.

"Labai gali būti kad jie galų gale nusispjaus į tuos balsus."
Jie nenusispjaus, jie JAU nusispjovė. Jeigu moteris išvis nėščia, iš jų pažiūrų jų sprendimas jau aiškus, todėl ta apklausa yra tik [žr. mano pirmą komentarą].

"Laisva valia įsipareigoja. Jei negali įsipareigoti kažką daryti, tai tavo laisva valia irgi apribota."
Žmogaus teisės yra prigimtinės, jos negali būti perkamos, parduodamos, dovanojamos ar atiduodamos. Ji gali įsipareigoti tik palaikyti 'anti-choice' poziciją, o tai nėra rimtas įsipareigojimas, nes jos pozicija tokia buvo ir prieš balsavimą.

""Tegul ji renkasi pati" yra beprasmis balsavimo variantas, nes ji jau pasirinko daryti apklausą. Taigi galima sakyti kad abu variantai yra pro-choice."
Galima sakyti, kad dangus žalias, bet jis nuo to nepažaliuoja. Pro-choice pozicija palaiko pasirinkimo laisvę, net nežinant visos debatų apie reprodukcines teises specifikos, tą galima suprasti iš paties termino. Jeigu moteriai primetamas kažkoks pasirinkimas, tai yra pasirinkimo laisvės priešingybė. Ji pasirinko daryti apklausą, bet nepasirinko, ką daryti su savo kūnu, o bet kokia jai primesta nuomonė jau bus pasirinkimo laisvės apribojimas.

Užjaučiu, kad bandymas išprovokuoti nepavyko: aš taip pat naujienas skaitau, ir ne tik alfoje. Niekada nė vienai moteriai nenurodinėčiau, ką jai daryti su savo kūnu, netgi tokiai, kuri mano, kad religiniai įsitikinimai arba prisidengimas tais religiniais įsitikinimais kam nors suteikia teisę kontroliuoti moters kūną.

Post a comment

About

This page contains a single entry from the blog posted on November 17, 2010 6:10 PM.

The previous post in this blog was Padanga vs. skalbiankė (by nemezgu).

The next post in this blog is Rekomenduoja nemezgu.

Many more can be found on the main index page or by looking through the archives.

Powered by
Movable Type 3.35