Atnaujinta 11/03: esu priversta redaguoti postą, kadangi atsidūriau keblioje padėtyje. Galiu arba laikytis įsikabinus savo teisės kritikuoti religiją, arba pasirodyti beširdė nedėkinga kalė (kokia ir esu), kuri už savo "nusikaltimus" nori primesti teisinę atsakomybę niekuo dėtiems adminams ar savo blogo kolegei, kurios vienintelė kaltė - kad turėjo įžūlumo rašyt vienam bloge su manim. Nieko baisaus, išgyvensiu, ne pirmas kartas, kai mano nuomonė nuspiriama į šoną vien dėl to, kad esu moteris. Turime progą pasigėrėti, kokios tolerancijos gali sulaukti "80% katalikų šalyje". Įžeidųjį paveiksliuką galima pamatyti čia, čia, čia, čia, čia ir čia. Kadangi šie paveiksliukai įkelti ne feministiniuose bloguose, jie neturėtų nieko įžeisti. Bet laukiu nesulaukiu, kada mano kitas postas, linkas, paveiksliukas, žodis ar skyrybos ženklas įžeis kieno nors ką nors.
All religions are the same: religion is basically guilt, with different holidays. (Cathy Ladman)
It’s an incredible con job when you think about it, to believe something now in exchange for something after death. Even corporations with their reward systems don’t try to make it posthumous. (Gloria Steinem)
Atsakyti į klausimą, kas yra religija, sunku, nes tikėjimų yra daug, ir labai sunku juos visus sutalpinti po vienu apibrėžimu, todėl pateikiu net keletą apibūdinimų. Kai kurie jų kalba konkrečiai apie krikščionybę/katalikybę, bet mums, lietuviams(-ėms), „80% katalik(i)ų“ tautai, tai ir yra aktualu. Pirmiausia pasitelkiau į pagalbą Urban Dictionary:
The biggest lie in human history. It has been responsible for more deaths throughout human history than all other unnatural causes combined. For a thousand years the Church was a tyrannical dictatorship that used religion to control the uneducated masses.
A sociological institution that's true purpose is to protect the family structure (by alienating homosexuals) through guilt, self-doubt and fear by spouting the dogma of a man-made God in order to increase the reproductive rate of pre-industrial or medieval civilizations, which in turn increases a species overall chance of survival. Up until about two hundred years ago religion was needed in order to keep high birth rates and control the masses; however today, religion is used as a tool to make war, confuse and psychologically damage people and promote hatred towards diversity.
Something created by mankind on the 8th day (after the earth created mankind) to instill fear in the common masses who can't see beyond logic.
Vietoj ištrinto paveiksliuko štai jums jėzaus abrozdėlis, kuris, labai tikiuosi, nėra kieno nors mama:
Ir krikščionybės apibrėžimas iš Urban Dictionary:
The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree... yeah, makes perfect sense.
Krikščionybė – tikėjimas, kad kosminis žydų zombis, kuris buvo pats savo tėvas, gali leisti jums gyventi amžinai, jeigu simboliškai valgysite jo kūną ir telepatiškai jam pranešite, kad sutinkate laikyti jį savo valdovu, kad iš jūsų sielos jis galėtų pašalinti blogio jėgą, kuri yra visoje žmonijoje, nes kalbanti gyvatė įtikino šonkaulinę moterį valgyti vaisių nuo stebukllingo medžio.
Religija įtikino žmones, kad danguje gyvena nematomas vyras, kuris jus stebi kiekvieną akimirką kiekvieną dieną, visą gyvenimą. Ir jis turi sąrašą dešimties dalykų, kurių jis nenori, kad darytumėte. Ir jeigu padarysite nors vieną, vieną vienintelį iš tų dalykų, jis turi jums paruošęs ypatingą vietą, iš ugnies, dūmų, pelenų ir kankinimų, kur jis jus nusiųs kankintis, degti, kykti ir verkti amžinai. Bet jis jus myli. Jis jus myli ir jam reikia jūsų pinigų!
Ir pabaigai keletas mažiau populiarių (bet gerokai linksmesnių!) religijų pavyzdžių: The World's 8 Nerdiest Religions. Užsimaniau kurti savo religiją. Jeigu Džedaiizmas gali surinkti tiek pasekėjų, kad būtų pripažintas oficialia religija, gal ir Feminista Extraordinaire bažnyčia turi šansų?
Comments (46)
bežiovaujant vos žandikauliai neišlūžo.
good stuff.
Posted by jcdenton | October 31, 2010 4:19 PM
Posted on October 31, 2010 16:19
Cha, geresnio už G. Carlin šia tema komiko turbūt neatsirastų :D Ir man čia neatrodo kažkas tokio šmeižiančio religiją, visos tos religijų atneštos blogybės gryna tiesa juk, ne iš piršto laužtos. Gal tik per istorijos pamokas bandoma rožinėj šviesoj viską pateikti.
Posted by Šviesa | October 31, 2010 6:38 PM
Posted on October 31, 2010 18:38
pamirštat lietuviškus brandus:
http://nesamopedija.wikia.com/wiki/Kosminiai_Klounai
Posted by edvinas | November 1, 2010 10:14 AM
Posted on November 1, 2010 10:14
prašome pakeisti arba panaikinti medžiagą susijusią su tyčiojimusi iš krikščioniškų simbolių. Ačiū.
Posted by vikl | November 1, 2010 6:17 PM
Posted on November 1, 2010 18:17
edvinas, ačiu už linką, nematytas buvo, tikrai į temą su kitom linksmosiom religijom.
"prašome pakeisti arba panaikinti medžiagą susijusią su tyčiojimusi iš krikščioniškų simbolių. Ačiū."
Savo bloge stengiamės sukurti draugišką atmosferą, nes norime skleisti toleranciją visom lytim, rasėm, seksualinėm orientacijom ir/ar visiems įmanomiems moraliniams, politiniams beigi religiniams įsitikinimams. Tuo pačiu kartkartėmis norime išreikšti savo religinius įsitikinimus, jeigu tai netyčia neužgaus jausmų žmonių, kurie(-ios) skaito blogą vien tam, kad rastų ką nors įsivaizduojamai įžeidžiančio. Įžeidžianti medžiaga bus tuoj pat pašalinta, kai tik nurodysite, kas konkrečiai ir ką konkrečiai įžeidžia. Prašom.
Posted by Laisvo oro direktorė | November 1, 2010 10:24 PM
Posted on November 1, 2010 22:24
gerb. ponios, apgailestauju kad pamiršote parėjusio mėnesio įvykius ir mano rašytus komentarus būtent dėl šios medžiagos. Galiu tik priminti, kad tyčiojimąsis iš bet kokių religinių simbolių (ar tai būtų Mahometas, ar Abraomas, ar Jėzus, ar Buda) žeidžia tikinčiųjų religinius jausmus. Šiuo atveju kenčiantį Jėzų vadinti cosmic Jewish Zombie yra ne tik nepagarba žmonių tikėjimui, bet ir tyčiojimąsis iš žmogaus kančios.
Antroji iliustracija iš esmės yra dezinformacija. Kas yra religija galite sužinoti paskaitę bet kokį religijotyros pradmenų vadovėlį. Urban Dictionary čia jums tikrai nepadės... Na bet ši info bent nesityčioja iš religinių simbolių...
Laikydamasis susitarimo, nekomentavau tamstų rašliavos iki tol, kol pažeidėte susitarimą. Nežinau, ar ponioms pritrūko aštrių pojūčių, ar iš neturėjimo kas veikti nusprendėte vėl iškasti karo kirvį... O aš dar praeitą savaitę norėjau pagirti, kad korektiškai tvarkotės...
Posted by vikl | November 2, 2010 10:12 AM
Posted on November 2, 2010 10:12
o tai jėzus žmogus ar simbolis? nes aš va pasimečiau jūsų argumentacijoj, Pone.
Juokavimas religijos tema visada taip griežtai draudžiamas, nes juk niekada nežinai, kada kas įsižeis, ar tik mums taikomi tokie blogo turinio reikalavimai? Ir jeigu draudžiamas visuomet, tai ar jūsų galva tai nesipjauna su žodžio bei įsitikinimų laisve? Nes pvz ateistai dažnai per dantį patraukiami, tačiau nuo to kritikuoti juos ar pašiepti netampa griežtai draudžiama.
Posted by Šviesa | November 2, 2010 1:42 PM
Posted on November 2, 2010 13:42
gerb. ponios, kodėl feminizmo atveju tyčiojimąsi iš vaikų ar moterų įvardinate kaip nusikaltimą ir skiriate nuo juokų, o wa tyčiojimąsis iš religinių simbolių ir juokavimą religine tema neskiriate? Kodėl apgaudinėjate pačios save? Tyčiojimąsis, nesvarbu iš ko, (iš vyro, moters, tikėjimo, svajonių, abejonių, augintinių ir t.t.) yra nusikaltimas ir tai nieko bendro neturi su juokavimu...
"žmogus ar simbolis" - negi maža tokių simbolių feminizme, pvz. Valerie Solanas ir pan. T.y. žmogus savo darbais tampa toks svarbus, kad tampa kaip simbolis... - kas čia neaiškaus? Ir beja Jėzus, kaip ir visi žmonių vardai, rašomi iš didžiosios raidės, net ir tuo atveju kai jų negerbi...
"nes pvz ateistai dažnai per dantį patraukiami" - pateikite nors vieną pvz., kur bažnyčia tyčiotųsi iš ateistų, paišytų užgaulias karikūras, rašinėtų nesamones ir t.t.? Pateikit tokias nuorodas ir aš juos taip pat spausiu dėl tyčiojimosi kaip ir tamstas...
"nesipjauna su žodžio bei įsitikinimų laisve" - laisvę tyčiotis iš kitų beabejo pamina! O kas draudžia kultūringai skleisti savo įsitikinimus? Rašyk ką nori, tik prašau neįžeidinėti kitų... Kažin ar pačiai patiktų, jei iš Tavo motinos imtų "juoktis" vadindami ją zombe ir dar skaudžiausiu gyvenimo momentu?
...
Kas galima o kas ne - reguliuoja Lietuvos įstatymai bei vyriausybės nutarimai. Būdama teisininke galėtum pasidomėti kokią viešą informaciją leidžiama platinti Lietuvėlėje.
...
Sveikinu su išspirimu iš LITNET tinklo. Linkiu sėkmės HOSTEX tinkle ir tik primenu, kad UAB HOSTEX klientai yra įsipareigoję laikytis Lietuvos įstatymų.
Posted by vikl | November 2, 2010 3:43 PM
Posted on November 2, 2010 15:43
Na aš skiriu humorą nuo įžeidimo bei patyčių. Būdama teisininkė dar žinau, kad būna įstatymų bei poįstatyminių aktų, kurie patys prieštarauja sveikam protui ar sukuria problemas tuščioje vietoje, todėl ir jūsų vietoje aklai bet kokiu popieriumi nepasitikėčiau.
"pateikite nors vieną pvz., kur bažnyčia tyčiotųsi iš ateistų" - kažkokie dvigubi standartai - mes tai paprastos pasaulietės, nesam kažkokios ateistų draugijos lyderės, juokaujam religijos tematika, o tokio reiškinio analogas - bažnyčia tyčiojasi iš ateistų? Nes mano galva turėtumėm prašyti pateikti pavyzdžius patyčių, kurias patiria paprastas ateistas iš paprasto tikinčiojo.
O kaip beje jūs įsivaizduojat kultūringą pokštą religijos tema? Man labai įdomu... jeigu jūsų būdas pasirodys šmaikštus, gal pakeisiu savo juokavimo pobūdį :) esu atvira naujovėms.
Posted by Šviesa | November 2, 2010 4:26 PM
Posted on November 2, 2010 16:26
gerb. ponios, ką čia fantazuojate... Situacija galima iliustruoti taip: pagauni vagį ir pareikalauji gražinti pavogtus daiktus, o tas sako: "įrodyk kad tau reikilingi šie daiktai, tada gražinsiu..."
"kaip beje jūs įsivaizduojat kultūringą pokštą religijos tema?" - lygiai taip pat kaip kultūringą pokštą motinos tema, ar moterų tema ar betkuria kita mums brangia tema... Patikrinti labai paprasta: tiesiog vietoj religinio simbolio išsivaizduok savo brangų žmogų ir žinosi, kaip jausis tikintysis...
O dėl teisinės atsakomybės, prieš pora savaičių per Lietuvos Ryto televiziją buvo reportažas ape tai kaip buvo nubausta administracine nuobauda valdininkė už komentarą (tik už komentarą!) delfi portale. Pasauliniu mastu f1 lenktynininkas prisiteisė iš google už laiku nepašalintą užgaulų info (http://www.f-1.lt/r-barrichello-teisme-iveike-google-n17617)
Reikia suprasi, kad kaip viešose vietose negalima keiktis ar kitaip nepadoriai elgtis, taip ir i-nete negalima viešinti betko ir betkaip... Jei taip norite tyčiotis - susikurkite uždarą grupę ir ten galėsite daryti ką tik norite. O kol info yra vieša, reikia laikytis informacijos viešinimo taisyklių.
Mano reikalas buvo įspėti.
Tikiuosi jūsų padorumo ir supratingumo...
Posted by vikl | November 2, 2010 6:07 PM
Posted on November 2, 2010 18:07
"iesiog vietoj religinio simbolio išsivaizduok savo brangų žmogų ir žinosi, kaip jausis tikintysis" - Man tai padaryti nesunku, nesu tokia jautri įsivaizduojamiems dalykams, beto turiu humoro jausmą.
Posted by Šviesa | November 2, 2010 6:46 PM
Posted on November 2, 2010 18:46
Kas neskaito blogo nuo pradžių, trumpa įvykių versija įvykusi realiai, o ne kažkieno galvoje: vikl niekaip negali susitaikyti, kad kažkur ant svieto yra moteris, feministė, ateistė viename, kuri niekaip nenori vykdyti jo nurodymų, todėl nenustoja manęs persekioti visur internete, kur tik aš pasireiškiu. Turbūt nereikia sakyti, kad apie kažkokius susitarimus ir perspėjimus girdžiu pirmą kartą. Ar čia toks katalikiškas „susitarimo“ supratimas: susitariam, kad vykdysi kiekvieną mano nurodymą. Įdomiausia, kad jis mane perspėjo (bent jau taip teigia) ir Facebook‘e. Spėju, kažkokia moteriškė, užsiregistravusi ten kaip „Laisvo oro direktorė“, gerokai nustebo, gavusi jo „įspėjimą“:D
Tiesa, vienas susitarimas buvo, bet iš mano pusės: jis rašo nesąmones žeminančiu globėjišku tonu, aš jį ignoruoju. Atsiprašau, kad pažeidžiau šį susitarimą, pasistengsiu artimiausiu metu vėl jo laikytis.
Jeigu kam kyla abejonių, galbūt tikrai jo religiniai jausmai buvo įžeisti, noriu atkreipti dėmesį, kad iš visų interneto blogų, kurių kai kurie kasdien spausdina įvairias religines karikatūras ir turi tūkstančius lankytojų, jis savo persekiojimu suteikė garbę tik man asmeniškai. Likęs internetas jo religinių jausmų LYGIAI TOKIAIS PAČIAIS VEIKSMAIS neįžeidžia.
"gerb. ponios"
Jeigu TUOJAU PAT nenustosite įžeidinėti mano šeiminės padėties savo priskirtu titulu, būsiu priversta savo garbę ginti teisme. Arba komentarų redagavimu (mwahahahaha)!
"kenčiantį Jėzų"
Nesu gera istorikė, bet fotikų mūsų eros pradžioje nebuvo, ane? Todėl garantuoju, kad nė vienoje nuotraukoje nevaizduojamas Jėzus. Istorikai(-ės) vis dar nesutaria, ar tai iš tiesų buvo realus asmuo, pvz., Was Jesus a real person?, todėl jo egzistavimas yra tikėjimo klausimas. Nemanau, kad apsikruvinusio knygos veikėjo vaizdavimas yra realios kančios vaizdavimas. Kas kita būtų, jeigu tai būtų iš tiesų kankinamo žmogaus vaizdas, kurių pilna youtube.
Bet Jėzus ant kryžiaus yra krikščionių simbolis, šiuo atveju paveikslėlis panaudotas iliustruoti krikščionybės apibūdinimui.
"cosmic Jewish Zombie"
Cosmic - of, relating to, or concerned with abstract spiritual or metaphysical ideas. Manau, puikiai parinktas epitetas. Vadovaujantis biblijoje pateikiama mitologija, Jėzus buvo (yra?) dvasinė arba metafizinė idėja.
Ir jis tikrai buvo žydas. Vėlgi, bent jau pagal biblijos pateikiamą mitologiją.
Zombie, tiesiai iš wikipedia, is a creature that appears in books, films and popular culture. It is typically a reanimated corpse, or a human being who is being controlled by someone else by use of magic. Jėzus, kaip veikėjas tikrai randamas knygose, filmuose ir kt. pop kultūroj. Jis mirė, t. y., tapo lavonu, ir buvo atgaivintas. Apibrėžimą atitinka.
Bet jei netikite manim, štai ką apie tai mano internetas (kuris, kaip supratau, religinių jausmų neįžeidžia). Šitam reiškiniui pagerbti net himnas yra sukurtas.
Sunku patikėti, kiek daug interneto yra skirta analizei „Ar Jėzus buvo zombis?“ Galėjau net atskirą postą sukurpti. Na, bet užtat atradau Zombie Girl, visai fainiai mergina muzikuoja.
"iškasti karo kirvį"
Prašau nustoti taškytis rasistiniais įžeidinėjimais mūsų bloge. Skirtingai nei jūsų mitologinis įsivaizduojamas draugas danguje, Amerikos pirmosios tautos buvo ir yra realūs(-ios) žmonės, kurie(-ios) patyrė genocidą ir iki šiol patiria persekiojimą. Bet gražu žiūrėti, kaip pasirodo tikrasis „teisybės ieškotojo“ veidas, kuris taip garsiai mėgsta pasisakyti prieš įvairiausią persekiojimą. Bent jau kai jo oponentai(-ės) priklauso religinių ir politinių pažiūrų mažumoms.
"negi maža tokių simbolių feminizme, pvz. Valerie Solanas ir pan."
Valerie Solanas buvo realus žmogus. Ir, beje, nemažai klydo. Jeigu kuri nors feministė(-as) ją garbina kaip dievybę, siūlau kuo skubiau apsilankyti pas psichinės sveikatos specialist(-ę), gal dar nevėlu.
"Kažin ar pačiai patiktų, jei iš Tavo motinos imtų "juoktis" vadindami ją zombe ir dar skaudžiausiu gyvenimo momentu?"
jėzus kristus - tavo mama? Tuo atveju, kai tik gausiu gimimo liudijimo kopiją ar šiaip kokią šeimyninę nuotrauką, iš karto išimu visus su jėzumi susijusius įrašus.
"Kas galima o kas ne - reguliuoja Lietuvos įstatymai bei vyriausybės nutarimai. Būdama teisininke galėtum pasidomėti kokią viešą informaciją leidžiama platinti Lietuvėlėje."
Siūlau padaryti tą patį. Tas baisusis BK 170 straipsnis turi išaiškinimą, kurio kai kas akivaizdžiai nematė. O kai kas matė ir girdėjo;]
"Sveikinu su išspirimu iš LITNET tinklo. Linkiu sėkmės HOSTEX tinkle ir tik primenu, kad UAB HOSTEX klientai yra įsipareigoję laikytis Lietuvos įstatymų."
wtf? O mes čia prie ko? Mūsų blogas kaip buvo, taip ir liko toje pačioje vietoje, kur me esame tik kuklios vartotojos. Sveikinimus reikėtų perduoti adminams(-ėms), čia, pvz. Turiu įtarimą, kad kiekvieno mūsų posto, o juo labiau kiekvieno trolio komentarų jie(-os) neskaito.
Posted by Laisvo oro direktorė | November 2, 2010 8:01 PM
Posted on November 2, 2010 20:01
[re: litnet versus hostex]
mielosios, po velnių, damos,
man labai gaila, jeigu jūs nepastebėjote, kad per jus įvyko priverstinė fermos migracija, kainavusi ne vieną žmogvalandę:
http://blog.hardcore.lt/archives/010710.html
manau, kad būtų daugiau nei padoru:
a) bent jau atkreipti dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui ir skaityti bendruomenės newsus;
b) jeigu yra žmonių, kurie per jus turėjo užsiimti darbais, kurie jiems visiškai nepriklauso (nuo savęs pridursiu - greičiausiai ir visiškai neįdomūs), jie nusipelnė kaip minimum pyptelėjimo, padėkojimo ir / arba skanėsto;
c) pagalvoti, ar lėkšti bajeriai yra svarbiau, nei statyti (įtariu, nelabai jums pažįstamus) kitus žmonius į keblias padėtis. jeigu lėkšti bajeriai svarbiau, tai nusipirkite hostingą madagaskare arba farerų salose, galų gale.
kur tuo metu buvo jūsų teisinis išmanymas, m?
ir šiaip, jeigu jūs turite problemų su @vikl ir išmanote teisę, gal ir santykius aiškinkitės teisme, neįtraukdami į tai trečiųjų asmenų, elektroninių sistemų ir balsų galvoje.
dėl "kiekvieno posto neskaitymo" siūlau taip pat nedaryti išankstinių išvadų... mažiausiai linkėčiau hc blogofermai virsti paslaugų tiekėjų ir gavėjų santykiais.
dixi.
Posted by katiba | November 2, 2010 9:50 PM
Posted on November 2, 2010 21:50
gal tada tiesiog pateikit sąrašą - apie ką mums galima rašyti? Bus paprasčiau nei tokius dalykus spręsti ad hoc, atsiradus užsispyrusiam komentatoriui, kuriam kažkas nepatinka.
Posted by Šviesa | November 2, 2010 10:09 PM
Posted on November 2, 2010 22:09
noriu tik priminti, kad kadangi su blogerių kūrėjais nėra sudarytos jokios sutartys ar kitokie atsakomybės santykius reguliuojantys dokumentai, visa atsakomybė dėl blogų turinio gula ant vargšų adminų pečių... Todėl tolimesnis santykių aiškinimąsis teisminiu keliu reikš aiškinimąsi tarp vikl ir adminų, o ne tarp vikl ir ponių. Kadangi gerb. ponios užsispyrusiai neatsižvelgia į teisėtus prašymus, būsiu priverstas pasinaudoti teisinėmis priemonėmis ir vėl tiesiogiai nukentės niekuo nekalti tretieji asmenys... Apgailestauju. Užuojauta adminams.
Posted by vikl | November 3, 2010 1:46 AM
Posted on November 3, 2010 01:46
šiaip į temą :):
http://www.youtube.com/watch?v=JoC1ec-lYps&feature=related
Juk čia vistik muzikinis portalas :)
Posted by vikl | November 3, 2010 2:05 AM
Posted on November 3, 2010 02:05
Mielos autorės, jei jūsų nepisa, kur jūs publikuojat savo blogą, tai gal (a) ir mūsų nepisa dengti jums šikną, (b) gal pagalvokit apie kokią kitą vietą blogui publikuoti?
Neturiu nieko prieš jūsų juokų kromelį, bet niekuo dėtų pirkėjėlių vaidmuo jums netinka.
Viktorai, gal geriau nustoki kabinėjęsis prie piešinukų iš 4chan'o, o geriau kaip fizikas papasakok apie kreacionizmą.
Posted by ve | November 3, 2010 2:44 AM
Posted on November 3, 2010 02:44
Tokie blogo apibūdinimai kaip "lėkšti bajeriai" bei "juokų kromelis" ir parodo viso reikalo svarbą. Kai kam iš čia pasisakiusių, akivaizdžiai neįžvelgiamą.
Posted by nemezgu | November 3, 2010 11:01 AM
Posted on November 3, 2010 11:01
Tomai, kaip astronomas galiu padiskutuot ne tik apie kreacionizmą, bet ir apie kosmologiją, stygų teoriją, tamsiąją energiją ir pan. Kviečiu kada užeiti į VU AO pasižiūrėti žvaigždžių ir... gyvai padiskutuoti :) (Reikalingas giedras vakaras ir gera nuotaika) Šią savaite, deja, giedros nežada :( Bet mano email'ą žnote, tad jei kada sugalvotumėte - prašom :)
Posted by vikl | November 3, 2010 11:44 AM
Posted on November 3, 2010 11:44
dėl paveiksliukų. Sutinku kad tai yra vaikų užsiėmimas... Antravertus kodėl poniutės, negebančios parašyti nei vieno analizinio straipsnelio gali tyčiotis iš dalykų kurių nesupranta? pvz. jei aš parašyčiau straipsnį apie punk rock'ą - matyt irgi nusišnekėčiau ir daugelį iš tamstų įžeisčiau, nes aš nei nesuprantu tos muzikos, nei jos klausausi, nei domiuosi... Bet tai man netrukdo suvokti, kad kai kam ši muzika yra svarbi gyvenimo dalis ir tyčiojimąsis iš jos kai kam bus skaudus...
Nereiktų manyti, kad tai vienintelės ponios prie kurių "kabinėjuosi" dėl įžeidžios informacijos. Pvz. paskutinysis toks prašymas buvo pas apostaze.blogspot.com dėl antisemitinės info. Autorius greit susitvarkė ir nuo to tik padidėjo pagarba autoriaus atžvilgiu... Tyčiojimąsis, nesvarbu iš ko yra blogybė su kuria visi kartu turime kovoti.
Dėl konkrečiai šio paveiksliuko. Kad su juo neviskas tvarkoje buvo aišku jau rugsėjo mėn. kai ponia publikavo savo bloge ir facebook filtras jį pripažino kaip "įžeidžiančio turinio". Paskui paprašiau to serverio administraturių įvertinti ar tikrai šis (ir kiti panašūs) paveiksliukai yra tinkami viešinimui. Atsakymas atėjo po pusvaladžio ir blogas buvo blokuotas... Paprastai aš kabinėjuosi prie tų dalykų, kurie akivaizdžiai peržengia padorumo ribas. Tai kas yra ant ribos - bala jų nematę... Kodėl ponios nusprendė grįšti prie dalykų nuo kurių vieną kartą nudegė - turiu tik vieną paaiškinimą: aštrių pojūčių trūkumas, vistik ruduo, depresija, trūksta veiklos...
Posted by vikl | November 3, 2010 2:03 PM
Posted on November 3, 2010 14:03
“Mielos autorės”
Ačiu už normalų mandagų nežeminantį ir neniekinantį kreipinį, pastarosiomis dienomis tai tapo retenybe ir maloniu siurprizu.
„tai gal (a) ir mūsų nepisa dengti jums šikną,“
Ačiu už dengimą.
„gal pagalvokit apie kokią kitą vietą blogui publikuoti?“
Jeigu nesame čia pageidaujamos, nevyniokit į vatą ir pasakykit tiesiai šviesiai.
„Neturiu nieko prieš jūsų juokų kromelį“
Buvo susidaręs kitoks įspūdis, galbūt suklydau – atsiprašau.
„niekuo dėtų pirkėjėlių vaidmuo jums netinka“
Šiuo atveju suprantu mus kaip paslaugos gavėjas. Jūs turite visas galimybes pašalinti bet kurį neįtikusį įrašą arba visą blogą. Nemanau, kad mūsų padėtis yra lygiavertė. Ar niekuo dėtos, kitas klausimas. Man atrodo, kad religiją kritikuojančios karikatūros nėra pagrindas užsipuolimui. Akivaizdu, kad su tokia nuomone esu ir būčiau mažumoje bet kur.
"man labai gaila, jeigu jūs nepastebėjote, kad per jus įvyko priverstinė fermos migracija, kainavusi ne vieną žmogvalandę:"
Pastebėjome. Kodėl nekomentavome po abiem su pastaraisiais įvykiais susijusiais postais, manau, aišku. Taip pat pastebėjome, kad persekiojimas buvo nukreiptas ne vien prieš mus. Bet nusižeminimo, padėkos ir skanėstų reikalaujama iš mūsų. Už vietą blogui dėkojau asmeniškai. Galiu ir viešai: ačiu už suteiktą vietą, o taip pat už pastangas, kurios gal liko nepastebėtos arba bent jau taip pasirodė. Už savo nuomonę atsiprašinėti nesiruošiu. Jeigu reikalingas finansinis atlyginimas, esame pasirengusios už paslaugas mokėti, jeigu tai bus mums pagal kišenę. Rašau nuoširdžiai, neironizuoju (jeigu kartais pasirodytų kitaip).
"įtariu, nelabai jums pažįstamus"
hardcore.lt žinojau dėl to, kad skaičiau atvirą galą, iš kurio susidarė įspūdis, kad čia būtų vieta laisvai reikšti mintis. Pradedu įtarti, kad turbūt nusprendžiau per greitai.
"jeigu lėkšti bajeriai svarbiau"
Bajerių lėkštumas – skonio reikalas. Man daug svarbiau yra teisė laisvai rašyti ar perkopijuoti tuos lėkštus bajerius ir vieta, kur tai įmanoma daryti.
"dėl "kiekvieno posto neskaitymo" siūlau taip pat nedaryti išankstinių išvadų... mažiausiai linkėčiau hc blogofermai virsti paslaugų tiekėjų ir gavėjų santykiais."
Iš nuolatinių namiokų akivaizdu, kad mes pažeidžiame kažkokias taisykles. Tai gal nurodykite, kur jos yra, nes mes nesugebėjom rasti, mes apsišviesim ir visiem(-om) bus lengviau gyventi? Tuo pačiu gal galite pridėti kažkokias gaires, kokiomis temomis galima rašyti. Kad cenzūra staiga buvo pamėgta, jau supratau, bet vis tiek norėtųsi daugiau aiškumo.
"gerb. ponios"
Aš esu panelė ir tuo didžiuojuosi. Užuomina, kad būti ponia yra didesnė garbė ar kažkas tokios mane smarkiai įžeidžia. Prašau gerbti mano šeiminę padėtį vartojant atitinkamą titulą. Jeigu norite sulaukti pagarbos, pats pirmiausia ją ir parodykite. Jeigu kreipinys "panelė" kažkuo įžeidžia jūsų religinius, moralinius, politinius įsitikinimus ar jūsų mamą jėzų, visada mielai atsiliepiu ir šaukiama "alfa kale".
Posted by Laisvo oro direktorė | November 3, 2010 6:24 PM
Posted on November 3, 2010 18:24
Seriously, dėl TO demotyvatoriaus kažkas įsižeidė? Jau neskaitant to, kad einant pagal apibrėžimus - nė vienos neteisingos vietos...dar ir humoro jausmą reik turėt.
Besikabinėjantiems prie teisinių dalykų, norėčiau priminti, kad Lietuva vis dar sekuliari valstybė, kurioje vis dar (tikiuosi) galioja religijos ir žodžio laisvė (kuri įtraukia ir laisvę nuo religijos, ir, bent jau kol kas, galimybę kritikuoti religiją). Ir kad satan.lt savo laiku buvo teisėsaugos akiratyje, ir uždarytas nebuvo, turinys trintas nebuvo. O ten juk ir baisiau pakritikuota. Ir netgi argumentuota. Baisu.
Palaikymas Laisvo oro direktorei.
Posted by groo | November 3, 2010 8:55 PM
Posted on November 3, 2010 20:55
gerbdamas Tomo norą taikos ir ramybės, sutinku nepastebėti anksčiau minėtos iliustracijos. Gerb. ponios & panelės, prašome jausti padorumo ribas. Šaipykitės iš kunigų, vienuolių, tikinčiųjų ir t.t. tik prašau vieno - nelyskite prie tikėjimo simbolių ir aš nedrumsiu jums ramybės. Tačiau jei vėl imsitės žaisti katės-pelės žaidimus - ši komedija turės liūdną pabaigą.
"Aš esu panelė ir tuo didžiuojuosi" - suprasi ten tave... vieną mėnesį ponia, kitą - panelė... Čia gi virtuali erdė - iš kur man žinoti kas esi?
"kažkas tokios mane smarkiai įžeidžia" - visada turi teisę ištrinti mano komentarą arba jo neviešinti. Skirtingai negu man rašyti prašymus išimti informaciją, paskui skirtingom institucijom motyvuotus laiškus... Tau žymiai paprasčiau: nepatinka - ištrynei...
"jūsų mamą jėzų" - tu turbūt nemoki rašyti nežemindama kitų (ypač vyrų)? Vargšas vaikas...
"alfa kale" - leiskite paklausti, o kodėl alfa? Kodėl tu pastoviai žemini kitus ir save? Jei pastebi tik tamsius dalykus tai visas pasaulis tampa tamsus... Pasistenk parašyti bent vieną šviesų straipsnelį ir žiūrėk - pasaulis taps šviesesnis...
http://www.youtube.com/watch?v=OBMSw9-oySA&feature=related
:)
Posted by vikl | November 3, 2010 9:34 PM
Posted on November 3, 2010 21:34
o, atsiprašau, nepastebėjau. Ačiū!
Niekas Tavęs nežemina ir gerbiam Tavo nuomonę. Tačiau reikia gerbti ir kitų nuomones, net jei tie kiti yra vyrai.
Parinkote tinkamą iliustraciją, šaunuolės! Posto prasmė gi nuo to nepasikeitė, o tolerancija tik išaugo...
Dar karteli ačiū!
Posted by vikl | November 3, 2010 9:47 PM
Posted on November 3, 2010 21:47
"Seriously, dėl TO demotyvatoriaus kažkas įsižeidė?"
Akivaizdu, kad ne. Tas paveiksliukas bet kurioj kitoj vietoj jo jausmų neįžeidė, įžeidė tik kombinacijoj su manim. Jeigu būtų įžeidžiantis pats paveiksliukas, tai grasintųsi teismais kiekvieno iš tų blogų autoriams(-ėms), ne tik man. Ir jeigu iš tiesų būtų problema dėl paveiksliuko, tai varytų ant manęs, o ne ant Šviesos, kuri išvis su visa šita istorija neturi nieko bendro.
Jeigu jau pavadini blogą "feminist bitches", tai reikia turėt omeny, kad net tavo naudojami daržovių atšildymo būdai nebus teisingi, ką jau kalbėti apie bandymą kritikuot religijos absurdiškumą.
"Palaikymas Laisvo oro direktorei."
Ačiu :]
Posted by Laisvo oro direktorė | November 3, 2010 10:59 PM
Posted on November 3, 2010 22:59
gerb. panele, esu šiok toks adminas LITNET'o tinkle. Todėl turiu visas teises bei pareigas prižiūrėti šį tinklą. Kodėl Jūs pasirinkote būtent man pasiekiamą tinklą - nežinau (gal Dievo pirštas? :)), tuo labiau kad Jums aiškinau, kad rinktumėtės ne ES tinklą, o kur nors Kinijoje ar pan. Bet kadangi pagal tamstas, ką pasako vyrai reikia būtinai daryti atvirkščiai, užtai ir atsidūrėte mano panosėje... Dėl to ankstesnio, angliško serverio - analogiškai: jis ten priklauso kažkokiam edukaciniam tinklui, kuriame, natūralu, reikalaujamas informacijos padorumas...
Jūsų išvardinti linkai į kitus serverius - nėra mano jurisdikcijoje, daugeliu atveju komerciniai, na nebent būtų galima bandyti krapštyti http://wordpress.com. Tad, deja, tų saitų autoriams pagrasinti negaliu :(
"tai varytų ant manęs, o ne ant Šviesos" -
Man tai keista, kaip pyktis užtemdo žmogui akis... Kada aš ant tamstų variau? Priešingai, vienintelis iš abiejų blogų lankytojų (na iki tol kol nesusijungėte) abi pagyriau, kai buvo tam tinkama proga... Bet pas jus viskas atvirkščiai - kas nuoširdžiai linki nuovokos - laikomas priešu, o kas šaiposi - draugu...
Supraskite pagaliau, kad nuomonės turėjimas ir jos išraiška yra du skirtingi dalykai. Niekas Jums nedraudžia turėti pačias įvairiausias nuomones, tačiau jos išraiška turi neįžeisti, nežeminti ir t.t. Aš gi nekvescionuoti Jūsų nuomonės, kad katalikai yra idiotai, debilai ir kvailiai viename. Tačiau prašome šią nuomone išsakyti ir iliustruoti taip, kad neįžeistumėte tų idiotų, debilų ir kvailių viename. Tokie yra civilizuoto bendravimo principai.
Posted by vikl | November 4, 2010 1:32 AM
Posted on November 4, 2010 01:32
Kas per kliedesiai? Nuo kada BK 170 draudžia šaipytis iš religijų ar religinių simbolių?
Jame labai aiškiai nusakyta, kokia veika draudžiama, o tame paveikslėlyje net ir su labai daug fantazijos neįžiūrėsi kurstymo smurtauti, diskriminavimo ar neapykantos skatinimo.
Įdomu, ar remiantis „įžeistais partijos narių jausmais“ reikėtų uždrausti ir politines satyras ar tam tikros politinės ideologijos kritiką?
Beje, kaip gerai pastebėta, tokie ir panašūs „tiesos ieškotojai“ kažkada jau bandė su satan.lt susidoroti. Rezultatai lygiai nuliniai.
O šiaip gal tikrai reikėtų pagalvoti apie blogo perkėlimą kažkur kitur, kur administratoriai mažiau darytų į kelnes ir jaustų kiek didesnę pagarbą žodžio laisvei. Nors žinoma, prisitaikymas, problemų vengimas ir aklas paklusimas kur kas paprasčiau. Tfu, pankai vadinasi...
Posted by RB | November 4, 2010 1:34 AM
Posted on November 4, 2010 01:34
@RB re: administratoriai - veltui tu taip. galėtum bent jau pateikti po įrodantį argumentą kiekvienam savo kritikuojančiam teiginiui.
re: bendra situacija
vat kasdieniam gyvenime man asmeniškai yra visiškai nesvarbu, kas mano kaimynas: LGBT, buvęs kalinys, čigonas, narkomanas, sergantis psichikos liga, žydas, dviratininkas, trylika auksinių žuvelių... bet jeigu mano kaimynas chamas arba vagis, man jis nepatinka nepriklausomai nuo to, kuriai iš paminėtų ar kitų socialinių grupių jis priklauso. jaučiat skirtumą?
Posted by katiba | November 4, 2010 9:22 AM
Posted on November 4, 2010 09:22
o gal baikim trollintis tarpusavyje ir paieškokim sprendimo? man atrodo, kad bajerių senumas, analizės gylis ir kiti tekstus kvalifikuojantys epitetai čia esmės nelemia.
rb -- kas kuo vadinasi? kam tos etiketės?
http://blog.hardcore.lt pastaruosius porą metų prižiūriu aš, ve, kuris labiau rūpinasi serveriniais dalykais, ir gal dar kažkas. šitas puslapis nėra nemokama bloginimo platforma kaip wordpress.com, o vieta bendruomenei, kurią prilaikome grynai savanoriškai, negaudami ir nesitikėdami jokio pelno. tiek. tikimės nebent dalyvių sąmoningumo ir įdomių rašinių.
re -- žodžio laisvė: manau, kad kaip tik negražu tyčiotis iš žmonių, o iš simbolių ir idėjų -- galima ir netgi reikia. juo labiau, kad tyčiojimasis ir, tarkim, satyra yra gana sunkiai ir subjektyviai atskiriami dalykai.
kita vertus, mano jausmus labai žeidžia, tarkim, krūva bažnyčios veiksmų ir posakių, bet tai tik mano nuomonė ir kiti blogofermos žmonės absoliučiai neprivalo su manimi sutikti, juo labiau, kad formaliai šikna nudegtų ne man.
todėl siūlau autorėms atlikti namų darbus: pasitelkti teisinę patirtį, lietuvos precedentus ir tt ir padaryti taip, kad, maksimaliai naudojantis žodžio laisve, niekam formaliai nebūtų galima prie nieko prikibti. pavyzdžiui, paveikslėlių hostinimas kokiame šri lankos serveryje ar panašiai. praneškit ir mums, ką išsiaiškinsit.
beje, kiek žinau, iš litneto išmesti nebuvome.
Posted by opit | November 4, 2010 11:44 AM
Posted on November 4, 2010 11:44
su teisės aktais galiu padėti. Interneto turinį lietuvoje reglamentuoja šie teisės aktai:
1.Lietuvos Respublikos Konstitucija (II skirsnis „Žmogus ir valstybė“, 22 ir 25 straipsniai).
2.Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencija (8 ir 10 straipsniai).
3.Europos konvencija „Dėl televizijos be sienų“ (III skyrius „Programos“ ir III skyrius „Reklama“).
4.Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (2.22-2.24, 6.250 straipsniai).
5.Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas (2141-23, 2478, 2479, 2591 straipsniai).
6.Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas (165-170, 309 straipsniai).
7.Visuomenės informavimo įstatymas.
8.Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymas.
9.Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymas.
10.Operatyvinės veiklos įstatymas.
11.Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas.
12.Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (1, 2, 3, 4, 6, 7, 24, 33 ir 34 straipsniai).
13.Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas (6, 10, 12 straipsniai).
14.Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas (14 straipsnis).
15.Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymas (17, 18 straipsniai).
16.Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymas.
17.Reklamos įstatymas.
18.1989-10-03 Tarybos direktyva 89/552/EEB dėl kai kurių valstybių narių įstatymuose, reglamentuose ar administracinėse priemonėse išdėstytų nuostatų, skirtų vertimuisi televizijos programų transliavimu, suderinimo.
19.1997-04-30 Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 97/36/EB, papildanti Tarybos direktyvą 89/552/EEB dėl kai kurių valstybių narių įstatymuose, reglamentuose ar administracinėse priemonėse išdėstytų nuostatų, skirtų vertimuisi televizijos programų transliavimu, suderinimo.
20.1993-07-01 Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos rezoliucija Nr. 1003 (1993) „Dėl žurnalistikos etikos“.
21.Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003-03-05 nutarimas Nr. 290 „Dėl viešo naudojimo kompiuterių tinkluose neskelbtinos informacijos kontrolės ir ribojamos viešosios informacijos platinimo tvarkos patvirtinimo“.
22.Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004-06-02 nutarimas Nr. 681 „Dėl Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios informacijos, priskirtos viešosios informacijos, kuri ribojama skelbti ir platinti, kategorijai, skelbimo ir platinimo tvarkos aprašo ir Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios viešosios informacijos žymėjimo, garso ir vaizdo priemonių sistemos aprašo patvirtinimo“.
23.Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas (2005-04-15 redakcija).
kai kurie iš jų Jums nėra svarbūs, siūlyčiau atkreipti dėmesį į:
Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas 214-19
(Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios viešosios informacijos, kurios skelbimas ir platinimas ribojamas arba draudžiamas, skelbimo ir platinimo reikalavimų pažeidimas)
Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas 169, 170, 309
(Diskriminavimas dėl tautybės, rasės, lyties, kilmės, religijos ar kitos grupinės priklausomybės; kurstymas prieš bet kokios tautos, rasės, etninę, religinę ar kitokią žmonių grupę; pornografinio turinio produkcijos gaminimas, platinimas, viešas demonstravimas)
Visuomenės informavimo įstatymas (apibrėžta: "pornografinio pobūdžio informacija")
ypač atkreiptinas dėmesys į:
4.1: "Kiekvienas asmuo turi teisę laisvai reikšti savo mintis ir įsitikinimus, nevaržomai rinkti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas. Laisvė rinkti, gauti ir skleisti informaciją negali būti ribojama kitaip, kaip tik įstatymu, jei yra būtina apsaugoti konstitucinę santvarką, žmogaus sveikatą, garbę ir orumą, privatų gyvenimą, DOROVĘ"
34.1: "Viešoji informacija rengiama ir platinama valstybine ar kita kalba laikantis šio ir Valstybinės kalbos įstatymo bei Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų." - kitaip sakant kalba turi būti be keiksmažodžių.
Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymas 4 str.:
1. Neigiamą poveikį nepilnamečiams darančia informacija laikoma tokia viešoji informacija, kuri gali būti žalinga nepilnamečių psichinei
ar fizinei sveikatai, fiziniam, protiniam, dvasiniam ar doroviniam vystymuisi.
2. Neigiamą poveikį nepilnamečiams darančiai informacijai priskiriama ši viešoji informacija:
4) erotinio pobūdžio;
11) kuria skatinamas žmogaus orumą žeminantis elgesys;
12) kuria iš žmogaus ar žmonių grupės tyčiojamasi arba žmogus ar žmonių grupė niekinami dėl tautybės, rasės, lyties, kilmės, neįgalumo, seksualinės orientacijos, socialinės padėties, kalbos, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar kitais panašiais pagrindais;
15) kuria skatinami lytiniai santykiai;
16) kuria niekinamos šeimos vertybės, skatinama kitokia, negu Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtinta, santuokos sudarymo ir šeimos kūrimo samprata;
17) kai vartojami nešvankūs posakiai, žodžiai ar nepadorūs gestai;
7 str. Ribojimas skleisti neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančią informaciją
1. Neigiamą poveikį nepilnamečiams darančią informaciją draudžiama tiesiogiai skleisti nepilnamečiams – jiems siūlyti, perleisti ar kitaip leisti asmeniškai ja naudotis. Tokia viešoji informacija gali būti skelbiama tik vietose, į kurias nepilnamečiai negali patekti, ir (arba) tokiu laiku, kuriuo nepilnamečiai negalėtų ja naudotis, arba kai naudojant technines priemones yra sudaromos sąlygos atsakingiems už vaikų auklėjimą ir priežiūrą asmenims užtikrinti galimybę riboti tokios viešosios informacijos pasiūlą nepilnamečiams.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004-06-02 nutarimas „Dėl Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios informacijos, priskirtos viešosios informacijos, kuri ribojama skelbti ir platinti, kategorijai, skelbimo ir platinimo tvarkos aprašo ir Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios viešosios informacijos žymėjimo, garso ir vaizdo priemonių sistemos aprašo patvirtinimo“ 15, 16, 17:
Jeigu interneto tinklalapyje yra informacijos, kuri ribojama skelbti ir platinti, būtina įdiegti tokio interneto tinklalapio įžanginį puslapį (priešlapį) su įspėjamuoju užrašu (lietuvių ir anglų kalbomis): „Šiame tinklalapyje pateikiama informacija gali daryti neigiamą poveikį nepilnamečiams“. Be to, atsižvelgiant į pateikiamos informacijos turinį ir jos galimą neigiamą poveikį nepilnamečiams, turi būti vienas iš šių užrašų (lietuvių ir anglų kalbomis):
„Pateikiama informacija skirta asmenims nuo 7 metų“;
„Pateikiama informacija skirta asmenims nuo 14 metų“;
„Pateikiama informacija skirta asmenims nuo 18 metų“.
Posted by vikl | November 4, 2010 12:14 PM
Posted on November 4, 2010 12:14
tad imant labai griežtai hardcore.lt reiktų pasitempti: jie norite, kad Jūsų informacija būtų vieša, reiktų pasistengti nevartoti keiksmažodžių, įžeidžiančių straipsnelių ir t.t. Jei norite, kad Jūsų informacija nebūtų priskiriama prie neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios informacijos - tuomet reikia įvykdyti tuos punktus kurie yra ties Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymas 4 str. Jei Jūs sutinkate būti priskirti prie neigiamą poveikį ... darančios informacijos, tuomet reiktų įrengti priešlapį, kaip nutodyta LR Vyriausybės 2004-06-02 nutarime.
Tačiau visa tai galioja viešai informacijai. Jei Jūs taptumėte uždari (informacija pasiekiama tik registruotiems vartotojams) - darykit ką tik norite: keikitės iki pažaliavimo, tyčiokitės, žeminkite ir t.t. - niekas nieko Jums nesakys...
dėl paveiksliukų: kokio velnio reikia tuos paveiksliukus kopinti? Jei jau naudojatės plagiatu, tai: 1. ties kiekvienu paveiksliuku turi būti nuoroda į šaltinį iš ko jis nuplagijuotas; 2. turi būti autoriaus sutikimas platinti šį kūrinį šiame saite; 3. turi nepažeisti LR įstatymų (dorovės, nediskriminacijos ir t.t.). Visa to galima išvengti viešinant ne paveiksliukų kopijas, o nuorodas į tuos paveiksliukus aname serveryje. Tokiu būdu atsakomybė dėl kūrinio autorystės, dorovės lieka aname serveryje. Pvz. kaip su nuorodomis į youtube.
"iš litneto išmesti nebuvome"
iš LITNET'o gavau oficialų laišką, kuriame rašoma:
> hardcore.lt buvo iškeltas iš LITNET tinklo.
kokie vyko Jūsų susirašinėjimai su LITNET'u - nežinau, tačiau oficialiai esate "iškelti".
Posted by vikl | November 4, 2010 12:46 PM
Posted on November 4, 2010 12:46
@Laisvo oro direktorė: nuoširdžiai ir neįžeidžiančiai tau parašysiu, kad prie tavęs prisipisinėjama yra ne dėl to, kad esi moteris, feministė ir tavo kolektyvinis blogas vadinasi 'feministbitches'. manau, kad prie tavęs (vikl) kabinėjasi, nes yra tam tikros pakraipos lunatikas (teisinės, religinės ar dorovinės - dar neaišku), o taip pat ir dėl to, kad nesugebi duoti jam konstruktyvaus atsako. palaikau tavo teisę varyt savo šūdą, net jei mano galva tai atrodo šūdas. turi bent kažkokį teisinių žinių pagrindą - juo ir naudokis. kai teisė nebebus tavo pusėje - ieškok kaip ją apeiti (antarktidos serveriai, etc). bet tuo pačiu pakartosiu ir adminų poziciją - manau, kad turėtum jiems parodyt pagarbą dėl to, kad sukeli bėdų.
bendrai - varyk savo šūdą, o kai susilauki dėl to bėdų, paprasčiausiai pagalvok kaip jų nesusilaukti nesiveldama į užtildančius kompromisus. sėkmės.
p.s. @vikl, ta 'DOROVĖ' didžiosiomis raidėmis reiškia tik tai, kad KAŽKĄ turi omenyje jas išdidindamas.
Posted by frao | November 4, 2010 1:27 PM
Posted on November 4, 2010 13:27
re: ko tikėčiausi iš blogofermos dalyvių -- nors asmeniškai ir nesikreipiau, tačiau "apylinkėje" paskelbiau info apie tai, kas vyksta. Visuomet malonu iš susijusių veikėjų išgirsti, kad jie mato kas darosi, supranta, kodėl ir kaip, ir turi kažkokią nuomonę apie situaciją.
Kadangi dirbu prie šio tinklapio pramoginiais ir visuomeniniais pagrindais, tai *malonu* yra labai svarbus veiksnys.
re: imant labai griežtai, pasitempti derėtų visiems -- lanksčiai reaguoti į situciją, nesikabinėti prie formalumų, užuot pisus protą, sugalvoti "kaip gyvensime po revoliucijos", nerašyt nuobodaus šūdo.
Žodžio "blet" ir žodžio "bybys" nerašymas internete iš esmės nieko neišsprendžia, tik tai tą, kad vieni švaisto energiją ir didina entropiją jį gaudydami, o kiti -- slėpdami ir slėpdamiesi.
re: žodžio laisvė -- pisk ožį, mielas anonimini RB ,) Jei kam nepatinka žodžio laisvė mūsų sukurtam resurse, tas gali sukurti "žodingesnį" ir "laisvesnį" resursą. Internetas beribis ir ateitis dar neparašyta.
re: Tfu, pankai vadinasi -- pisk dar vieną ožį, mielas anonime ,) dar gali prisiminti anekdotus apie pochujistų partiją ,)
Posted by ve | November 4, 2010 2:14 PM
Posted on November 4, 2010 14:14
@frao, tik tiek kad atkreiptumėte dėmesį. Beja niekur įstatyme neradau dorovės apibrėžimo, gal čia Šviesa gali padėti?
dėl satan.lt - reikalas sudėtingas, nes jie bazuojasi Anglijoje, beunlimited.co.uk serveryje. Prikibti yra prie ko, tačiau problema tame, kad adminai tai lietuviškai nesuranta - jiems galima tik bakstelti į netinkamus paveiksliukus. O jie su paveiksliukais, deja, atsargūs... Tokių "patogių" paveiksliukų, gaila, bet nepublikuoja... Kadangi serveris anglijoje, tai net Lietuvos įstatymai jam negalioja... Nu bet reikia užsifeivorinti, gal kada suklups... Kantrybė - dorybė...
Ai dar vieno dalyko nepaminėjau... Pas Jus mačiau ten visokius Punk business dalykų, man tai dzin, bet jei kada užpelinguos mokesčių inspekcija - turėsite didelių nemalonumų, nes nuo šių metų yra apmokestintos visos pajamos, tame tarpe dovanos, aukos ir t.t. Abejoju ar tie žmones, užsiimantys tų daikčiukų pardavinėjimu moka mokesčius...
@frao, vadink mane kaip nori, tačiau įstatymo nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės.
Posted by vikl | November 4, 2010 2:33 PM
Posted on November 4, 2010 14:33
mano reikalas buvo informuoti...
Lietuvoje yra problemų su viešos informacijos priežiūros tarnybomis. T.y. tai turėtų atlikti žurnalistų etikos komisija, kuri iš esmės neveiksminga ir nieko neveikia. Dėl to ir susidaro įspūdis, kad i-nete gali daryti ką nori... Galite ir Jūs naudotis šia situacija, drebėdami ir su baime laukdami kad tik kas netyčia Jūsų neįskūstų, o galite susitvarkyti Jums priimtinu būdu ir ramiai sau gyvuoti 100 metų...
Ai dar mačiau, berots @ve bloge komentarą, kad tipo dabar perėjus i hostex tai bus galima keiktis į valias... Ištiesų tai nevisai taip. Draudimas keiktis viešose vietose pareina iš LR įstatymų, o LITNET'as apibrėžiamas ne pagal etiką, o pagal naudotojus: "LITNET resursais ir teikiamomis paslaugomis gali naudotis mokslo ir studijų bei švietimo sistemų institucijos". hardcore.lt sunkiai siejasi su mokslu, ypač su STP deklaruojamais tikslais...
Hostex'o skirtumas šiuo atveju yra tik toks, kad litnet'as buvo įsipareigojęs pats prižiūrėti kad turinys atitiktų Lietuvos įstatymus ir t.t., o hostex nuo to pasiplauna, palikdamas tą teisę valstybei... Kas yra geriau - nežinau...
Na dabar jau viską pasakiau, ačiū kad perskaitėte :)
Posted by vikl | November 4, 2010 2:59 PM
Posted on November 4, 2010 14:59
@vikl, esi paguoda tiems, kurie mano gyvenantys pačius nuobodžiausius gyvenimus.
Posted by frao | November 4, 2010 3:37 PM
Posted on November 4, 2010 15:37
vikl-- tu gal nesakibenk prie nekaltu paveiksleliu. Jei nori prie keiksmazodziu kabinetis eik koki http://netiesa.lt/ paskaityk, suprasi, kas yra netolerancija ir jos kurstymas kurstymas.
Posted by Kurshis | November 4, 2010 8:03 PM
Posted on November 4, 2010 20:03
dabar kiekvienas turės garbę man parašyti po linką :) Taigi patys palookup'inkit ir žinosite kokiam tinklui priklauso vienas ar kitas puslapis. Šiuo atveju netiesa.lt bazuojasi hosting.ua, Odesa, Ukraina. Tad, kaip suprantate, jiems Lietuvos teisė negalioja... Abejoju ar ten apskritai laikomasi žmogaus teisių... - wa ten tai laisvė...
Šiaip tai aš visai nesikabinėjų prie keiksmažodžių... tiesiog, kadangi buvo toks paklausimas, surašiau, kas yra reikalaujama pagal LR įstatymus.
Čia yra kertinis skirtumas tarp sąmoningo piliečio ir nesubrendėlio: Pvz. žinau kad mano kaimynas vagis (daro nusikaltimą valstybei), ar iš šio fakto išplaukia išvada kad ir aš turiu vogti (daryti nusikaltimą)?
...
Ir dar karteli apie paveiksliukus. Ar paveiksliukas nekaltas ar kaltas, nustato ne @Kurshis ir ne @frao ir netgi ne @vikl, o įstatymo nuostata: "Tas, kas turėdamas tikslą platinti ... laikė dalykus, kuriuose tyčiojamasi, niekinama, skatinama neapykanta ... asmeniui dėl ... tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų ..., baudžiamas". Tad įstatymas daug griežtesnis! Ir taip nusileidau iki minimumo, kad bent nesityčiokite iš to kas tikinčiąjam yra švenčiausia, brangiausia... Tiesiog turiu tokią viltį, kad kada nors ateis toks suvokimas nedėti vienos ar kitos info nedėlto kad nubaus, o dėlto kad ta info kažką įžeis...
@opik, pagal įstatymo nuostatas tyčiotis negalima ir iš žmogaus (garbės ir orumo įžeidima) ir iš jo tikėjimo ar idėjų. Tik reikia skirti tyčiojimąsi nuo kritikos. Kritika yra argumentuotas oponavimas išsakytai minčiai. Tyčiojimąsis - neargumentuotas idėjos ir jos autoriaus žeminimas. Jei visi imtų tyčiotis iš idėjų - žmonijos progresas sustotų! Juk kiekviena kūryba prasideda nuo elementarios, dažnai kvailos idėjos. Kritikos ir diskusijos dėka ji vystosi ir tampa nauja technologija, ar nauju mokslu ar dar kuo nors nuostabiu...
"įžeistais partijos narių jausmais" - gali kreiptis dėl garbės ir orumo įžeidimo. Pirmaisiai nepriklausomybės metais buvo tokių bylų, dabar tiesiog žmonės neturi laiko..., o beto parlamentarų alga padidėjo..., o V.Lanzbergis, kaip žinote, prisiteisė dėl 'Durnių laivo', tad pvz. yra...
Posted by vikl | November 4, 2010 10:31 PM
Posted on November 4, 2010 22:31
Tai kitaip tariant tu, neaiskini tiems kurie labiausiai loja, o tiems kuriuos gali "poke with a stick"?
Posted by Anonymous | November 4, 2010 11:01 PM
Posted on November 4, 2010 23:01
Kaip juokinga, kad tuo pačiu metu yra persekiojamas ateistinis weblogas, o Gražulį su Uoka nusprendžia nebausti už realius pažeidimus. Regis, jau apstu požymių, jog nebegyvename nei demokratijoje, nei laisvėje. Regis, tuoj planetos susidėlios į tinkamą tvarką ir Cthulhu pakils, mostels kepure ir visi laisvamaniai, feministės ir liberalių pažiūrų žmonės pakils it viesulas ir bus nutrenkti į pragarus.
O jei rimtai, tai varžyti žodžio laisvę, remiantis tokiomis kvailomis priežastimis, atrodo tikrai netinkama. Šikau aš ant Jėzaus ir apskritai ant tikinčiųjų, nes jie turi neadekvatų realybės suvokimą, o tai man atrodo kaip kažkas panašaus į beprotybę.
Be to, yra skirtumas tarp nesantaikos kurstymo ir tiesiog savo nuomonės reiškimo. Jei idiotai dievatikiai nejaučia skirtumo, tai jų protinio atsilikimo reikalas, o ne tų, kurie nori viešai kalbėti. Apmaudu tik tai, kad hostingo kompanijos taip lengvai pasiduoda spaudimui ir/arba jose dirba tokie idiotai(ės).
Posted by Mykolas | November 5, 2010 1:33 PM
Posted on November 5, 2010 13:33
amen, Mykolai.
Posted by Šviesa | November 5, 2010 2:04 PM
Posted on November 5, 2010 14:04
Ar kas nors galėtų man šiek tiek padėti: paneigti arba patvirtinti, kad rašytinė raiškos forma yra mažiau įžeidi už vizualinę. Nuojauta man kužda, kad forma čia niekuo dėta. Todėl kaip galėjo taip atsitikti, kad ponas vikl apsidžiaugė dėl pašalinto paveiksliuko ir toliau nebeturi jokių pretenzijų dėl tos pačios žinutės, tik išreikštos rašytine forma, kuri taip ir liko poste.
Pati dar neišsirenku tarp 3 variantų:
a) tai kova su vizualinėmis raiškos priemonėmis internete,
b) tai žmonių persekiojimas dėl jų įsitikinimų,
c) danguje per mažai žvaigždžių, darbe per ilgos pietų pertraukos.
(galima pasirinkti kelis variantus vienu metu)
Posted by nemezgu | November 5, 2010 2:11 PM
Posted on November 5, 2010 14:11
Čia, matyt, reikia psichologo (ar psichiatro?) ekspertizės, kad suprastum kaip vikl padarė išvadą, jog minimas paveikslėlis įžeidžia krikščionis. Dėl teksto anas problemų neturi?
Logika čia nepadės...
Juk būtent šį atvaizdą krikščionys ir garbina, būtent šiuo atvaizdu jie žaloja savo ir nesavo vaikų psichiką. Štai plastikinis jėzulis galbūt ir gali įžeisti.
Antras dalykas, čia nėra jokios ribos tarp patyčių ir sarkazmo, kada kalbame apie absurdą. Absurdas tam ir yra absurdas, jis savaime iracionalus ir juokingas. Kaip jį galima kritikuoti racionaliai? Gal uždrauskim juoktis iš Bingelio bajerių, jei tik vikl suras kokį tipą kurį žeidžia anekdotai?
Posted by guglys | November 5, 2010 2:52 PM
Posted on November 5, 2010 14:52
@vikl: kiek išeina, tiek pisau įstatymą. nesimuistyk, pisai ir tu. skirtumas tarp manęs ir tavęs nėra tai, kad tu gerbi, o aš negerbiu įstatymo. skirtumas yra tai, kad tu turi laiko plaukioti po lietuviško interneto platybes ir stukačinti tuos, kurie tau nepatinka. visa tai sprendžiu iš to, kad neprisipisinėji prie kitos pusės, kuri įstatymų pažeidžia ne mažiau (minėtieji parlamentarai, nf, patriotai, etc, adn).
sąmoningas pilietis my ass.
Posted by frao | November 5, 2010 2:58 PM
Posted on November 5, 2010 14:58
vikl: "pagal įstatymo nuostatas tyčiotis negalima ir iš žmogaus (garbės ir orumo įžeidima) ir iš jo tikėjimo ar idėjų."
Šitas trolis arba beraštis, arba melagis. Nei BK, nei Visuomenės informavimo įstatyme, nei Nepilnamečių apsaugos įstatyme nėra parašyta nė žodžio apie tyčiojimąsi iš TIKĖJIMO ar IDĖJŲ - juose kalbama apie tyčiojimąsi IŠ ŽMOGAUS.
Taip yra todėl, kad Lietuvos įstatymai gina žmogų ir jo orumą, o ne kažkokių abstrakcijų - simbolių ar mokymų - orumą. Žodžio laisvė apima ir teisę skleisti idėjas, kurios papiktina ar užgauna kitus - su sąlyga, kad nepažeidžiamos konstitucinės kitų asmenų teisės ir laisvės. Tarp jų, pastebėsiu, nėra teisės nematyti tyčiojimosi iš savo stabuko.
Posted by Hmz | November 5, 2010 4:06 PM
Posted on November 5, 2010 16:06
"Apmaudu tik tai, kad hostingo kompanijos taip lengvai pasiduoda spaudimui ir/arba jose dirba tokie idiotai(ės)."
Žmonės į įstatymus nėra įsigilinę(-usios), todėl kai kas nors urmu copy-pastina išgooglintus įstatymus, kai kam gali pasirodyti pasikaustęs(-čiusi) teisininkas(-ė). Arba kad ir išmano, tiesiog nenori tapt jauku kokiam(-iai) persekiotojui(-ai) su akivaizdžiai per daug laisvo laiko.
"Be to, yra skirtumas tarp nesantaikos kurstymo ir tiesiog savo nuomonės reiškimo."
Gaila, ne visi(-os) tai supranta. Konkrečiai BK 170 to konkretaus paveiksliuko atveju galiotų tuo atvejų, jeigu pats jėzus (ar jo artimasis(-oji)) nuliptų iš dangaus ir pats asmeniškai parašytų zajavkę. Turiu nuojautą, kad artimiausiu metu tai neįvyks.
"Nuojauta man kužda, kad forma čia niekuo dėta."
Be abejo, kad ne formoj esmė. Nesvarbu, kaip išreikštas įžeidimas, paveikslėliu, sakiniu ar operos arija, jis vis tiek yra įžeidimas.
"Pati dar neišsirenku tarp 3 variantų:"
Manau, kad 3, kombinuotai kartu su tuo neišsakytu 4 - kita ranka juk vis tiek laisva ;]
"Šitas trolis arba beraštis, arba melagis. Nei BK, nei Visuomenės informavimo įstatyme, nei Nepilnamečių apsaugos įstatyme nėra parašyta nė žodžio apie tyčiojimąsi iš TIKĖJIMO ar IDĖJŲ - juose kalbama apie tyčiojimąsi IŠ ŽMOGAUS."
Bet kam taip gali atsitikti, kai įstatymus imi iš google ir dar skaitai kas antrą eilutę.
Pora kartų buvo paminėtas satan.lt tyrimas. Štai koks buvo tas tyrimas:
1. Kapinių vandalizmo atvejai bei svetainės www.satan.lt turinys. Komisija išklausė
komisijos narių pasakojimų apie tai, su kokio tipo medžiaga keletui komisijos narių pavyko
susipažinti valandą naršant interneto svetainėje www.satan.lt. Komisija konstatavo, kad, nors
svetainėje www.satan.lt publikuojami pasityčiojimai iš religijos nėra sveikintinas reiškinys, šį
reiškinį įgalinanti žodžio laisvė yra sveikintina. Konstatuota, kad komisijai nepavyko nustatyti, kad
svetainė skatintų religinę nesantaiką, kas sudarytų pagrindą kreiptis į teisėsaugos institucijas siūlant
pradėti ikiteisminį tyrimą.
Ką tik atradau naują karjeros tikslą: nuo šiol dėsiu visas pastangas, kad įsidarbinčiau įstaigoje, kur dalį tiesioginio darbo sudaro satan.lt skaitymas.
Posted by Laisvo oro direktorė | November 5, 2010 5:03 PM
Posted on November 5, 2010 17:03