kita diena, tai nusifotkinom atminimui:
View image
+++
negaliu idet i Juanitus komenta del 'svelniai, mylejau... etc.", (sako "An error occurred:
Can't locate YAML.pm in @INC (@INC contains: /home/blog/cgi-bin/extlib /home/blog/cgi-bin/lib /home/blog/cgi-bin/extlib /home/blog/cgi-bin/lib /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005/i386-freebsd /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005 . /usr/libdata/perl/5.00503/mach /usr/libdata/perl/5.00503) at /home/blog/cgi-bin/extlib/YAML/Error.pm line 3.
BEGIN failed--compilation aborted at /home/blog/cgi-bin/extlib/YAML/Error.pm line 3.") tai dedu cia, jei kam rupi:
ta viska suprantu, etc.
bet nx. visa tai sukniaukti (c) ir (p) dalykais?
"laisvas menas" reiskia tai, kad meno kurinys, po to kai jis buvo pagamintas, tampa visiems prieinamas (juk autorius pats ji visiems rodo, ar ne?:), tai reiskia kelia tam tikru minciu, asociaciju, noru. ir zmogus/es gali juo naudotis, skleisti, smerkti, ect.
p.s. vienintelis dalykas, kur imho, daug maz svarbesnis - autoriaus identifikacija, tam, kad as galeciau paimt ir pasakyt jam 'zjb. darbas, zmogau!, davaj padarom siauliuose paroda!", arba "eik tu naxui su savo instituciolizuota meniska preke!". nors pvz., kartais, net nereikia ir to - buvo/yra nemazai menininku/ir ne tik, kolektyvu/grupiu, kurios priesinosi bet kokiam autoriaus ivardijimui+gine ir aiskino plagiato ideja. pvz., turime, 'revelant' istrauka:
"22. Pasipriesinimo technologijos: plagiatas
Atskiras ,,aukstosios” rastines kulturos pervedimo i ,,apacios” ir zodine kultura atvejis yra plagiatas, t.y. tiesiogine autoriaus teksto apropriacija, vykdoma kito autoriaus ar autoriu grupe. Plagiatas numato autoriaus ,,auros” suardyma ir teksto pernesima i kita kulturini, socialini ir politini konteksta. Naujas teksto ivertinimas, kuris kartais pakeicia visus jo pirmutinius bruozus ir charakteristikas, - stai plagiato ir jam giminingu kulturos produktu manipuliacijos budu uzduotis. Vieni is pirmuju plagiato galimybes pradejo naudoti rusu futuristai, tiksliau Igoris Terentjevas, paskelbes visa manifesta, skirta plagiato gynimui ir pateisinimui. Svarbia kulturinio pasipriesinimo priemone plagiata laike dadaistai, siurealistai, o veliau ir situacionistu internacionalo lyderis Gi Deboras. Vienas siuolaikisko neoizmo pradininku, Stuartas Choumas samoningai panauojo plagiata savo darbe (paskelbe anglu tapytojo Gustavo Metcgero manifesta ,,Meninis streikas”, pasirases savo vardu). Visa sita siuolaikine linija remiasi gilesnemis zodines kulturos, nuolat manipuliuojancios svetimais tekstais ir pritaikancios juos savo poreikiams, tradicijomis.
Plagiatas tebera dar viena kulturines apropriacijos formu. Pop-kulturoje sis metodas vadinamas ,,semplingu” (sampling), vizualinese srityse – tai kollazas, montazas ir kompiuterinis apdirbimas. Sios apropriacijos uzduotys gali buti skirtingos. Kartais siu kulturiniu priemoniu pagalba pasiekiama griezta pirmutinio materialo parodija, jo kritika ir radikali jo reiksmiu dekonstrukcija. Kitais atvejais plagiatas gali siekti pasirinkto materialo ,,prisikelimo” tiksla, jo naujojo gimimo ir isisavinimo i aktualia kulturine atminti tiksla. Pripazintas kulturines apropriacijos masteris buvo Marselis Diusanas su jo ,,redi-maidais”, pernesusias masines ,,apacios” kulturos daiktus ir zenklus i elitine kultura. Kita vertus, situacionistai naudojo populiaruji komikso zanra norint pasiekti radikalu, politini tiksla – visuomenes pasikeitimo agitacija. Plagiatas sugriauna gegemonines kulturos prioritetus ir sia prasme yra pasipriesinimo technika. Plagiatas – nepakeiciamas ginklas kovoje pries genijaus ir autoriteto kulta, autentiskumo, originalumo ir kurybiskumo mitus."
atsisedau prie kompiuterio. as pagalvojau "rytoj paskutine diena su internetu namuose", as pagalvojau "reikia kazka parasyti i bloga, kazka, kas man rupetu, kas man skaudetu, kas butu idomu ir artima kitiems, kad tai butu biski asmeniska, biski politiska, bet visalaik islaikant politiskai korektiska morda". visa tai pagalvojes, pasijauciau patenkintas savimi, turintis tiksla, prasme ir energijos, po to perskaiciau tai, ka tik parasiau ir nusprendziau daugiau nerasyti.
1. 07.01 gautas pranesimas, kad 06.30 10.00 esu kvieciamas laikyti stojamojo egzo.
2. suluzusi catharsis-samsara kass.
3. pagal draugelio is BY laiska, merginu rengiama 'active girl' sotykla Misnke liepos 15-21 bus uzdara, tai yra tik merginoms. saltinis:
by_fdc@hardcore.lt
Thu, July 1, 2004 1:38 pm
"...последняя бляцкая информация: бабский лагерь тока для баб... так что
приезжай в минск и не выделывайся!..."
tikiuosi, gandai ir nesusipratimas, nes kitaip - nesamone, ble. 'uzdari' vakarai - rules, nes tikrai veikia, bet 'uzdaros' 6iu dienu stovyklos - xuinia. galetu padaryt kelis 'uzdarus' wokshopus ir gerai butu.. tikiuosi, nesusipratimas..
4. kazkur visa diena dinges, gyvybes zenklu nerodantis persu 3iu menesiu kaciukas, kuri man paliko priziureti.
5. 4 lapu skanavimas + irasymas i cdrw = 9 lt. ir dar tokios kokybes:
6. radiohead daina 'how to disappear completely'
galima pvz. ideti sveizuteli 2ju antifa is Minsko intervju major laikrasciui "respublika" vertima, po to - originala, po to "ne iki galo", bet vis tiek informacijos turinti straipsni/vertima is rusu zurnalo "autonomas" apie antifa skinheadus, po to dar galima papizdelint apie dar kur galima paskaityt, ir galui apie kitokia, bet irgi 'prota pisancia' tema. taigi:
Antifašistai
Jiems kova su fašizmu ne tik istorinis apibrėžimas, bet ir kasdieninis veiksmas. Šiandien jiems yra tiek pat metų, kiek buvo mano tėvui, sprogdintojų grupės, kuri priklausė partizanų būriui ,,už baltarusijos laisvę!", vadui 44-aisiais metais, kai jis žygiavo išlaisvintajame nuo fašistų okupantų Minske. Jiems pergalė prieš fašistus prieš 60 metų netapo galutinę pergale prieš fašizmą. Šiandien, atvirai pasivadinę antifašistais, jie kažkodėl priversti slėpti savo veidus bei vardus.
- Vaikinai, jūsų konspiracija leidžia man neramiai pagalvoti, kad jūsų politinius priešus man pavyktų surasti daug paprasčiau ir jie nebeslėptų savo veidų. Kodėl taip yra?
- Mūsų veiklos pobūdis yra toks, kad mes esame priversti būti inkognito valstybinių atstovų atžvilgiu. Mūsų veikla domisi visi nuo VRM pareigūnų iki pačių fašistų - vaidinkime taip visus mūsų priešininkus. Tris mūsų komradus, o tiksliau taip pat galvojančius jau nuteisė už teisėsaugos pažeidimus, prilygindami juos nusikaltėliams. Be to valdžia dažnai asocijuoja mus su opozicija, nors iš esmės mes neturime jokių sąsajų su ja. Netgi daugiau, mes turime problemų ir su jais. Mes nesame politinis judėjimas, o veikiau socialinis, kaip pasipriešinimas ligai.
- Man atrodo, kad abejingų jaunuolių yra daugiau nei socialiai aktyvių. Kada pirmą kartą jūs pareiškėte savo poziciją? Kada pirmą kartą jūs supratote, kad reikia su tuo kovoti? Kodėl jūs pasirinkote kovoti prieš tai, o ne už?
- Kai fašistuojantys pradėjo aktyvuotis. Tai buvo 98-ais. Nors man atrodo, kad pasirinkome dar prieš jiems atsirandant. Tai vidinio pasaulio pasekmė, kuris priklauso nuo saviorganizacijos, savęs auklėjimo, vertybių sistemos, humaniškumo ir moralės sąvokų...
Mes pasirinkome ne iš ,,kairiųjų" ir ,,dešiniųjų", o iš abejingumo, baimės, klusnumo ir pasipriešinimo.
- Auklėjimas šeimoje?
- Gaila, bet nevisai. Iš pradžių įvairi nepopuliari muzika. Besiklausydami ir įvertindami, augome veikiau stichiniais internacionalistais, nei ksenofobais.
- O knygos?
- Mažiau, nors vieną galima paminėti - Oruelo ,,1984". Kiti skaitalai - neformalioji leidyba.
- Kodėl jūsų galva, fašistojančiųjų idėjos dažnai randa šiuolaikinio jaunimo užuojautą?
- Nes jų idėjos iš esmės yra paprastesnės, nei mūsų. Jos apeliuoja į ,,apačią", infaltilumą, į gyvūniškąjį pradą, į instinktus, į fobijas. Mūsų idėjas priima ir vertina - išsivystę, susipratę žmonės, galvojantys, o ne ,,žinantys" tik tai, ką į juos įdėjo demagogai manipuliuotojai. Manome, kad fašistai tai ne tik 3-iojo reicho ir Musolinio idėjų platintojai. Neseniai buvo švenčiamas Išsilaisvinimo nuo fašistų okupantų šventė, bet rudoji liga vis dar plinta po visą pasaulį. Todėl, kad fašizmas tai ne tik agresyvios valstybės politika - tai pasaulėžiūros kompleksas, nukreiptas prieš humaniškas vertybes, prieš žmogaus teises. Visi autoritarinės, rasinės, ksenofobinės, homofobinės ir t.t. pasaulėžiūros šalininkai yra fašistuojantys. Bet tiesioginę grėsmę kelia ne ksenofobiški miesčioniai, bet žmonės, atvirai skelbiantys tokį savo požiūrį, vykdantys įbauginimo akcijas arba agitaciją. Bet kokia diskriminacija - fašizmas, pagal kokius požymius ji bebūtų nustatoma. Net jeigu žmogus tuo pačiu yra antirasistas ir homofobas, krikščionis ir antisemitas... Fašistai mėgsta naudotis demokratinėmis laisvėmis tik savo apsaugos ir propagandos labui. Gavę valdžią jie iš karto pirmi pradeda skriausti visas laisves. Net pati savaime sąvoka ,,nelegalus emigrantas" irgi kelia mums klausimą, jaudinas mus...
- Kas yra jūsų idėjiniai sąjungininkai? Kieno politinės, socialinės idėjos jums artimos? Kieno demonstracijas palaikytumėt?
- Anarchistai, kairieji, marksistai, bet ne stalinistai-komunistai, ne fašistuojantys pankai ar morozai. Mes palaikome seksualinių mažumų akcijas, nors ir tokie nesam. Kai jie buvo susidūrę su naci-skinais, mes juos ginėme.
- Kokias akcijas jūs patys rengiate?
- Muštynes (juokiasi), muzikos koncertus, tiesioginę antifašistinę agitaciją plakatų, lipdukų pagalba. Festivalis ,,Jaunimas prieš rasinius įsisitikinimus"... Skirtingai nuo fašistuojančiųjų mes negalime surengti atvirą protesto demonstraciją. Todėl kad daugumoje šalių valdžia supranta tai, kaip protestą prieš ją, o ultradešiniųjų demonstracijas - viso labo kaip įstatymišką nuomonės reiškimą, žodžio laisvę. Skirtingai nuo fašistuojančiųjų, mes neverbuojame sąjungininkų. Mes tiesiog visada konsoliduojamės su progresyviai nusiteikusiais. Mes ,,nepariname" - mes palaikome. Mes civilizuotų žmonių, individualistų, savarankiškų asmenybių sąjunga prieš agresyviąją ,,bandą".
Jeigu būna susirėmimai gatvėje, tai su valdžios pagalba ,,sausi" visada lieka fašistuojantys. Jie rašo pareiškimus apie jų teisių pažeidimą ir t.t. Mes savo ruožtu - niekados. Mums nėra kam apeliuoti, išskyrus mūsų sąžinę, todėl mes nenorime bendradarbiauti su valdžios struktūromis.
- Išeina, kad būtent jūsų veikla (skirtingai nuo jūsų priešų laisvės reiškimo) - antiįstatimiška?
- Išeitų, kad taip. Bet jei mes nesipriešinsime jiems, tai čia bus kaip Maskvoje: atviri demaršai ir gyventojų baimė. Mes neblogai atkreipiame jų dėmesį ir nepaliekam jiems nebaudžiamumo ir aukštesnės padėties jausmo. Dabar mes esame jų didžiausi priešai, o ne imigrantai, spalvotieji ar seks mažumos.
- Ką manote apie paprastus miesčionis, abejingus, jokios pozicijos neturinčius?
- Tą patį, ką ir jie apie mus. Nors jų abejingumas ir baimė - veikiau mūsų priešininkų sąjungininkai.
- Ką norėtumėt pasakyti jums pritarantiems ir galintiems jums padėti žmonėms? Kaip jus surasti?
- Mūsų nereikia ieškoti. Mes esame visur ar bent jau turėtume būti! Priešintis reikia visada nepriklausomai nuo skaičiaus ir vietos, atvirai skelbiant apie savo nepakantumą! Mes neraginame visus veltis į muštynes, bet tylėjimas jų demaršų metu - sutikimo ženklas. Protestas - pasipriešinimas. Stichinis pasipriešinimas - labiausiai veiksmingas. Bet koks neabejingumas - pasipriešinimas. Antifašizmas, mūsų atveju, - saviorganizuotas jaunimo judėjimas, apjungtas ne hierarchinių grupių (skirtingai nuo mūsų priešų), bet pasipriešinimo bet kokiai diskriminacijos formai idėjos pagrindu. Tai taip pat yra ir strategija. Mūsų neina manipuliuoti, skirtingai nuo fašistuojančių, mes neturime viršūnės, lyderio ir... galbūt todėl mes labiau nepatinkam oficialiai valdžiai...
Igoris Moskalenko.
Антифашисты
Для них борьба с фашизмом не историческое понятие, а насущная необходимость нашего времени. Сегодня им столько же, сколько было
моему отцу – командиру группы подрывников партизанского отряда «За свободу Беларуси!», участнику парада 44-го года в освобожденном
от фашистских захватчиков Минске. Для них победа над оккупантами 60 лет назад не стала окончательной победой над фашизмом. Сегодня,
открыто называя себя антифашистами, они почему-то вынуждены скрывать свои лица и имена.
- Ребята, ваша законспирированность навела меня на дикую мысль, что, видимо, ваших идейных противников мне найти оказалось бы
гораздо проще и лиц своих они бы не скрывали. Почему так?
- Наша деятельность такова, что мы вынуждены сохранять инкогнито в контакте с государственными представителями. Нами интересуются
все от ОВД до самих фашиствующих – давайте будем так называть всех наших противников. Троих наших соратников, точнее единомышленников,
уже осудили за противоправные действия, прировняв их к уголовникам. При этом часто власть ассоциирует нас с аппозицией, хотя по большому
счету мы с ней не имеем никаких отношений. Более того, у нас с ними тоже проблемы. Мы не политическое движение, а скорей социальное,
как сопротивление болезни.
- Мне кажется, что равнодушных молодых людей больше, чем социально активных. Когда ваша позиция впервые проявилась? Когда впервые
появилось осознание того, что с этим нужно бороться? Почему ваш выбор оказался против, а не за?
- Со становлением активизации фашиствующих. Это был год 98-ой. Хотя, думается, выбор был сделан еще до того, как они появились.
Этот выбор лишь следствие внутреннего стержня, который от самоорганизации, самовоспитания, системы ценностей, понятия нравственности…
Выбор был не между «правыми» и «левыми», а между равнодушием, страхом, покорностью и сопротивлением.
- Семейное воспитание?
- К сожалению - не совсем. Сначала непопсовая разнообразная музыка. Слушая и оценивая – росли скорее стихийными интернационалистами,
чем ксенофобами.
- А книги?
- Меньше, хотя одну следует назвать «1984» Оруэлла. Остальное - неформальный самиздат.
- Почему все-таки на ваш взгляд идеи фашиствующих часто находят сочувствие у современной молодежи?
- Их идеи значительно проще наших. Они апеллируют к «низу», инфантильности, к звериному началу, к инстинктам, фобиям. Наши идеи
воспринимают – развитые, сознательные люди, думающие, а не «знающие» лишь то, что в них втюрили демагоги манипуляторы. Фашисты ведь не
только, на наш взгляд, носители идей 3-го Рейха и Муссолини. Прошел великий Праздник Освобождения от фашистских захватчиков, но до
сих пор, спустя 60 лет коричневая зараза плодится по всему миру. Потому что фашизм не только идеология агрессивного государства – это
мировоззренческий комплекс, направленный на дискриминацию гуманистических ценностей, прав человека. Все носители авторитарного, расового,
ксенофобского, юдофобского, гомофобского и т.д. мировоззрения - фашиствующие. Но непосредственно угрозу для нас представляют
не ксенофобствующие обыватели, а люди, открыто заявляющие о своих взглядах, проводящие акции устрашения или агитацию. Любая
дискриминация – фашизм – по каким бы признакам она не определялась. Даже если человек одновременно антирасист и гомофоб, христианин и
антисемит… Фашисты любят использовать демократические свободы лишь для собственной защиты и лживой пропаганды. Придя к власти
- сразу же становятся первыми гонителями всех свобод. Даже само понятие «нелегальный эмигрант» вызывает у нас вопрос, тоже нас беспокоит…
- Кто ваши идейные союзники? Чьи политические, социальные идеи вам близки? Чьи демонстрации вы готовы поддерживать?
- Идейно нам близки анархисты, левые, марксисты, но не сталинисты-коммунисты, ни фашиствующие панки или гопники. Мы поддерживали
выступления секс меньшинств, хотя никак к ним не относимся. Когда у них были столкновения со наци-скинами – мы их защищали.
- Какие собственные акции вам случается проводить?
- Драки (смеются), музконцерты, наглядная антифашистская агитация в виде плакатов, наклеек. Фестиваль «Молодежь против расовых
предрассудков»… В отличии от фашиствующих мы не можем провести открытую демонстрацию протеста. Потому что во многих странах власть,
государство принимает это все на свой счет, а выступления ультраправых – всего лишь как законное волеизъявление, как свободу слова.
В отличии от фашиствующих мы не вербуем союзников. Мы просто всегда консолидируемся со всеми прогрессивно настроенными. Мы не «грузим»
- мы поддерживаем. Мы не организация. Мы союз цивилизованных людей, индивидуалистов, самостоятельных личностей, против агрессивного
«стада». Если у нас случаются стычки на улицах, то при вмешательстве властей – «сухими» всегда остаются фашиствующие. Они пишут
заявления на нас за ущемление их прав и т.д. Мы же – никогда. Нам не к чему апеллировать, кроме своей совести, поэтому мы не хотим
сотрудничать с властными структурами.
- Получается, что именно ваша деятельность ( в отличии от свободавыражения ваших противников) – антизаконна?
- Получается так, но если мы не будем оказывать им сопротивление – у нас будет как в Москве; открытые демарши и страх населения.
Мы конкретно оттягиваем у молодчиков внимание и лишаем их чувства безнаказанности и превосходства. Мы теперь их главные враги, а не
иммигранты, цветные или сексменьшинства.
- Ваше отношение к простым обывателям, людям равнодушным, без какой либо позиции?
- Взаимное. Хотя равнодушие и трусость – скорее союзники наших потенциальных противников.
- Что бы вы сказали людям сочувствующим вам и готовым оказывать вам содействие? Как вас найти?
- Искать нас не надо. Мы есть везде или должны быть! Сопротивляться нужно всегда независимо от количества и места, открыто заявляя
о своем неприятии. Мы не призываем к дракам, но молчание в случае их демаршей – знак согласия. Протест – сопротивление. Стихийное
сопротивление – самое действенное. Любое неравнодушие – сопротивление. Антифашизм, в нашем случае – самоорганизованное движение
молодежи, объединенное не посредству иерархических групп (в отличии от наших противников), а посредству идеи сопротивления угрозе всякой
дискриминации. И это тоже стратегия. Нами нельзя манипулировать в отличии от фашиствующих, у нас нет верхушки, лидера и…
может быть поэтому мы более неугодны официальной власти…
Игорь Москаленко.
+toliau galima ideti truputi 'moraliskai' pasenusi ir siaip ne iki 'galo' (bet geriau nei nieko) straipsni apie antifa skinus:
,,Daug sunkaus darbo ir sulaužytų nosių”
(tikras skinas apie politiką, ,,working class pride” ir oi! sceną)
Skinhead`ų kultūra visada buvo dirbančiosios klasės kultūra. Ne viena kita ,,gatvės kultūra” taip neakcentuoja ,,working class pride”, kaip tai daro skinhead kultūra.
Iš pat pradžių, nuo 69-ųjų metų skinhead`ai buvo įvairių politinių ir socialinių (aišku, išskyrus nacistines) pažiūrų žmonės. Buko skinhead`ų susidomėjimo nacizmu problema tapo aktuali nuo 80-ųjų metų, kai naciai pradėjo vilioti jaunimą savo nesąmonėmis apie ,,baltąją dirbančiųjų klasę” ir ,,juodžius, kurie trukdo mums gyventi”. Aišku, šios nesąmonės (kurios yra naudingos storoms valdančiosioms subinėms), o labiausiai skinhead`ų įtraukimas į nacistinius žaidimus skatina negatyvią žmonių, turinčių nors mažiausią supratimą apie skinhead kultūrą, reakciją. Dėlto viso pasaulio apolitiški, ,,kairieji”, libertarūs ir anarchistiniai skinhead`ai koordinuoja savo veiksmus prieš nacistus, kurie bando eksploatuoti savo naudai žodį ,,skinhead”. Bet iš kitos pusės, gaila, kad scenoje yra naujieji ,,apolitiški”, kurie mano, kad kova už savo teises ir bet kokios kairiosios libertariosios idėjos – tai irgi ,,politika”, kuri yra ne mažiau kenksminga negu nacizmas. Būtent tokiems ,,skinhead`ams” skiria savo laišką žmogus, dalyvavęs žinomo visame pasaulyje judėjimo SHARP (SkinHeads Against Racial Prejudicies-skinhead`ai prieš nacistinius nusistatymus). Šitas laiškas buvo išsiustas į vieną ,,apolitiškų” skinhead`ų saitą. Aišku, nuomonės gali būti skirtingos, bet vis dėlto… įsidėmėkite.
“Jūs, kurie net nesat skinhead`ai, mėgstate svarstyti kas yra tikras skinhead`as, o kas – ne. Jūsų saite yra skyrius pavadintas the Oppressed dainos ,,Victims of society” pavadinimu. Vaikiai, ar jūs nors klausėtės šios dainos? Jūs galvojate, kad jos tekstas ,,apolitiškas”? O kaip dėl skinhead-klasikos ,,Work together” (mano mėgstamiausia the Oppressed daina). The Oppressed – tai yra redskin gauja (tiksliau jie yra revoliuciniai anarchistai) ir visada jais buvo. ,,Work together” yra ne kas kitas, o būtent revoliucijos aprašymas, kreipimasis į dirbančiuosius pabaigti su mūsų amžinais priešais – kapitalistais ir išnaudotojais. Tik nereikia dabar panikuoti ir keisti visus Oppressed link`us į Angelic Upstarts link`us, nes ši komanda irgi ,,mūsiškė” – jie yra anglų radikalios ,,kairios” grupuotės Red Action nariai. Visi grupės nariai – idėjiniai radikalūs socialistai. Pasiklausykite, pavyzdžiui, jų paskutiniojo įrašo ,,Paint it Red” EP.
Tarp kitko, jeigu esate tokie Džordžo Maršalo (skinhead`ų “biblijos” “Spirit of 69” autorius) ir skinhead`ų istorijos gerbėjai, pasiklausykite bet kurio klasikinio 8-ojo dešimtmečio pradžios oi! albumą: 4-skins, Sham, Infa Riot, Oi Polloi ir t.t. Jeigu jie dainuoja apie mentų žiaurumą, apie turtuolius, apie Sistemą, apie maišto pradžią arba apie darbininkų kovą už savo teises visame pasaulyje, jūs ,,apolitiški”, turėtumėte visą šitą išmesti į šiukšlių dėžę. Arba ne, geriau atsiuskite juos man, aš jums juos iškeisiu į naujus, madingus valstijų oi! įrašus. Ir jus išgirsite apie alų, muštynes, apie tai, kaip gera neturėti savo nuomonės, apie visiems ,,duodančias” ir mažai ,,duodančias” kales, apie brangų importišką tamsų alų ir t.t. Tarp kitko, jeigu pradėjome kalbėti apie amerikietišką oi!, tai pažiūrėkime į vieną iš žanro pradininkų – the Press iš NYC, į jų dainas ,,Revolution Now”, ,,Power to the People”… Taigi, jie irgi buvo redskinai!
Jus vadinate save ,tradais” (tradiciniai skinhead`ai) ir aš žinau, kad dabar šis žodis reiškia tik ,,Džordžo Maršalo pasekėjas”. Tačiau, kai atėjau į šią kultūrą, trad`ais vadino tik tuos, kurie klausėsi juodosios 6 –ojo dešimtmečio muzikos. Pavyzdžiui, visi klausėsi tokių komunistų ir socialistų komandų, kaip Clancy Eccles ir Prince Buster. ,,Pharaoh House Crash” (jei jus traditionals, girdėjote šią dainą) dainuojamą apie visuotinį streiką (jei, aišku, jus suprantate kas tai yra).
Ir jus vaikiai “didžiuojates darbininkų kilme”? Ką dirbančiųjų klasė reiškia jums, iš kur atsirado dirbančiojo jaunimo kultas? Man akivaizdu, kad mes vadinames DIRBANČIŲJŲ klase, nes mes darome visą darbą, gaminame visas prekes ir teikiame visas paslaugas, pradedant plytų mūrijimu ir bandelių si įdaru kepimu ir baigiant tualetų tvarkymų visoje planetoje. Bet kurios nacijos valdančioji klasė (jei jus naudojate terminą ,,dirbančiųjų klasė”, jus turėtumėte pripažinti ir valdančiosios klasės egzistavimą) tik sėdi ant savo riebių subinių, duoda įsakymus ir prižiūri savo dividentų augimo spartumą. O dirbančiųjų klasės žmonės gauna 10% nuo jų sukurtų gerybių. Man čia viskas aišku – dirbančiųjų klasę pastoviai klaidina ir dulkina. O ką jus, garbingi dirbančiosios klasės nariai, pasakysite apie tai?
Bet koks veiksmas, kurį jus galėtumėte sugalvoti tam, kad dirbančiųjų klasė gautų didesnę pyrago dalį (po to kai mes visi iškepėme šį pyragą) galima lengvai traktuoti kaip ,,politika”. Bet jus tikriausiai žadate gurkšniuoti alų, kol turtuoliai leidžia mums tą daryti? Būti skinhead`u ir tvirtinti, kad dirbantys žmonės neturėtų kovoti už savo teises – ar čia nėra priešingybės ir marazmo?
Aš buvau redskin`as 9 metus, mane atvedė į judėjimą vyresnieji skinhead`ai. Aš buvau pirmoje SHARP kartoje, kai visa tai dar buvo organizacija, kai jos lyderis buvo Marcus SHARP iš NYC. Aš nekenčiu, kai nepolitiški, tie, kurie buvo skin`u metus ar panašiai, pradeda šikti ant SHARP`ų . Taip, mes turime nemažai klaidų, bet mes įdėjome daug sunkaus darbo ir sulaužytų nosių, kad visam laikui pakeisti skin-scenos veidą valstijose.
Aštuntame dešimtmetyje bonehead`ai (skin`ai-naciai) norėjo visiškai pasiimti sau pavadinimą ,,skinhead” ir JAV jie beveik tą padarė. Mes mušėmės, mus žalojo ir net užmušdavo. Kai kurie, kaip aš pavyzdžiui, atsidurdavome kalėjime dėlto, kad mes kūrėme saugią erdvę antirasistinei skinhead-scenai. Dabar tokie vaikiai, kaip jus, neturintys nei garbės nei principų nei tikėjimo scenos ateitimi, apgyvendina mūsų išlaisvintą sceną ir naudojasi ja, kad laistyti mus mėšlu. Sarmata jums! Jūsų tipo vaikiai jau po mėnesio užsiaugintų plaukus jei jums tektų gyventi 1987-91m. SHARP\nazikaro metu. Tada tam, kad išeiti iš namų, beisbolo lazda po ranka ir akys pakaušyje buvo lygiaverčiai reikalingi kaip batai ir podtežkės. Nazi išėjo iš punk-oi!-scenos ir susikaupė ant metalistų manipuliavimo, nes SHARP`ai ir kiti mūsų tipo, turi tiksliu gyvenimiškus ir politiškus principus, tikėjimą, už kurį jie pasirengę kovoti. Jus sakote, kad ,,niekas iš jūsų neleis naciams būti scenoje”, bet kaip jus ruošiatės juos iš ten išstumti, jeigu jus – tiktai ,,ne-rasistai”? Aš buvau skin`as užtektinai ilgai, kad pasakyti jums, jog tokio tipo šūdas atsirado neseniai, po ,,Skinhead bibble” išleidimo. Jus ir kalbate jos kalba!
Nejaugi jus laikote save labiau ,,true” skinhead`ais negu IRA skin`ai iš Vakarų Belfasto 70-72-ųjų? Pasakytumėte jus tada jiems, kad ,,politika – tai ne skinhead`ams” ir jus, tikriausiai, baigtumėte šį pokalbį aistringu pasimatymu su belaidę elektro-drele. Ar jus žinote, kas lozungas ,,If the kids are united, we will never be divided” (atrodo apolitinis išsireiškimas) yra tiesiog pakeistas populiarus lozungas ,,the people united will never be defeated”. O kaip jums patinka faktas, kad crucified skin paveikslėlį sugalvojo ir nupiešė dailininkas – gėjus?
Galbūt man reikėtų atsiusti jums ašmenų, kad jus galėtumėte nuskųsti šias tattoos nuo savo odos? Jus sakote, kad niekuo netikite, ne už ką nekovojate, neturite savo nuomonės, tai tiesiog nupiskite iš mūsų kelio!
Kai tu redskin`as, tu pridedi save prie savo įsitikinimų, tu iškarto tampi pačiu nepopuliariausiu ,,kalės vaikiu”, pas tave visur atsiranda priešai. Žmonės sako tau, kad tu klysti, bet tau pochuj, nes tu jauti savo teisingumą širdimi.
Va tai reiškia būti skin`u!
O kai tu tampi apolitišku amerikietiško oi!-skin`u, tu nusprendi:
1. Aš nekovosiu prieš nacius
2. Aš negalvodamas seksiu paskutinę madą ir kartosiu viską, ką man sako ,,visą žinantis” kvailys iš TV apie skinhead, politiką ir gyvenimą
3. Aš negaliu nieko pasakyti apie savo klasę, savo pažiūras. Kitaip aš galiu su kuo nesutikti ir (o, siaube!) man teks už tai muštis! Tai – tikras baimės receptas!
Neseniai aš sutikau vietinį apolitišką trad`ą. Jam, kaip ir daugumai vietinių naujųjų apolitiškų, patinka apsirengti komufliažais arba išbalintais džinsais ir 14-os skylučių batais; balti ryšeliai, raudonos podtežkės. Jis tūsinasi su bonehead`ais ir yra kartu su jais niekuo nuo jų nebesiskiria, o po to sako, kad Džordžas Maršalas – šūdas, o jis – kietas. (Tačiau, jeigu galvoti pagal jūsų logiką, jį galima pateisinti. Juk ,,mes visi skin`ai”, ar ne? Nesitūsinti su bonehead`ais vien dėlto, kad jie garbina Hitlerį, tipo būtų žaidimu į politiką, o politika – tai ne skinhead`ams…) Šūdas…
Kaip ir dauguma naujųjų politiškų\fensvolker`ių, tas skin`as sako daug mėšlo apie smash the reds. Bet buvau nustebęs, kad jis ir jo drugeliai paliko mane visiškai sveiką, net nebandė sumušti. Aš priėjau prie jo per vieną iš koncertų ir surėkiau jam į ausį: ,,Tu net nežinai už ką tu eini!” Jo reakcija buvo, aš nejuokauju, buvo: ,,AŠ, BLIA, UŽ NIEKĄ NEINU!”. Geriau nesugalvosi… Pasižiūrėkite į veidrodį – kartais ne tas besarmatis prieš jus?
P.S. Kokia ,,Having a Laugh and Having a Say” (juoktis ir kalbėti) prasmė, jeigu jus neturite ką pasakyti?
rusų originalas čia:
(“Avtonom”\350001\ Krasnodar\p.d.3472\e-mail:Fak-Kr@mal.ru\http://addirect.newmail.ru)
Keli skustų vyrukų saitai:
www.working-class.com www.redskin.newmail.ru www.skinepunk.com www.skinheadrock.com www.skahoo.com www.mp3punk.net http://molotov-czechcore.cz
++ dar galima parekomenduoti paskaityti knygos "panko filosofija" dali apie skinheadu, politisku/apolitiskus, nacius/anarchistus, nes knygos autoriaus pozicija yra paprasta, prieinama, ir tenka pripazinti (atmetus virsuje esamo straipsnio siokio tokio "issisokimo" stiliu/atmosfera), kad visai teisinga ta pozicija butu.
p.s. "panko filosofijos" dar turiu viena rusu kalbos egzemplioriu, bet kita savaite turesiu sena, dar lietuvoje 1991 metais leistos knygos kopija, tai kad rusiskai nepavarantys, galit kreiptis. o dar geriau, galit truputi palaukt, kol susidesiu viska, paapdeitinsiu, pagrazinsiu ir atspausdinsiu ir naujo. nu, kaip norit, zodziu.
p.s.s. neina man nusiteikt dideles kritikos/pozicijos/teiginiu rasymui i Nindzes "farengheit" ir "capitalism vs. demokratija" komentarus. vis atrodo, nu davaj atsisesiu ir padarysiu, bet neina. o siaip frazem metytis nesinori. gal rytoj, ble.