« Penkmečio planas | Main | PhD duona v. 1.75 »

16 priežasčių, kodėl Vilniaus viešasis transportas daro gėdą sostinei

1. Autobusai bei troleibusai dažnai važiuoja ne laiku. Per anksti arba per vėlai. Teko laukti pusę valandos autobuso, kai per tą laiką turėjo pravažiuoti visi trys. Taip pat teko liūdnu žvilgsniu nuvažiuojantį autobusą - 5 minutėmis anksčiau (kai kitas vos po valandos).
2011 m. apie tai buvo atliktas tyrimas, parodęs, jog apie 80% autobusų ir troleibusų nesilaiko grafiko, daugiau nei 30% iš pirmosios stotelės išvažiuoja per anksti.
Naujausi "pasipiktinimai" - čia ar čia.
2.Nors ir nesiseka, bet vairuotojai stengiasi važiuoti pagal grafiką, dėl ko dažnai nukenčia keleiviai. Traumos Vilniaus autobusuose ir troleibusuose - labai dažnos - nuo išnarintų pečių iki
3. Neatidūs viešojo transporto vairuotojai būna ir atsakingi už eismo įvykius. Kai kurie jų baigiasi itin tragiškai.
4. Ar verta dėl to kaltinti vairuotojus? Spręskite jūs, bet įvertinkite ir tai, jog jų darbo sąlygos tragiškos, atlyginimai pastoviai vėluoja, dėl to viešojo transporto vairuotojai grasina streikais.
5. Vilnius išpardavinėja ekologiškiausią ir patikimiausią transporto priemonę - troleibusus. Susisiekimas gyvenantiems greta troleibusų linijos yra žymiai patikimesnis, troleibusai - atrakcija turistams, tačiau VVT tai nė motais.
6. Kelionės viešuoju transportu laikas nuo taško A iki B gerokai per ilgas.
7. Vilnius neturi naktinių autobusų ir troleibusų net ir savaitgaliais. Šie paleidžiami tik per didžiąsias šventes bei miesto renginius.
8. Troleibusai ir autobusai nėra tvarkingi, juose dažnai pasitaiko incidientų dėl keleivių elgesio. Kartą teko stebėti muštynes troleibuse, jau nekalbant apie rūkymą ar įspūdingus kvapus skleidžiančius keleivius.
9. Įspūdingų kvapų keleiviai nemokamai autobusais važinėjasi po to, kai įvesta laipinimo pro priekines duris tvarka, puikiai veikianti visame normaliame pasaulyje, Vilniuje buvo netrukus atšaukta "dėl keleivių nepasitenkinimo" ir kitų "nepatogumų".
10. Keleivių kontrolė garsėja ne tik chamišku elgesiu, bet ir nusikaltimais.
11. Naudotis viešuoju transportu turint judėjimo (ar kitą) negalią - vis dar iššūkis. Teko matyti kaip vairuotojas mėgino iškrapštyti neįgalų vaikiną lauk, nors jis susimokėjo už bilietą ir nieko blogo nedarė - tik garsiai kalbėjo ir nekoordinuotai judėjo dėl savo ligos. Arba vairuotojas nenuleidžia rampos keleiviui vežimėlyje... Gerai bent tiek, jog yra "Socialinis taksi"...
12. Vilniaus viešojo transporto vadovai "puikiai" išmano savo darbą - viešuoju transportu nesinaudoja.
13. Talino gyventojai viešuoju transportu naudojasi nemokamai su sąlyga, jog jų gyvenamoji vieta registruota sostinėje. Įvedus panašią tvarką Vilniuje išsispręstų ir kita problema, dėl kurios verkia Vilniaus miesto savivaldybė - padaugėtų oficialių miesto gyventojų, daugiau mokesčių atkeliautų į Vilniaus biudžetą.
14. Nors kokioje Varšuvoje yra maršrutų, prasukančių pro svarbiausias ir gražiausias miesto dalis (kurie ir pažymėti specialiais simboliais), Vilniaus centre susisiekimas viešuoju transportu prastas ir, pavyzdžiui, pakankamai didelį atstumą nuo Seimo iki Katedros ar Rotušės tenka kulniuoti pėstute, nes tokiu maršrutu niekas nevažiuoja.
15. Perkate ir žymite bilietėlius? Klaidos VVT e-sistemoje gali jus paversti "zuikiais" ir uždirbti baudą.
16. Na, ir Gedimino sapną pranokstantis Zuoko sapnas apie Vilniaus Metro. Arba apie tramvajų (kas, IMHO, būtų nebloga mintis, ypač kur Laisvės pr. ar Narbuto g. viduryje). Komentarų net nereikia...


Ir dėl to labai džiaugiuosi gyvendama Kaune.
Na, ir dar šiek tiek sveiko proto iš UK.
Ir va dėl to pačio Vilnius bus miestas, kuriame niekada daugiau negyvensiu.

Post a comment

(If you haven't left a comment here before, you may need to be approved by the site owner before your comment will appear. Until then, it won't appear on the entry. Thanks for waiting.)

About

This page contains a single entry from the blog posted on February 3, 2015 1:56 PM.

The previous post in this blog was Penkmečio planas.

The next post in this blog is PhD duona v. 1.75.

Many more can be found on the main index page or by looking through the archives.

Powered by
Movable Type 3.35