teliega nr 2
vat aš vieną vakarą po jointuko galvoju...
vat buvo 19 amžiaus pabaiga, 20 pirma pusė, vat buvo svarbu tada gamyklo(s ir darbininkai. darbininkai tuomet statė geležinkelius, tiesė telegrafo laidus, gamino patrankas, garvežius ir automobilius, laivus, lėktuvus žodžiu, laikė ant savo pečių visą tuometinę infrastruktūrą, prižiūrėjo vakarų (o vėliau ir rytų) pasaulio ekonomikos variklį. ir rūsti liaudis buvo tas proletariatas, nepatenkinti, maištingi, vis šaršalavo kažkokių idėjų tarp jų.
o vat atsėlino 21 amžius ir viskas šiektiek pasikeitė vakarų pasaulyje. garvežius dabar gamina azijoje, kur darbo liaudis yra šiektiek kitaip prižiūrima ir apskritai yra nepriimta perdaug išsišokti, o greičiau paklūsti žaidimo taisyklėms. o ekonomiką dabar varo išimtinai informacinės technologijos - kampjūūtėrej. o kampjūterius prižiūri pragramotojai (plačiąja šio žodžio prasme). taigi, vėl turim tokią grupę žmonių, stovinčią arčiausiai didžiojo motoro, pučiančio didįjį burbulą, po kurio paviršių mes, kaip čiuožikai, varinėjam.
įdomus dalykas yra tas, kad būtent ši grupė pasižymi nehierarchine struktūra, žodžio ir informacijos laisvės propagavimu ir kad būtent šioje grupėje gimė gamybos forma, kuri paremta ne konkurencijos, o bendradarbiavimo ir dalijimosi principais - laisvojo kodo judėjimas, kuris jau įkyriai kutena mainstryminės ekonomikos gigantų padus.
taigi, niekada nesipykit su inžinierium, kuris jums programavo jūsų aibo ;)
Komentarai
dar galima pridėti, kad programuotojus visa informacija lengviau pasiekia: jie kuria informacines technologijas, jiem jomis lengviau naudotis arba jie žino kaip jas geriausiai panaudoti.
man irgi tokios idėjos buvo kilusios, kad dabar mes varomasis/lementis ateiti mechanizmas:)
Komentavo: Loading | July 13, 2005 9:07 AM
tik manau yra niuansu tarp corporate ir ne-corporate pasauliu. miciau, tu kalbi ir save su ve identifikuoji tikrai ne kaip corporate atstovus ir tokiais niekada nebusit. tuo tarpu visi zinome kokia galia turi ir ka padares yra MS. pasauli valdo ne darbo liaudis, pasauli valdo tie kas darbo liaudziai pinigus moka.
Komentavo: martinkus | July 13, 2005 9:58 AM
Ja, ja, pritariu martinkui. Be MS ir laisvasis kodas taip nebutu isibujojes. O tas "kutenimas" MS yra dar naudingestis, nei jo nebuvimas. Na dvi barikadu puses: valanciukai ir alkoholio bendroves, soulseekas ir Sony music (pastarosios iplaukos is muzikos dar niekada nebuvo tokios dideles kaip siemet). Kitas daiktas man labai idomu ar geranoriskas keitimasis pripildytu tavo Maximos maiseli vakarais po darbo. Visi zaidzia maziausiai du zaidimus ir tuo paciu metu yra ir vienoje ir kitoje barikadu puseje. Siuo metu tiklas(su savo virtualia erdve) leidzia prasizaisti visa istorija nuo meduzos atsiradimo iki atsibodusio postmoderno ir su visais ir naujais apsurdais. Tinklas leidzia pasijusti 200zmoniu karaliumi ir tureti 15 minuciu pasaulines sloves(Andy W.) bet nepamirsk, kad yra dar ir kitas visas laikas ir kiti 6 su daug nuliuku ;) O tie anot orvelo yra paprasti bet manau, kad kitos revoliucijos tikrai nebebus. Kodel? Darbo liaudziai dabar gan sunku ikisti knyga vietoje Vakaro Ziniu. Ir kuo toliau tuo labiau tam nebeliks laiko....
Komentavo: blin | July 13, 2005 11:59 AM
mrtns: kažkiek taip. kita vertus, viskas taip taiku iš inžinierių pusės dėl to, kad jie mėgėjai užsiimti mėgstamom figniuškėm, o ne revoliucijom (išskyrus tą atvejį, kai revoliucija yra mėgstama figniuškė) :)
Komentavo: ve | July 13, 2005 4:43 PM
Nu jus blet ir nusisnekat
Komentavo: nachuj | July 13, 2005 7:23 PM
Atvyras kodas yra naudingas didėlėm korporacijom, kurių specializacija yra ne kodo rašymas. Daug naujienų pastaruoju metu, kad didėlės korp. kaip IBM finansuoja OSS kurimą, dėl to kad tai mažiau kainuoja, negu kurti tą softą patiems. EU komisijos veikėjas net buvo apkaltinęs Amerikos korporacijas Atvyro Kodo programuotojų išnaudojimu;)
O jei subjektyviai, tai nemanau, kad visi varžteliai istorijos/progreso ar biliekokios tendencijos mechanizme numano kur viskas atriedės.
Dar subjektyviai, įdomu ar evoliucija tai greita ar lieta revoliucija:) Gal su mūsų greičiais neapsimoka griauti ar kordinaliai keisti, o apsimoka padaryti kad veiktų. Gal po keliu dešimtmečių vėl bus blogai.
Iš "Revoliutionary OS" filmuko: "The most hardcore guys dont need to be recognisable. They do that they need, because they need it" :)
Komentavo: Loading | July 13, 2005 8:50 PM
"o ekonomiką dabar varo išimtinai informacinės technologijos"
Galbut butu galima pagristi? Skaiciais, BVP ar dar kitaip..?
Komentavo: Tomas | July 13, 2005 9:42 PM
martinkus: dėl tų, kas valdo pinigus moka tai aš sutinku, tik imho tu nesupratai apie ką aš - aš nemėginu čia aukštint opensource ir ginkdie nenoriu kalbos apie MS, aš apie tai, koks tai unikalus(?) fenomenas.
blin: opensourceas mano ir tavo maksimos maišelį pildo jau kurį laiką :) o kad bus kažkokia revoliucija su auroros šūviu tai aš nedurnas, aš tokiom pasakom netikiu, revoliucija vyksta kasdien tarpais tar smsų ir kokakolos gurkšnių
tomas: kokių tau skaičių reikia? ant ko sukasi visas biržų prekybos procesas? ant garo katilo? :)
Komentavo: mic | July 15, 2005 12:12 AM
"Biržų prekybos procesas sukasi" nelygu "ekonomiką dabar varo išimtinai informacinės technologijos". Kitaip tariant mokamų WC biznį varo ši*****, bet ar visa tai sukasi ant tualetinio popieriaus rulonėlio?
Komentavo: Tomas | July 16, 2005 7:34 PM