Main | atsimint #1. »

#idiotai 2.

kas įleido šitą imbecilą į tvartą?

Bet pradėkime nuo to, jog vis dar pasitaiko tvirtinančių, kad Europa šiandien susiduria ne su islamizacijos, žlungančio multikultūralizmo, o tik su radikalių islamistų tarptautinio terorizmo grėsme.

esu tikra, kad šitas fokusas turi pavadinimą. turiu omeny fokusą, kai priešininkas sumenkinimas iki to, kas „vis dar pasitaiko“. pradėkime nuo to, jog vis dar pasitaiko tvirtinančių, jog radikalių islamistų tarptautinis tinklas turi kažką bendro su žlungančiu multikultūralizmu arba, dar blogiau, su „islamizacija“.

Tad ar gali Europa būti daugiakultūriška? Profesorius L. Donskis teigia, jog gali. „Turime daugybę istorinių pavyzdžių, kai skirtingų kultūrų, religijų, pasaulėžiūrų atstovai puikiai sugyvendavo kartu. Viduramžių Ispanijoje musulmonai ir kitų konfesijų atstovai kartais netgi melsdavosi tuose pačiuose maldos namuose" [...] Reikėtų tik pabrėžti, jog įvairių kultūrų sugyvenimas šiose valstybėse buvo įmanomas todėl, kad šiose šalyse egzistavo bendrabūvį formuojantis turinys. Ir šį turinį pirmiausia pasiūlė krikščionybė. Būtent krikščionybė padėjo pamatus vakarietiškai įvairovės sampratai ir sugyvenimui su skirtingomis kultūromis.

būtent krikščionybės suteiktų pamatų vakarietiškai įvairovės sampratai ir sugyvenimui su skirtingomis kultūromis dėka, po Pirėnų pusiasalio atkariavimo žydai buvo masiškai ištremti ir iš Ispanijos, ir iš Portugalijos. ne tai kad islamas būtų iš esmės geresnis, bet jeigu tvarkomės su lavonais, tai tvarkykimės su visais.

Dažnai teigiama, jog Vakarų Europoje musulmonai ima gyventi sekuliarų gyvenimą ir todėl neva šariato normos jų gyvenimuose nėra tokios svarbios, tačiau apklausos rodo, kad net 75 procentai Prancūzijos musulmonų save laiko tikinčiais, o tai lygiai toks pats rodiklis kaip ir 1989 metais.

šitas fokusas yra skirtas pradedantiesiems.

ir galiausiai pacituojamas popiežius tam, kad parodyti, jog tik krikščionybė kaip universali religija gali užtikrinti taiką ir gerbūvį Europoje. kas įleido šitą imbecilą į tvartą?

Komentarai (5)

opit:

šitą imbecilą įleido tie, kurie delfiaus pirmą puslapį kryptingai formuoja iš a) straipsnių apie Rusiją b) straipsnių apie vėžį. tas puslapis kažkada nuo pernai nuėjo visiško clickbaitizmo linkme. straipsnio neverta net nagrinėt, imo.

h.:

natürlich, delfiui kriterijų aš netaikau -- tuo de facto užsiima, khm, kompetentingi. straipsnį visai verta nagrinėti dėl to, kad jis neblogai susumuoja korpusą loginių fokusų, kurie kaip ir veda dabartinį, kaip čia, politinį gyvenimą.

doroti: bet kaip tu gali galvoti jei neturi smegenų?
kaliausė: nežinau, bet juk nemažai žmonių be smegenų sugeba daryti daugybę dalykų, ar ne?

kissmyasthma:

viskas taip, bet ar sutiktum, kad islamas dabartiniam savo istorijos taške turi daugiausiai potencialo triggerinti visokio šūdo virtinę?

metų metus buvau nuomonės, kad religija yra religija, ergo - chuinia. bet dabar matau, kad kalbos apie 'religiją apskritai' yra tiek pat prasmingos, kiek pasvarstymai apie sportą - badmintonas mažai ką turi bendro su kikboksu. t.y., konkrečios doktrinos atneša konkrečias pasekmes.

h.:

@kissmyasthma, ne, nesutikčiau. burmoje budistai sukelia ne mažesnę šūdų virtinę. viena vertus ją kelia žmonės, kita vertus jie atsispiria nuo religijos.

aš anksčiau galvojau, kad skirtingos religijos yra skirtingos, o dabar manau, kad jas visas vienija, kaip sakė vienas rumunų fašistas, visa ko suskirstymas į „šventa“ ir „pasaulietiška“. kiek tai atveria galimybių isterijos ir paguodos balansavimui galima pamatyt iš anksto. ir tai galioja islamui tiek pat kiek krikščionybei, budizmui ir krišnaizmui. toliau jau politika -- kiek ir kiek įtakingų žmonių tikinčiųjų bendruomenę pasiųs kirviu kapot bedievių. aišku, supaprastinu. bet blogesnių religijų nėra lygiai taip pat kaip geresnių, mano galva.

bet ir vis dėlto, jei grįžt prie terorizmo, tai mano galva tai labiau susiję su drone'ais nei kad su islamu.

opit:

h. gal ne politinį gyvenimą, o tą lėlių teatrą, kurį elektoratui rodo per mediją. 'pasaulio lyderiai susikabino rankomis prieš terorizmą', 'Bronius žiūri į Česlovą netinkamu būdu' ')

kissmy - aš nesutikčiau. jei kas nors išlukštentų storą socialinių, post-kolonijinių, kultūrinių, ekonominių, sisteminių neteisybių ir nelygybių kamuolį, kuriame gyvena, tarkim, Prancūzijos musulmonai, ir tada atliktų sąžiningą palyginimą, atmetus kitus faktorius, būtų įdomu pažiūrėti. žinai, kartais žmonės tiesiog būna per daug balti, kad juos vadintų tewwowistais.

Komentuoti

Neseni užrašai