La Révolution Surréaliste
Šiandien į svečius buvo užėjęs mano tėčio mamos brolis.
Beveik senas žmogus, bent jau pagal samprotavimo ir elgesio maksimų nelankstumą.
Trumpai pašnekėjome apie varveklius ir kitus pavojus.
Šis žmogus dirba labai kruopštų darbą – restauruoja senienas.
Nesu jo kompanijos mėgėjas, todėl, kaip jau įprasta, apsimečiau,
kad esu užsiėmęs: pernešiau vieną knygą (antologiją), pieštuką, mobilųjį telefoną ir savo kūną į kitą kambarį.
Pabėgau. Nemėgstu, kai žmonės pradeda jausti,
kad man neįdomu su jais būti, nors pats esu pakankamai įkyrus,
kad dažnai nepastebėčiau, kad tampu neįdomus kitiems.
Po valandos grįžau į virtuvę. Visada išeinu iš namų „pro“ virtuvę. Pastaruoju metu vis dažniau pastebiu,
kad tarp sąmonės ir kūno yra ryšis, o siela be maisto pradeda maištauti.
Kartais sutinku su Švietėjiškos Prancūzijos enciklopedistais.
Ne žmogus turi organizmą, bet jis pats yra organinė mašiną,
kurią reikia gerai prižiūrėti, kad jinai deramai veiktų.
Netgi tvirčiausio žmogaus moralė pasikeičia po kelių alkanų dienų. Nežinau, ar čia įmanomos analogijos.
Jeigu tarp atskirų žmonių koks silpnutis vandenilis, tai čia galbūt kovalentinis, greičiausiai polinis ryšis.
Vėliau, jau kitoje vietoje man sakė,
kad mes, dauguma žmonių ir aš asmeniškai dedame pastangas, kad rezultate gautume nulį.
Iš kitos pusės, daugybės nereikalingų dalykų žinojimas padeda suprasti, ką noriu mylėti ir ką turiu daryti, kad tapčiau laimingas. Netgi visiškas šlamštas kartais būna neįkainojamas.
Tad grįžkime prie restauratoriaus.
Pratęsėme pokalbį prie arbatos: apie bažnyčias ir sentikių atributikos parodą Arsenalo gatvėje, Taikomosios dailės muziejuje.
Gaila, neprisimenu, kaip įvyko šuolis į apleistą Kauno biblioteką, kurioje senelės brolis rado Иностранная литература žurnalų skyrelį.
Ten jis perskaitė gabaliuką iš Salvadoro Dali dienoraščio,
kurį kažkada gavau knygos pavidalu.
Dėdė kalbėjo apie tai, kaip sudėtinga nuo pat mažens suprasti, kad esi genialus.
Netgi genialumas neatsako į visus jam užduodamus klausimus, paprastai tik į vieną arba du.
Aišku, dauguma negauna ir to.
Paskui atgaminu savo skaitymą, bandau pristatyti siurrealizmo esmę,
diletantiškai pakalbėti apie pasąmonės srautus,
Dali pažintį su Froidu, Galą, musę ant apsiseilėtos žaizdos,
bezdėjimo meną ir ūsus, kaip branduolinės raketos nukreiptus į dangų .
Ir pagaliau prisimenu.
2002 metų pavasarį, atrodo kovo pradžioje, buvau Paryžiuje Pompidou šiuolaikinio meno centre.
Ten vyko siurrealizmui skirta paroda l‘exposition La Révolution Surréaliste .
Paroda, kurioje nepamačiau beveik nei vieno turisto-užsieniečio ir nei vienos fotokameros.
Darbai buvo suvežti iš viso pasaulio muziejų, didelė dalis iš asmeninių kolekcijų.
Žmonės judėjo tvarkinga eile, kartais persirikiuodami į antrą.
Apėjęs labirintą
norėjau grįžti, bet jau nelaikė kojos.
Štai toji lėlė ir galva, kurias vėliau buvau susapnavęs.
Dabar lieka tik prisiminti sapno turinį:
Comments
šiaip tai "bobūre" nepamatei nei vienos kameros, nes normaliomis sąlygomis ten jos uždraustos, kaip ir visuose kituose muziejuose.
Posted by: v. | 18.03.05 08:15
pagalvok kiek skirtingu lygciu esi sprendes ir vien kad vel ir vel atrastum kaip is kazko gauti nuli. organinej ir neorganinej buti taspat.
Posted by: vente | 18.03.05 12:55
to v.:
tuo sakiniu ir siekiau aprašyti "normalias, galbūt netgi kiek sterilias sąlygas".
Pavyzdžiui, Boston Fine Arts atvirų durų dieną buvo kitaip. Nepaisant daugybės personalo, mačiau, kaip japonas iš rankovės fotkino samurajų kardus ir šarvuotę.
Aišku, šis muziejus pats savaime yra atskira tema.
Nuostaba sukelia iš pirmo žvilgsnio banalūs dalykai,čia nekalbu, apie ekspozicijų įvairovę, mastus ir vertę, bet grynai apie techninius sprendimus. New Yorko Metropoliteno muziejus, kuriame nesunku pasimesti vien ankstyvo Europos Renesanso galerijoje, nepadaro tokio įspūdžio.
Vis bandau įsivaizduoti, kaip Bostono danguje skrenda sarkofagai, zikuratų gabalai ir dvidešimtvietės indėnų valtys, o paskui nuleidžiami pro stogą į konkretų montavimo tašką.
Labai patiko salė su gyvomis heterų statulomis tarp graikiškos architektūros fragmentų: ten vyko piešimo konkursas.
Ir dar, galbūt visi tai žino, bet pasikartosiu: dauguma nuo Antikos išlikusiu gipsinių, marmurinių ir kitokių skulpturų kartais atrodo bauginančiai netgi turėdamos visas galunes,
gauname tokį efektą dėl to, kad nuo jų iš esmės yra nulupta oda ir akių gleivinė t.y. laiko "nuplauti" dažai, kurie jas imitavo.
Posted by: 11Y4 | 18.03.05 14:56