maí 31, 2005

siaip kazkas

reikejo man kazkokia proga parasyt kazkokius pamastymus..tai emiau ir sukurpiau kazka..tiesiog siaip...pamastymai..tokie lyg su tikslu lyg ir be jo :|

* * *
Žmonės labai dažnai, nori to ar ne, susikuria stereotipus, kuriais vienaip ar kitaip vadovaujasi gyvenime. Atrodo kvaila, bet mes patys kartais net nepagalvodami apie tai, uždedame etiketes aplink mus esantiems žmonėms, vykstantiems dalykams ir įvykiams. Žmones gatvėje vertiname pagal tai, ką jie tuo metu dėvi, kokius papuošalus nešioja, su kuo eina susikibę rankomis, ar su kuo geria kavą. Kartais važiuodami autobusu, ar sėdėdami kavinukėje stebime aplinkinius, bandome jiems pripiršti vieną ar kitą „pavadinimą“, stebėdami tai, kaip jie elgiasi, kaip tuo metu atrodo. Kvaila. Kartais apie tai net nesusimąstome. Sprendžiame apie žmogų pagal jo išvaizdą arba galiausiai klausome kitų. Labai dažnai apsigauname. Pirmas įspūdis dažniausiai būna tikrai apgaulingas.
Dabar tokie laikai tikriausiai atėjo, kaip kiekvienas nori būti labai savitas ir išskirtinis. Ankščiau, kai buvo kita santvarka, kitos vertybės, visuomenės požiūris viskas buvo visiškai kitaip. Buvo gėlių vaikai, bitnikai, vėliau atsirado pankai, alternatyva. Viskas buvo apibrėžiama daug paprasčiau arba buvo neapibrėžta. Dabar, kai viskas modifikuojasi ne dienom, o valandom, atsirado savotiškas chaosas. Didelę įtaką tam daro svetimų kultūrų integravimasis. Dabar tikrai plačiai atvertos durys į Pietus, Vakarus ir Rytus. Žmonės bando būti „laisvais“, moderniais, „neatsilikusiais“. Bando visomis jėgomis mažinti savo konservatyvumą ir plėsti pažiūras, o iš tiesų eina ne tuo keliu. Į šalį importuojami vis naujesni, kitose šalyse jau seniai paplitę daiktai, kurių reklaminiai vardai jau seniai visiems pažįstami. Elementarus pavyzdys. Brangiausias pasaulyje vardas – „Coca cola“. Į kokią šalį benuvyktum, visur rasi bent vieną pilną šaldytuvą šios kompanijos produkcijos. Cigaretės. Visur tave pasitiks reklama su „žaviu“ kaubojum ant arklio („Marlboro“). Tai tik keli, smulkaus vartojmo produktų pavyzdžiai. Džinsai. Iš tėčio laikų pasakojimų pamenu. Turėti džinsus hipių laikais buvo vos ne savotiška prabanga ir pasididžiavimas. O dabar. Atraskite miestą kuriame nerastume nei vieno žmogaus turinčio džinsus ir aš jums padovanosiu medalį. Gal juokingi pavyzdžiai, bet ar suprantat ką tuo noriu pasakyti. Globalizacijai didėjant viskas pamažu tampa identiška. Tuoj ateis laikas, kai visi rytais gersime tokią pačią kavą, valgysim tokius pačius sumuštinius, nešiosim tokius pačius rūbus ir t.t. Tiesiog viskas bus vienoda. Ir nesvarbu, tu gyvensi Lietuvoj, ar kitam pasaulio gale. Visur visvien bus tokios pat etiketės. Dar vienas pavyzdys. Miestai, architektūra. Kuo toliau laikas bėga, tuo labiau visi nauji pastatai darosi panašesni į jau pastatytus.
Turbūt iškilo klausimas, kodėl pradžioje rašiau apie stereotipus, apie skirtingus žmones ir kaip sunku išlikti savimi, kai priešais tave stovintis jau „sugalvojo“ kas tu esi. Tiesiog noriu pasakyti, kad kuo labiau pasaulis darosi „vienodas“ , tuo labiau visi jame gyvenantys žmonės nori išsiskirti. Ir tai, kad tu geri ne tą pačią „Coca cola“ dar nieko nepasako apie tave. Tai neišreiškia tavęs.
Tikrasis žmogus slypi kažkur giliau. O jei ir toliau vadovausimės vien tik pirmais įspūdžiais ir nuogirdomis galbūt net niekad nesuprasime kas tai per žmogus, nes neprieisime prie rakto. Neprieisime prie rakto, kurio dėka galbūt galėjome atrasti tiek daug.

Posted by ingra at 31.05.05 00:50
Comments

kai dabar skaitau. matau, kad shit. bet kai rasiau buvo grazu.

Posted by: Ingra at 26.11.05 18:00