« skulptūros continued | Main | shortbus »

nėra to gėro, kas neišeitų į blog'ą

Pastebėjau, kad vyksta diskusijos apie blog'ų misiją ir galimas jo formas.

Kas liečia blog'ų formatą (teminiai, ekshibicionistiniai, revoliuciniai, korporatyviniai, reklaminiai, muzikiniai, religiniai, politiniai ir t.t) - man labiausiai patinka "nevteminiai" blogai t.y. tokie, kuriuose akcentuojamas ne įrašų objektas, o tam tikra autoriaus arba (itin retais atvejais) autorių grupės pasaulėžiūra, tam tikri proto ir sielos akiniai, binoklis arba mikroskopas.
Kita vertus, tiksliai apibrėžtos temos disciplinuoja, bet tam yra specializuoti moksliniai žurnalai ir kitokie kūrybos rėmai.
Visgi esu linkęs laikyti blogus suasmenintais padarais, kurie visų pirma perteikia savo šeimininkų nuotaikas, o tik paskui aplinkos interpretacijas.
Blogas kalba apie autorių ir jo interesus, žurnalistika - apie tai, ką autorius sugeba pasakyti apie tam tikrus įvykius.
Mano nuomone, ir ten, ir ten "emocijų"|"faktų" balansas nėra pastovus, tačiau už blog'o įrašo visų pirma turi matytis žmogus, o už žurnalistinio arba mokslinio straipsnio - įvykiai arba idėjos.

Tas pats taikytina ir diskusijoms apie vykusią bloggerių konferenciją (pats nedalyvavau, žinojau tik apie Toasters), kurioje buvo sudėtinga surasti bendrą vardiklį, kadangi formaliame lygyje jos dalyvius sieja vien išraiškos priemonė, kuri leidžia patogiai fiksuoti informaciją laike ir erdvėje.
Nemanau, kad blog'as negali turėti pačio bendriausio savo instrumentų apibūdinimo kaip, pavyzdžiui, "informacijos rūšiavimo priemonė kalendoriaus ir kategorijų pagalba".
Turinyje gali būti bet kas - įmonės dienotvarkė, paciento stebėjimas komoje, iliustruotas Seimo narių gyvenimas darbo metu arba astronauto įrašai, kurie pasiekia Žemę kas 5 metus, kai orbitos taškas patenka į "ryšio zoną", tačiau autentiškiausiu blogu šiuo atveju man atrodo būtent paskutinis pavyzdys, kadangi tai yra reti, bet visgi "asmeniniai (kelionės) užrasai kalendoriuje". Blogas greičiau evoliucionavo iš "asmeninio puslapio" (home page) ir "keliautojo dienorasčio" kryžminimosi, negu iš nuplėšiamojo ūkininko kalendoriaus, žiniasklaidos servisų, viešų paskaitų, religinių pamokymų arba teismo posėdžių.