« re-vo-- what? | Main | i mind feminism without postmodernism »

xperience points // a note for freelance web designers

šiandien yra spalio penktoji, antradienis, ir aš ieškau freelancerio nupiešti vienai kontorai naują webą. kadangi man įdomu apsižiūrėti, kas darosi aplink, šiandien skipinu įprastą prietelių apskambinimo taktiką ir nutariu pažiūrėti, kas būna, kai freelancerį bandai surasti nuo nulio. internetuose. galvojau, kad teks susigalvoti kokius supergudrius atrankos kriterijus, o pasirodo viskas yra žymiai paprasčiau.

visų pirma, net jeigu paišytojas yra įsirašęs į šimtą online freelance etc. katalogų, bet neturi savo webo - tebūnie jis pamirštas štai tokių iš niekur ateinančių googlintojų. suprantama, kad batsiuvys be batų, na bet. na, suprask, aš tavęs nepažįstu ir negooglinsiu, bandydamas surasti, ar turime bendrų pažįstamų, kurie tave parekomenduotų.

na, bet užtenka su kaupu ir turinčių savo webus. toliau, mieli webdizaino freelanceriai, aš jums niekada neparašysiu ir nepaskambinsiu, jei/nes:

  • jūsų asmeninis tinklapis grubiai netelpa į mano 8.9 ekraną su trim eilėm firefoxo tabų IR priedo neleidžia skrolint į viršų/apačią/kairę/dešinę. nesvarbu, kad jūs galite nupiešti ir telpantį, ir besiskrolinantį puslapį. aš visiškai nenoriu apie tai galvoti, kai spaudžiu ctrl-w, nes webdizainas - tai visų pirma galvojimas apie Kitus ir apie įvairias situacijas, kuriose jie gali atsidurti su jūsų tinklapiu.
  • taip pat su pagalvojimu apie Kitus susijęs ir kitas banaliai elementarus dalykas. jeigu aš ieškau paišytojo webui, tai man visų pirma svarbu greitai ir patogiai prieiti prie reikalingos informacijos, kuri, šiuo atveju, yra vienintelė - patogus ir suprantamas darbų portfolio. gal tai ir neteisinga, bet aš labai retai turiu kantrybės pasikrauti dvidešimt penkis flashus ir išmokti valdyti puslapį su nevaldomai kūrybinga navigacija (jau nekalbant apie atvejus, kai reikia atsirinkti, kurie iš pateiktų projektų yra webai, o kurie - keptuvių pardavimo lankstinukai). pasižiūrėti nevaldomo kūrybingumo galiu užsimanyti tik vėliau ir tik pramogai. ctrl-w.
  • iš anksto įtariai žiūriu į spaudos dizainerius, kurie taip pat papaišo ir webus, nes webas - tai labiau papiruso ritinys, nei laikraščio puslapis. na, bet šito dar bala nematė. užtat webdizaineriai, kurie priedo dar ir užsiima seo paslaugomis ir siūlo reklamuotis jų tinklapyje - sutikite, perlenkia lazdą. aš tikiu, kad būna talentingų universalių žmonių, bet geriau jau šiuo atveju atskirti veiklas. ctrl-w.
  • webdizainerių portfolio be galo erzina, jeigu parodomas tik neklikinamas projekto thumbnailas. po galais, man reikia greitai ir aiškiai pamatyti, ką tu darai. aš visai nenoriu klikinti tavo užsakovo tinklapio nuorodos (be to, juk ir neaišku, ar ten vis dar bus tas pats dizainas). juo labiau aš niekada gyvenime jos nesuvedinėsiu rankomis ir negooglinsiu. ctrl-w.
  • keista, kai reklamuojami "originalūs" webdizaino darbai, tuo tarpu pranaršius darbų pavyzdžius, aiškiai matyti, kad jie visi naudoja tokią pačią idėją ir tokius pat "originalius" akcentus, kaip ir paties paišytojo tinklapis. aiškus parodymas, kad žmogus vieną kartą atrado quirky idėją ir tingi ar nemato reikalo jų sugalvoti ir daugiau. ctrl-w.
  • nesuprantu, kam webų thumbnailus arba kad ir didesnius screenshotus reikia dėti į fintikliušnus rėmelius. iš pradžių norisi paklausti, kodėl paišytojas visus savo webus paišo su vienodu, kartais visiškai netinkamu fonu. kai supranti, kad tai ne fonas, kyla klausimas, kam webus rodyti taip, kad visiškai išsidarkytų bendras įspūdis apie juos? nejau negalima tiesiog tradiciškai užpilkinti pagrindinį puslapį ir parodyti paveikslėlį? ctrl-keiksmažodis-w.
  • aprašymai. darbų aprašymai. jie neegzistuoja. vienas sakinys su įmonės pavadinimu, atkartojantis antraštę? kas iš to? browsinant darbus, man įdomu, koks buvo projekto tikslas, kokie buvo dizainerio uždaviniai, kaip jis juos išsprendė ir su kokiais sunkumais susidūrė. ir, patikėkite, ieškant dizainerio, man visiškai neįdomu, kokią "multifunkcinę turinio valdymo sistemą" įsidiegė jo klientai.
  • kai kuriuose mano naršytuose dizainerių puslapiuose buvo skiltis "apie" ar prikabintas cv. tačiau neteko sutikti nė vieno, kuriame bent vienu žodžiu būtų užsiminta apie tai, su kokiais klientais žmogus norėtų dirbti, ko iš jų tikisi ir kaip juos įsivaizduoja. aš kuruoju specifinį projektą ir norėčiau, kad dizaineris norėtų dirbti su būtent tokiu klientu ir žinotų į ką atsižvelgti būtent tokiame kontekste.
  • pagaliau, nesuprantu, kodėl niekas nenurodo kainų. be abejo, visi projektai skirtingi, tačiau vis tiek yra kokios nors žirklės arba valandos kaina. ko bijoti?

ctrl-w, ctrl-w, ctrl-w. what a sad waste of time. *verkia ir grįžta prie prietelių apskambinimo taktikos*.


Posted by kachiba-chan at October 5, 2010 12:17 PM
Comments

Super postas.

Būtų įdomu, jei kas iš web dizainerių brūkštelėtų iš savo pusės.

Posted by: Laurynas M. at October 5, 2010 2:32 PM

Jonas atlaiko daug tavo punktų: http://lekevicius.lt

Posted by: Sms at October 5, 2010 2:42 PM

@Laurynas aha, man irgi, tikiuosi sulaukti / atrasti.

@Sms ačiū, va taip ir susikaupia gerieji sąrašai (jeigu atmesime geografinės dislokacijos klausimą) :)

Posted by: ktb at October 5, 2010 5:32 PM

Капитан очевидность?

Dievinu tokius įrašus, nes visada yra ką atsakyti. Bet kaip rodo praktika, simboliu mėsmale retai išjudina smegenys.

Но, сейчас поем, и обязательно нафигачу ответик.

Posted by: Alex at October 5, 2010 8:44 PM

@Alex please do, please do.

Posted by: ktb at October 6, 2010 10:13 AM

И так, на чем мы там остановились.... А, да, ответик...

Rašysiu ne papunkčiu, nepykite... полет мысли однако :)

Dėl batu. Kas yra feelanceriai - is somebody who is self-employed and is not committed to a particular employer long term. Tak? Tak. O rinka Lietuvoje, кот наплакал, todėl freelanceriu nėra daug, o tie kurie yra sėdi, maksimum trijuose tinklalapiuose (dirbalaisvai.lt. bestweb.lt ir arscene (или как там его)) kur juos galima išgaudyti. Be to, tinklalapis, čia ne koja važiui nurauti, jį reikia prižiūrėti, juo reikia rūpintis, mokėti už hostingą, domeną ir t.t., ir panašia. O kam to reikia? Niekam. Žmonės babkes kala, nėra kada tinklalapiais užsiimti.

8.9" - это что вообще такое? O gi tai yra, spėju, netbukas... mutantas, kuris gali būti labai patogus, bet niekas nesiruošia, iš freelanceriu, parintis dėl tokiu smulkmenų. Kodėl, jau atsakiau.

Лирическое отступление.
У меня все сайты резиновые. Но ведь, в Литве, куча веб-студий, не буду показывать пальцем, которые делают все в точности, да наоборот. Мало того, что они так делают, так еще и с умным видом говорят об этом на всех углах.

Navigacija... čia neturiu ką komentuoti. Mano dizaineriai gaudavo į dūdą už tokius dalykus. O kai žmogus dirba vienas, jis pats sau viršininkas. Вариться надо в компоте, а не в собственном соку.

Тут бы, еще одно лирическое отступление не помешало, но, оно одно листа на три. Поэтому пропустим.

Dėl spaudos dizainerių, kurie tinklalapius piešia iškarto po logotipo. Rusai turi tokį posakį: Нельзя и рыбку съесть, и на х..й сесть. O Lietuvoje, deja, tik taip ir galima. Kodėl tik taip, atskiro pokalbio tema.

Portfolio didžia - если спиздил у ушел, называется нашел.

Quirky idėją - kam reikia kažka keisti, jeigu ir taip visi perka? Pavieniai jau pajuto, kad taip neturėtu būti, bet kaip šunis, paaiškinti nemoka. И потом, это тема, для отдельного разговора.

Dėl aprašymu. Jų nėrą ir nebus, dėl vienos priežasties: didžioji dalis tinklalapių yra sukurti, nes 'mes taip norime'. Tinklalapis sukurtas, o rezultatų nėra. TU nebuvo. Tinklalapis yra nukopijuotas iš konkurentu, "pas kitus yra ir aš noriu" ir t.t., ir panašiai. Nėra tikslo išspręsti problemą, yra tik noras pikselius pastumdyti.

Apie norą dirbti. Darbą turėti nori visi, o dirbti nenori, nes nežino, ką jie norėtu daryti. T.y. norai yra, bet iš resijos: пиздить, так миллион, ебать, так королеву. Kodėl?

И тут опять западло, ответ на 2 страницы.

Ir pagaliau pinigai. Ir vėl be rusų nekaip: Кто женщину ужинает, тот ее и танцует. Dizaineriai, prostitutes kaip reikalas.
O tai reiškia, kad dizaineriai bijo atbaidyti klientus. Rinka maža, valgyti norisi, tenka sutikti su tokia kaina, kokia klientas pasako, o ne kokios dizaineris nori.


O jau кто виноват, и что делать... reikėtu atskirą post'ą rašyti.


Вопросы в студию.

Posted by: Alex at October 7, 2010 9:40 PM

@Alex спасибо! жаль, что на лирические отступления места не хватило - с удовольствием бы прочитал.

viskas suprantama, iš tiesų - ir rinkos situacija, ir motyvacijos klausimai, ir visa kita. džiugina tai, kad nežiūrint viso to, gerų žmonių pasaulyje taip pat vis dar yra. net ir dizaino pasaulyje ;)

dėl tinklapių be tikslo (ir juolab TU) visiškai sutinku. taip pat suprantu ir situacijas, kur užsakovas (весь такой умненький в белом пальто) lengva ranka sugadina gerą dizainą savo noru pasilikti atgyvenusį logotipą, įkišti trisdešimt kartų daugiau teksto ("kad rimčiau atrodytų") ir auksinių pabriakuškių, kad perspjautų konkurentus, pas kuriuos jos tik sidabrinės.

čia apskritai webo kaip projekto atlikimo principai svarbūs. kas komunikuos? kam komunikuos? kodėl komunikuos? (mano pirmas klausimas užsakovui visada - "kam jums interneto svetainė?"). imho sąžiningiausia pas dizainerį eiti tada, kai jau gatavi visi tekstai (jokių lorem ipsum) ir extras, o TU yra ne tik suformuluota, bet ir gerai išbraukyta bei perdirbta architekto, kuris bus atsakingas už techninį įgyvendinimą. bent jau idealiam pasaulyje.

dėl pinigų taip pat įsivaizduoju - rinkoje niekas (na, ok, ta "nykioji" dauguma, su kuriais dažniausiai tenka susidurti) nesupranta, kad darbas kainuoja, o geresnis darbas kainuoja daugiau. jeigu nepasiduodi ir nenusideri - mikliai prilimpa "brangininkų" etiketė. o kai moka bet kiek, po to apstu kalbų apie tai, kaip su webininkais "neįmanoma susikalbėti" ir "dirba jie atžagariom letenom".

tačiau atsidūrus pozicijoje, kai visgi gali paskirstyti ir pastumdyti biudžetą pirmyn-atgal, norisi žinoti, kiek žmogus *norėtų* ir yra įpratęs realiai gauti už savo darbą (ir konkrečiai-realiai, o ne "kuo daugiau, tuo geriau" - manau, kad egzistuoja ir toks ekstremumas, kai nepagrįstai lupama už bet ką ir nieką). galų gale, tada būtų aišku, į ką verta kreiptis, o į ką - ne, nes siūlydamas mažiau pinigų, pasielgtum paprasčiausiai nepadoriai.

žodžiu, kai išaugsiu, eisiu dizaino pas tiomą lebedevą. долго-дорого-охуенно suites me fine ;)

Posted by: ktb at October 7, 2010 11:01 PM

По поводу лирических отступлений - спарашивайте, если что-то интересует.

А вот последнее умо заключение меня почти расстроило. Я конечно не патриот Литвы, но сочусврующий. К Теме ходить не надо, у него и без этого полна жопа огурцов, а вот местных дизайнеров из их нор повытаскивать, нужно. Заниматься этим никто не будет, но то что если этого не сделать тут все протухнет окончательно, это факт.

А вот почему люди звери-отшельники это

Posted by: alex at October 8, 2010 10:32 AM

По поводу лирических отступлений - спарашивайте, если что-то интересует.

А вот последнее умо заключение меня почти расстроило. Я конечно не патриот Литвы, но сочусврующий. К Теме ходить не надо, у него и без этого полна жопа огурцов, а вот местных дизайнеров из их нор повытаскивать, нужно. Заниматься этим никто не будет, но то что если этого не сделать тут все протухнет окончательно, это факт.

А вот почему люди превратились в зверей-отшельников сидящих по норам, это опять же тема для отдельного разговора :)

P.s. а сервис постов фигня, не сообщает о новых ответах. Иди потом ищи, где ты чего писал.

Posted by: alex at October 8, 2010 10:40 AM

Vis daugiau pastebiu, kad web dizaineriai darosi bambantys besiteisinantys rasytojai, norintys bet niekda negalintys sukurti "sedevrus" Gerai, kad as pakeiciau profesija laiku, bet dar geriau, kad tai profesija kuri isnyks..

Kartais verta ir uz LT ribu pazvelgti:
99designs.com

Posted by: Sarunas at October 8, 2010 11:42 PM
Post a comment









Remember personal info?