« spook country | Main | lietuviškas pagerank »

xperience points // [web2.0con berlin] search engine optimization

[kadangi žadėjau suraportuoti, ką mačiau ir girdėjau konferencijoje, ir deathmarchai trumpam nurimo, here goes].

berlyne apie paieškos optimizavimą pranešinėjo toks bičelis marcus tandler.
pradžiai - verta dėmesio citata iš google dokumentacijos webmasteriams:
...changes are typically automated. However, Google reserves the right to make the ultimate determination as to whether a website's ranking increases, decreases, or remains the same.

pranešėjas atvaro pas pirmadienio ryto publiką, apsižiūri, parodo pirštu į pirmoj eilėj sėdinčius du bičelius su google maikėm ir sako, gaila, dabar negalėsiu parodyti visų smagiausių pavyzdžių. google siokina "blackhat seo" ir gana efektyviai su jais dorojasi.

taigi, sunkiausia - tinkamai pasioptimizuoti googlui. pasioptimizuoji googlui - tampi optimizuotas visoms likusioms paieškyklėms.

kas yra blogi linkai:
- internetas turi savo undesirable neighborhoods, kur geriau neturėti linkų - visokios linkų apsikeitimo programos, guestbookai ir "donation" puslapiai. pasakojo smagią istoriją, kaip kažkada užtekdavo paremti w3c, jie įdėdavo linką ir surinkdavai nemažai taškų. šiais laikais google tokius bajerius seka ir atitinkamai pareguliuoja savo mechanizmus - netgi vietinių laikraščių lygyje.
- nebėra blogerių takeover efekto. google lengvai susiokina, kai trys saitai linkina vienas į kitą ratu, o linkų iš už rato ribų neturi.
- google atskiria, kur kieno kontentas. todėl vogti neapsimoka - labiausiai užskaitoma tai, kas unikalu ir nauja (galų gale, tuomet ir žmonės į tave natūraliau linkins).

kas yra geri linkai:
- kiekybė vs kokybė: keli linkai iš puslapių, kurie rašo susijusia tema gali būti verti daugiau, nei krūva atsitiktinių.
- naudingiausias puslapis įsidėti savo linkui yra tas, kuris pagal norimą raktažodį google yra pirmas. arba vienas iš pirmo dešimtuko. jeigu prie jų nėra kaip prisikasti - lieka sugalvoti geresnę užklausą. pasakojo istoriją apie tai, kaip reikėjo pasigerinti pagerank vienai užklausai, kurios pirmoj vietoj buvo kažkokia šeštadienio mokykla. so i bought them a fussball-table, and they wrote about it on their homepage. everyone's happy.
- jeigu puslapio turinys yra tematiškai vertingas, lengvas būdas pasikelti pagerank - linkai iš wikipedijos.
- kuo senesnis domenas, tuo labiau juo pasitiki paieškos sistemos.
- taip pat svarbu - linko/domeno/IP, kur pateikiamas linkas, lankomumas.

apart SEO dar yra tokia sritis kaip SMO - social media optimisation:
- tai yra, žinios skleidimas blogosferoje / digg / del.icio.us / myspace / et cetera.
- taisyklė paprasta: join the hype, then use the hype. jeigu turi pranešti žinią, bet nedalyvauji socialiniuose tinkluose, geriau surasti draugelių, kurie ten įlindę, nes jie geriau įsikirs į kontekstą ir turės savo tuneliukų. veikia ne prastūmimas, o "papasakok draugui", taigi jeigu nori prakišti dėl prakišimo dalyką, kurio nepapasakotum draugeliui prie alaus - tikėtina, kad neverta ir bandyti.
- ir, don't piss off the bloggers: spamas uodžiamas per penkis kilometrus, lygiai taip pat erzina dublikuojama info.
- visi, kas nėra dalyviai - yra spameriai. taigi įlindęs į socialinį tinklą turi draugauti, komentuoti ir prisidėti prie bendros veiklos. tada galbūt ir gausi įdirbį, kurio reikia, kad paskleistum kažkokią žinią, produktą ar idėją, nes nenatūralus skleidimas tik numuša karmą.
- SMO svarbu yra jausti kontekstą, apsibrėžti auditorijas ir surasti, kur jos labiausiai tūsinasi.
- digg-erių portretas (o ir blogerių ir gal apskritai visų jaunųjų internautų): jie pastoviai diggina tarpuose tarp kitų užsiėmimų, taigi arba turi ribotą dėmesio/laiko lauką arba ieško specifinių dalykų (profesija/susidomėjimai).
- geriausiai praeina "dešimties dalykų sąrašai", multimedija, taip pat - howto (jeigu esi fotoaparatų stūmimo parduotuvė, parašyk tutorialą, kaip su kamera ABC nerealiai fotkinti naktį), einamieji įvykiai/renginiai/aktualijos ir extreme stuff (derinimas: būk pirmas, kuriam ateis į galvą išardyti iPhone, papostink fotkių ir padaryk tai kuo anksčiau).
- funny pictures work for monday mornings, long articles for weekends.

dar buvo daug apie patį SEO/SMO procesą, įrankius ir palaikymą, kas labiausiai nugulė į nugaros smegenis. praktiškai iš išvirkščios pusės pamačiau kažkada visai patikusį informacijos ieškos kursą. kažkaip pastebėjau jau po lebedevo seminaro - išklausai, gauni srautą informacijos, kurią nėra lengva sudėti į punktelius, tačiau kai prireikia realioje situacijoje - suklikina ir gali nesunkiai paaiškinti ir argumentuoti, kodėl vienaip, o ne kitaip.

prieš pabaigą, pranešėjas parodo slaidą ir pasako tai, ką po to į klausimą "ką daryti" dar ne kartą atsakė patys įvairiausi žmonės: naudok socialinį tinklą. draugai draugams su draugais.

dar prirankiojau įdomybių šia tema:
- pagerank 10 saitų sąrašas;
- lietuviakalbiame internete didžiausias pagerank yra 7, ir jį turi trys žaidėjai: lt.wikipedia.org, google.lt ir - urm.lt
- kuomet puslapyje nesutvarkyti metatagai, o puslapis įdėtas į dmoz.org - google naudoja dmoz aprašymą generuoti snippetams. kartais taip gali išlįsti keistenybių, taigi įveikimo būdas.

pabaigai pagalvoju, paieškyklė yra subjektyvus organizmas. jeigu internetu naudojasi x žmonių, tai daug mažesnė jų dalis kuria kontentą, o dar mažesnė - kuria kontentą su linkais. taigi pagal 90-9-1 dėsnį (90% juzerių yra stebėtojai, 9% kartais ką nors pageneruoja, 1% sukuria 90% turinio), didžiąją dalį interneto sulinkina labai nedidelė jo vartotojų dalis. marginalai. vis tiek viską į priekį stumia marginalai :)


Posted by kachiba-chan at November 26, 2007 7:30 PM
Comments

Daugiau...
Ir Taviškis stilius — super!
Padaryk juomi prezentaciją

Posted by: ~ at November 27, 2007 9:25 PM

WOW. Panašu, kad konferencija buvo įdomi. Bent jau raportas įdomus ;)

Kur radai lietuviakalbių psl. pagerankų sąrašą? Ar kokia forma tai bebūtų.

Posted by: Dovilė at November 27, 2007 9:34 PM

Geras straipsnis. Man patiko. Prisidedu prie tų 9%:) pakomentinau.
Tikrai geras straipsnis.

Posted by: Egidijus at November 28, 2007 10:02 AM